Izgalmasnak ígérkezik a Trafó őszi programkínálata: a Proton Színház, a Krétakör és a Frenák Pál Társulat előadásai mellett a nézők láthatnak holland, angol, román, japán és argentin produkciót is. Fókuszban a digitalitás és a társadalmi érzékenység.
Szeptemberben Rába Roland és a Proton Színház új darabjával, az Utolsóval indul a Trafó 17. évada szeptember 11-én. Az előadás megmutatja, hogyan egyeztethető össze Ionesco és a Walking dead-féle zombifilmek világa.
Aki lemaradt a Dollár Papa Gyermekei Család trilógiájának Szerelem és Otthon című részeiről, megnézheti őket az új évadban, egymás után, vagy akár egymástól függetlenül is. Szintén műsorra került a frissdiplomás Soós Attia Cleansed című előadása is. A HUPS! Crew lendületes társulat Idegen elemek című új, bábkoncert-előadása is látható lesz szeptemberben, ahogy a nagysikerű Frenák Pál Társulat Tricks & Tracks 2. című, márciusban bemutatott darabja is. És akik kevesellték a Krétakör Párt című előadásainak számát idén, azoknak örömhír, hogy októberben megnézhetik.
Emellett a Trafó újító vállalkozásba is kezd: őszre három programot szerveztek a digitalitás témája köré, szeptemberben a Dogtroep társulathoz kötődő Vincent de Rooij és Lakatos Csilla három performanszát mutatják be ZZZZZZZZZZ! címmel. Low-tech produkció, sok humorral, kreativitással, a parkolóban felállított repülőgépben és a színházteremben megépített filmstúdiókban. Ezt követi majd októberben a PIPS: lab Diespace 3.0 című darabja, amely a digitális technika legmodernebb formáját használja. Az előadás a túlvilág és a közösségi média kapcsolatát boncolgatja. Novemberben a végletekig feszítik a technika határait, a japán Seinendan Theater Company Metamorphosis című előadásával, akik egy humanoid robotot fejlesztettek ki, és őt teszik meg előadásuk főszereplőjének – Kafka kultikus műve alapján.
PIPS: lab: Diespace 3.0
A Trafó őszi programjait nem csak a digitalitás, de a társadalmi érzékenység is jellemzi majd. A DV8 társulat is színesíti a programot, akik augusztus 5-én, Bécsben bemutatandó vadonatúj, John című előadásukat hozzák el a magyar közönségnek, ami ötven férfivel készült mélyinterjú anyagából készült. Szexualitás, intimitás egy csipetnyi társadalomképpel fűszerezve.
Szintén társadalmi kérdésekre fókuszál Lola Arias, aki tavaly novemberben a chilei dokumentumszínház rejtelmeibe avatta be a nézőket, most pedig Argentínára koncentrál majd My life after című előadásában, ami idén novemberben lesz látható. A "szocio-merítésből" Kelet-Európa sem maradhat ki a bukaresti dramAcum társulat Typography Majuscule (Performing archives) c. előadása révén, ami novemberben érkezik a Trafóba.
Zenében sem szűkölködik a kínálat, szeptember 28-án indul az UH Fest a Trafó közreműködésével. Nyitókoncertként Charlemagne Palestine lép fel a Vakok Intézetében, s kápráztatja el a közönséget minimalista zenéjével és állandó színpadi kellékeivel: a teddy macikkal, konyakkal és cigarettával. Folytatódik az Indiai Klasszikus zene mesterei sorozat is Zakir Hussainnel, és a világhírű művészek koncertjeinek sorát Bill Frissel virtuóz gitárjátéka fűzi majd tovább.
Nem feledkeztek meg a Slam poetryről, az irodalomról és a cirkuszról sem, ismét lesz Litera est, Rájátszás koncert, és a francia Acrobates újcirkuszi társulat is fűszerezi még az évadot.
A tavasz is sok meglepetést és izgalmat tartogat, amikor elsősorban fiatal magyar táncosok, zenészek és színházi társulatok kapják majd a főszerepet.