Letisztultság és káosz, ember vs. kultúra – harc a kettős világrendben, többek között József Attila Szabad ötletek jegyzékének inspirációjával. November 13-án és 14-én Kun Attila és a Közép-Európa Táncszínház legújabb előadása látható a Trafóban.
A KET ajánlója:
Ellentétpárok feszülnek egymásnak a Tiszta földben: kettős világrend jelenik meg, melyben mindannyian keressük a helyünket. Ez a kettősség határozza meg Kun Attila és a Közép-Európa táncszínház új produkciójának mind zenéjét, mind képi világát. Nem véletlen, hogy József Attila Szabad ötletek jegyzékét választották szövegeik kiindulási alapjául, egyfajta korképül, hiszen a huszadik századot felforgató költő munkájában is jelentős szerepe van az összeegyeztethetetlenségnek.
Fotó: Bazsó Zsombor
Ezúttal táncosok nyúltak ehhez a rendkívüli anyaghoz, amelyből kiindulva saját gondolataikat és érzéseiket fejezhetik ki – a lehető legplasztikusabb módon. A társulat táncművészei gyakran dolgoznak szöveggel. Megszólalásaik során mindig feszegetik saját szellemi és fizikai határaikat. A Tiszta földben sem lesz ez másként…
Az előadásban központi helyet foglal a Bethlen Téri Színház kertjének egy fája, mely szintén inspirációul szolgált a darab készítőinek. Ez a fa indította el a produkcióban megjelenő asszociatív gondolatmeneteket.
Kun Attila meghívására Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktató dolgozott együtt társulattal a próbafolyamat során, így egészen különleges mozgásvilággal gazdagodtak. A Gagában test és lélek nem határolódik el egymástól, a táncosok egyként kezelik fizikai és mentális részüket. A nemzetközileg már igen nagy népszerűségnek örvendő mozgásformát a magyar közönség nemcsak az Ohad Naharin által alapított Batsheva Dance Company-tól, hanem a Naharin tanítvány Sharon Eyal tavaly a Trafóban bemutatott Hause című koreográfiájából is ismerheti már. A Tiszta föld nem tisztán Gaga, de a táncosok munkáját nagyban meghatározta ez az egyedülálló gondolkodásmód.
Fotó: Bazsó Zsombor
A koreográfusról és a társulatról:
Kun Attila pályáját az Operaház színpadán kezdte balett-táncosként (mi több, címzetes szólistaként), később dolgozott a londoni Rambert Dance Company-nál, a Baseli Balettnél, illetve 2003-ban megalapította saját kortárs együttesét, a PR-Evolutiont. Munkáját több többek között Lábán Rudolf-, Harangozó Gyula- és Imre Zoltán-díjakkal ismerték el, egy éve pedig a KET művészeti vezetője.
A Közép-Európa Táncszínház (KET) nagy múltra tekint vissza: Magyarország elsőként alakult táncszínháza. Fennállása óta több mint 40 koreográfus dolgozott a folyton megújuló társulattal. Olyan művészeket hívnak meg, akik elképzeléseiket nem a bevált és biztonságos formák mozgásnyelvi kliséiben valósítják meg, hanem a járatlan út veszélyeit is vállalva bátor, sajátos kifejezési eszközökkel hozzák létre előadásaikat.
A tavalyi évben Budapesten játszottak az Átriumban, a Nemzeti Táncszínházban és a MüPában is. A Trafóban korábban a KET ebben a felállásban még nem lépett fel, ezért a mostani alkalom nagy jelentőséggel bír a társulat életében.
Fotó: Bazsó Zsombor
Közép-Európa Táncszínház:
TISZTA FÖLD
Kortárs káosz
Premier!
Előadók:
Frigy Ádám, Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Ivanov Gábor,
Jakab Zsanett, Kovács Péter, Mádi László, Palcsó Nóra, Sebők Cintia
Alkotótársak: a KET táncművészei
Dramaturg: Lőrincz Ágnes
Jelmeztervező: Kasza Emese, Mei Kawa
Fényterv: Fogarasi Zoltán
Színpadkép: Hrotkó Bálint, Szemerey Bence (Fényművek)
Asszisztens: Fodor Katalin
Koreográfus: Kun Attila
2014. november 13-14. 20.00
TRAFÓ Kortárs Művészetek Háza
Jegyárak
Teljes árú 2000 Ft
Diákjegy 1600 Ft
Forrás: Közép-Európa Táncszínház