Magánélet Fullajtár Andreával és Gergye Krisztiánnal - Premiert tart a Scallabouche

A Scallabouche Theatre Company új bemutatója arra akar fényt deríteni, miképpen dolgozhat együtt három különböző stílusú színházi ember. Noel Coward Magánélet című színművének bemutatására április 4-én, a Jurányi Inkubátorházban kerül sor.

Ajánló az előadás elé:

 

Fullajtár Andrea a klasszikus színház képviselője Alexis Latham az angol színjátszás és az improvizációs technika szakembere, Gergye Krisztián pedig a fizikai színház területén alkot.

 

Az előadás a szó, a mozgás, a zene eszközeivel nyitogatja a lélek rejtett bugyrait, mindezt a nézők részvételével.

 

Noel Coward Private Lives című színműve az 1930-as évek angol polgári világának formákhoz ragaszkodni próbáló, de az indulatokat megfékezni képtelen, a színjáték és az őszinteség kényes határán lavírozó, fojtogató világát mutatja be. Az előadás arra tesz kísérletet, hogy a főszereplő pár házastársi konfliktusát egy párterápia keretei közé helyezve lehetséges válaszokat, megoldásokat keressen. Hogyan válhat működővé egy ellentétekkel terhes kapcsolat? Hogy találhatjuk meg a harmónia felé vezető közös pontokat? Hogyan maradhatunk önmagunk a szükséges kompromisszumok ellenére? Egy terapeuta és a nézők segítik a szereplőket. Jeleneteket látunk a pár múltjából, lehetséges jövőjéből – ezek elemzése, módosítása ad lehetőséget a házaspárnak az újrakezdésre vagy a lezárásra.

 

maganelet

 

Interjú a darab kapcsán a Scallabouche vezetőjével, Alexis Lathammel:

 

A Scallabouche Magyarország első improvizatív színházi társulata, most mégis egy olyan darab mellett döntöttetek, ami improvizatív és hagyományos elemekkel is dolgozik. Miért?

 

Már régóta szerettem volna Noel Coward Private Lives című darabjával foglalkozni. Úgy gondoltam, jó alap lenne a "nyelvi keveredésre": az angol és a magyar együttes használatára, mely által bemutathatjuk, milyen zavar alakulhat ki egy pár életében a két ember között zajló játszmák miatt, vagy amiért uralkodni akarnak egymáson. Az, hogy az előadásban improvizációt is használunk, persze kihívás volt. Andrea javasolta, hogy építsük a darabot egy párterápia köré. Az írott szöveg és a terápia improvizatív menete által nagyon érdekes kettősség jött létre. Bár a színdarab több mint 80 éve íródott, van néhány, napjainkban is hihetetlenül aktuális témája.

 

Mik ezek a témák?

 

Hogyan egyensúlyozhatunk a magánélet és a közélet között? Hogyan tehetjük meg ezt a társadalmi konvenciók, a saját elvárásaink, vagy a kontroll elvesztésétől való félelmünk között? Mennyire megyünk messzire a másikon való uralkodásért folytatott harcban?


Ezek a csaták és játszmák nagyon hasonlóak ahhoz, ahogy az improvizatív jelenetek lezajlanak. Ha például egy pár közötti veszekedésről van szó, az biztos, hogy később mindkét fél más színben akarja feltüntetni azt, teljesen új történetet építve köré. Az előadásban ez, úgy gondolom, egyfelől tragikus lesz, másfelől viszont bámulatos. Mi is csodálkozva és meglepetten fürkésztük a darabban meglévő érzelmi hullámvasutat. Ugyanakkor sok mindannyiunk számára ismerős dolog is lesz benne. Hiszen ki ne tapadt volna már életében a falra, a szomszéd párocska veszekedését hallgatva?

 

Kihívást jelent számodra ez a darab?

 

Minden új darab egy kihívás. Színészként és rendezőként is sokszor felötlik bennem, hogy "sz*r vagyok...valamiért nem működik." A kihívások azért vannak, hogy fejlődj általuk. Jelen esetben abban rejlik a kihívás, hogy összeegyeztessük a hármunk tökéletesen ellentétes színházi stílusát. Krisztiáné teljesen szürreális és vizuális. Andrea egy sokkal természetesebb közegből jött, én pedig jellemzően improvizatív előadásokon játszom. Vannak olyan pillanatok, amikor nem vagyunk biztosak abban, hogy mit is csinálunk, és hogy amit csinálunk, az működni fog-e. Izgalmas, amikor kockáztatsz és vállalod annak a lehetőségét, hogy a mások előtt buksz majd el. Ugyanakkor azt is tudod, hogy a bukásból is kisül majd valami.

 

Gondolkodtál már azon, hogy mi a közös benned és a Magánéletben alakított karakteredben?

 

A szereplők kegyetlensége, önzősége, az egész viselkedésük megértése óriási kihívás számomra. Ettől függetlenül csodálom jellemvonásaikat – a negatívakat is –, és érdekel, hogyan tudom őket megjeleníteni. Az általam játszott szereplő, Elyot például egy sokkal dominánsabb karakter, mint én vagyok. Megtesz és kimond olyan dolgokat, amelyekhez nekem nincs bátorságom a saját életemben. Úgy gondolom, vannak olyan jellemzők, amelyekben hasonlítunk, így néhány dolgot könnyebben meg tudok fogalmazni.

 

Mik a céljaitok a darabbal?

 

Először is szeretnénk látni, hogy hogy működik a hármunk stílusának keveredése. Lépésenként haladunk előre.

 

Kérdezett: Jurányi

 

 maganelet

 

A Scallabouche bemutatja: Magánélet

 

színmű

 

Az előadás nyelve magyar és angol!

 

Szereplők:
Fullajtár Andrea
Alexis Latham
Gergye Krisztián

 

Író: Noel Coward
Rendező: Gergye Krisztián

 

Bemutató:

2014. április 4., 19:00,

Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, Jurányi Kamaraterem

 

 

süti beállítások módosítása