A hétvégén az évad utolsó bemutatóját tartották a Budapesti Operettszínházban. Lehár Ferenc, A mosoly országa című nagyoperettjét az alkotók a színház hagyományaihoz híven úgy állították színpadra, hogy a darab klasszikus vázából és zenei világából építkezve, modern, a mai közönség számára befogadható előadás szülessen.
Többször is taps szakította meg a péntek esti A mosoly országa bemutatót a Budapesti Operettszínházban.
„Vannak rendezők, akik nem szeretik, ha előadás közben tapsolnak a nézők, mert úgy vélik, az „megöli" a drámai szálat a darabban. Vannak rendezők, akik kifejezetten kedvelik. A mai előadásnak az egyik csúcspontja, volt, amikor a „Vágyom egy nő után"-t követően a közönség úgy tapsolt, hogy Boncsér Gergely nem tehetett mást, mint visszajött meghajolni. A zenés színház egyfajta szertartásszínház, a közönséggel szimbiózisban működik, ezért lehetséges, hogy a történet egy pillanatra megálljon, majd anélkül folytatódjon, hogy ez megzavarná a drámai cselekményt" – mondta a bemutatót követően Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője.
A Budapesti Operettszínház direktora kiemelte azt is, hogy A mosoly országa átdolgozást a magyar operett-játszás doyenjével, Kállai Istvánnal készítették, a munkájuk során pedig arra törekedtek,, hogy az eredeti Lehár mű értékeit megtartva, megpróbálják XXI. századivá, a mai közönség számára befogadhatóvá tenni a darabot. „Kiemeltünk néhány olyan szálat, mondanivalót, amely itt, ma mindannyiunk számára fontos" - mondta KERO®.
A Budapesti Operettszínház tíz év után állította újra színpadra Lehár Ferenc nagyoperettjét, a klasszikus és a modern, a kelet és a nyugat, a hagyományok és a reformok összhangjának jegyében.
„Minden színháznak vannak egyfajta szimbolikus darabjai, mint estünkben A Csárdáskirálynő, és vannak olyan színdarabok, amelyeket csak akkor vehet elő, amikor megvan hozzá a megfelelő társulata. Ilyen volt számunkra A mosoly országa, amely az opera és az operett illetve a drámai és a könnyed hangvétel határán egyensúlyoz. Boldog vagyok, hogy a Budapesti Operettszínházban jelenleg olyan színészek játszanak, akikkel ezt a darabot hármas szereposztásban tudjuk műsorra tűzni" – hangsúlyozta Kerényi Miklós Gábor, aki szerint Lehár Ferenc kiváló zenedrámája, a zenés színház egyik csúcspontjának is tekinthető.
A látványos produkcióban színpadra lép Szu Csong szerepében Boncsér Gergely és Vadász Zsolt, Lizaként Frankó Tünde, Bordás Barbara és Lukács Anita, Mi-t Dancs Annamari és Szendy Szilvi, Hadfaludy Ferit pedig Kerényi Miklós Máté és Szabó Dávid játssza. További szereplők: Földes Tamás, Németh Attila, Jantyik Csaba, Dézsy Szabó Gábor, Vásári Mónika, Kolti Helga, Peller Károly, Józsa Imre, Kristóf István, Balogh Bodor Attila és Péter Richárd. Az előadás karmesterei: Makláry László valamint Balassa Krisztián, a díszlettervező Gyarmathy Ágnes, a jelmezek Horváth Kata munkái. A koreográfiákat Lőcsei Jenő készítette.
A bemutató képekben:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
Színház.hu, Fotó: Éder Vera