Rekord nézőszám az idei Szegedi Szabadtéri Játékokon

Rekorddal zárt a Szegedi Szabadtéri Játékok, mind a látogatottságot, mind a jegyár-bevételt tekintve - közölték kedden a szervezők.

 

nezoter

 

Szombaton, a Mamma Mia! utolsó előadásával véget ért a Szegedi Szabadtéri Játékok 2014-es évada. A Szabadtéri Kft. fennállása óta ez lett a fesztivál rekordéve, mind a látogatottságot, mind pedig a jegyárbevételt tekintve. Az új menedzsment első saját évében, a megörökölt bázisévhez viszonyítva 60%-os nézőszám növekedést és 90%-os bevételnövekedést ért el. 26 estén összesen 71ezer néző látta a színvonalas nyári produkciókat. Az esős időjárás ellenére előadás nem maradt el, mindössze egy alkalommal volt szükség esőnapra. Fontos eredmény a kulturális kormányzat kiemelt támogatása is: az idei évadot Balog Zoltán miniszter nyitotta meg Szeged város polgármestere mellett.

 

Az idei évad egyik kiemelkedő eredményének számít, hogy a fesztivál történetének legjelentősebb színpadtechnikai beruházása és a helyszín 180fokos fordulása is sikerrel vizsgázott. A változást a fesztiválra látogató nézők elfogadták, a hivatalos közvéleménykutatás előzetes információi alapján az derült ki, hogy úgy érzik, nem csorbult a produkciók művészi értéke. A közreműködő alkotók, művészek kiemelték a fordulás pozitívumait is, így például a kedvezőbb akusztikát.

 

gerard depardiue a nezoteren

 

A Harangozó Gyula művészeti igazgató által összeállított programtervet tehát, ahogyan az a látogatottsági adatokból is kiderül, szerették a nézők. Gérard Depardieu fellépése a Háry János c. produkcióban kimagasló eredmény a fesztivál történetében: Szegeden ilyen széles körben ismert világsztárral még nem találkozhatott a közönség. 

 

Az évad csúcsának egyértelműen a non-replica változatban a világon először Szegeden színre vitt Mamma Mia! c. musical bizonyult, soha nem látott közönségsikert ért el a darab. Az eredetileg meghirdetett öt helyett hét előadást kellett tartani, így csak ezt a produkciót összesen 28ezer ember látta. A nagy érdeklődésre való tekintettel, a fesztivál életében először, a bécsi operaház mintájára állóhelyeket is árusítottak az előadásokra. Volt olyan este, amikor az egész nézőtér, vagyis 4000 ember tombolt a darab végén az ABBA-zenéjére – ilyen felemelő, mindenkit megindító közösségi élmény már régen jellemezte a Szabadtéri produkcióit.

 

mamma mia

 

A menedzsment szerint fontos eredménye az évadnak az is, hogy jelentősen nőtt a Szabadtéri médiaértéke, kommunikációs hatékonysága, ezáltal pedig a városmarketingre gyakorolt hatása, mely kezdettől fogva a fesztivál egyik fő célja. A produkciókról több ízben is hírt adott a teljes országos sajtó. A Háry Jánost a Magyar Televízió kilenc kamerával rögzítette. 23 perces werkfilm is készült az évadról, melyet az RTL Klub sugárzott – a műsor, annak ismétlése és előzetesei több százezer emberhez jutottak el.

 

A 2015-ös programot hamarosan meghirdetik, annyi már most biztos, hogy az ABBA-musical jövőre is műsorra kerül. Az új szereposztással visszatérő Mamma Mia! július 17-i, 18-i és 19-i előadásaira már most is lehet jegyeket venni.