László Zsoltot kérdezte a Magyar Narancs. Lapszemle.
A Vörösmarty Színház társulatának tagja a Radnótiban próbálja a Platonov - Apátlanul című előadást Alföldi Róbert rendezésében. A kérdésre, milyen érzés volt visszatérnie pályakezdése színhelyére, László Zsolt így felelt: "Furcsa, érdekes kis időutazás, néhány napig szoknom kellett, hogy újból itt vagyok. Húsz éve nem dolgoztam a Radnótiban. Márton Andrissal, Bálint Andrással sem voltam azóta egy színpadon."
A készülő előadásról elmondta, három generáció, a huszonévesek, a középnemzedék és az öregek története, akiknek "a vélt bűneit nem csak Platonov hordozza, hanem az összes fiatal is." A színész szerint Platonov pszichopatikus személyiség, érzékeny, önmarcangoló ember, aki "a maga karcos személyiségén keresztül fel-fellobban egy-egy helyzetben, de ő is röghöz kötött állapotban van".
Fotó: Kallos Bea, MTI
A Stohl Andrással és Alföldi Róberttel való munkakapcsolatáról László Zsolt így beszélt: "Nyilván működik (köztünk) egyfajta kémia is, ami megkerülhetetlen ebben a szakmában. Három év különbséggel jártunk a főiskolára. Én vagyok a legidősebb, alattam járt Stohl, alatta pedig Robi. Buci már a főiskolán nagyon jó barátom lett, Robival nem volt különösebb viszonyunk. Az ő szemén, érzékenységén múlott, hogy kiválasztott minket, amikor rendezni kezdett. A Budapesti Kamarában volt öt erős évünk, szerencsés csillagzat alatt született előadások. Aztán a Nemzetiben keveredtünk újra össze; a Tartuffe-öt rendezte vendégként. És amikor megkapta a Nemzetit, végérvényesen összeforrt a kapcsolatunk."
László Zsolt a Vörösmarty Színházban ősszel kezdte meg első évadát. Ennek kapcsán elmondta, az első év általában az összecsiszolódás időszaka, de már társulatként működnek. "Mindenkinek az egymás iránti érdeklődés az alapvető kiindulás. Ahogy néztem a Lear királyt vagy a Pillangót, nagyon megható volt látni, ahogy a kollégák dolgoznak. Hálás vagyok Szikoráéknak, amiért úgy alakították ki a próbamenetet, hogy mindenre jut kellő idő. Hét-nyolc hét alatt hozunk össze egy előadást, van lehetőség a próbafolyamat alatt több utat, gondolkodást, témát bejárni egy darabról" - hangsúlyozta a színész.
A teljes interjú itt olvasható.