Indul az Országos Diákszínjátszó Találkozó Dombóváron

Kapcsolódások címmel rendezik április 17-18-án a XXV. Országos Diákszínjátszó Találkozót Dombóváron. Az eseményen tizennégy csoport kétszáz középiskolás színjátszója lép fel.

 

A város művelődési házában három helyszínen, forgószínpadszerűen mutatják be a március végén rendezett regionális találkozók legjobb előadásait. A rendezvényre Miskolctól Győrig, Budapesttől Pécsig az ország szinte minden részéről érkeznek művészeti középiskolák csoportjai és hagyományos színjátszó csoportok.


A diákszínjátszók előadásaikban klasszikusokat, kortárs drámákat vagy improvizációkat fűznek fel egy gondolatra, ritka, hogy teljes egészében színpadra állítanak egy drámát - mondta Farkas Attila, a rendező Országos Diákszínjátszó Egyesület elnöke az MTI-nek, hozzátéve, hogy saját kapcsolódási pontjaik szerint változtatnak a szövegeken.

 

A színjátszóknak drámapedagógusok segítenek megtalálni ezeket a pontokat. A diákokat jellemzően a halál kérdésköre, a droghasználat, a függőségek, a külföldre költözés vagy itthon maradás kérdése, az identitáskeresés, az eszmék és ideológiák témája érdekli - mondta.

 

atv

Franz Kafka: Az átváltozás

Térbetöltő Kft. - Révai Miklós Gimnázium, Győr


A mostani találkozó produkciói között szerepel George Orwell Állatfarm, Dosztojekvszkij Egy nevetséges ember álma, Franz Kafka Az átváltozás című klasszikusa, és színpadra kerül egy B.-től szeretettel című, a Rómeó és Júliát feldolgozó Shakespeare-adaptáció is. A kortárs magyar szerzők közül Garaczi László Ovibrader és Peer Krisztián Szorongás orfeum című művét viszik színre a diákok.

 

ovi

Garaczi László: Ovibrader

Teátrummal csoport


Az egyesület elnöke kitért arra, hogy a diákszínjátszást jellemző tendencia afelé mutat, hogy évről évre egyre több a megváltoztatott térben játszott előadás, a diákok sokszor a nézők között, kör alakú vagy éppen pást színpadon adják elő a produkciókat. Az előadások túlnyomó többsége igyekszik "bontani" a klasszikus színházi hozzáállást - jegyezte meg. Gyakran bevonják a nézőket a darabokba, egy-egy kérdést tesznek fel nekik, amire nem minden esetben vár valódi választ a színjátszó.


A dombóvári találkozó produkcióit Keserű Imre rendező, drámapedagógus és Jászay Tamás kritikus értékeli. Farkas Attila hozzátette azt is, hogy a tervek szerint a legjobb előadásokat a Pécsi Országos Színházi Találkozón is bemutathatják majd a diákok.

 

Forrás: MTI

 

 

süti beállítások módosítása