Svédországi turnéja előtt április 4-én az Ahogy azt az apám elképzelte, április 5-én pedig a Lábán Rudolf-díjas Basse danse című előadását játssza a Hodworks a MU Színházban.
Fotó: Kővágó Nagy Imre (KNI)
Az alkotók ajánlója:
Április elején két estén, két különböző előadással lép fel a Hodworks a MU Színházban. A Hód Adrienn koreográfusi munkásságát nyomon követő kritikusok a Basse danse-t, illetve az Ahogy azt az apám elképzelte című előadásokat a legfrissebb, 2013 tavaszán bemutatott Pirkad-dal együtt gyakran egy trilógia részeiként értelmezik.
A társulat legújabb előadását, a Pirkad-ot a nagymúltú európai kortárstánc hálózat, az Aerowaves szakmai zsűrije – a Nyúzzatok meg! című, szintén magyar táncelőadással együtt − 419 jelentkező közül választotta be az április végi, svédországi Spring Forward fesztivál programjába. Az európai kortárstánc szakma egyik legnevesebb éves seregszemléjén az idei évben legjobbnak ítélt 24 európai kortárstánc előadást mutatják be.
Fotó: Kővágó Nagy Imre (KNI)
Míg a XV. századi reneszánsz udvari tánc kötött mozgásvilágát modern improvizációs technikával ötvöző Basse danse-ban a szabályos struktúra határozza meg a koreográfiát és a korabeli zenének is hangsúlyos szerep jut, addig az Ahogy azt az apám elképzelte előadásban az elszabadulás és szétbontás egy új, absztrakt mozdulatnyelvet teremt. Az előadásban a zene hiánya, illetve töredekéssege lehetőséget teremt a nézőnek, hogy hallja a testek súrlódását, érzékelje az izmok rezdülését.
Hód Adriennt és alkotótársait (Molnár Csaba, Marco Torrice) a ruhátlan és a felruházott test közötti különbség abból a szempontból érdekelte, hogy milyen konkrét képeket, tartalmakat hordozhat a különböző testrészek felfedése és eltakarása, illetve ezek a képek miket idézhetnek fel a nézőkben. Az időről időre felbukkanó meztelen testekkel kezdődött az a merész kísérlet, amelyet Hód Adrienn a Pirkad-ban folytatott.