Semleges nemek bemutató, Magánélet közönségtalálkozóval, és új improvizációs esttel várja nézőit november végén és decemberben a Scallabouche Társulat a Jurányi Házban.
A Scallabouche ajánlója:
Új bemutatóra készül a Scallabouche Társulat. A Semleges nemek című előadás szereplői Hámori Gabriella és Vajda Milán. A darab olyan kérdéseket vet fel: melyek a hagyományos női és férfi szerepek a ma társadalmában, mi az, aminek meg kell felelnie egy nőnek vagy egy férfinak, s mi történik akkor, ha valamelyik nem képviselője kilép az elvárt szerepből, szakít a „hagyományokkal”, s mi az a hatalom, eszköz, ami egy-egy nemhez kötődik. Valóban lehetséges, hogy eltűnnek életünkből a hagyományos nemi szerepek? Az előadás bemutatóját december 18-án 20.00 órától tartják a Jurányiban.
Alexis Latham rendező a próbák során alkalmazott közkedvelt technikája az improvizáció. Hámori Gabriella és Vajda Milán úgy nyilatkoztak, szerencsés találkozásnak tartják, és izgalmasnak azt, hogy együtt dolgozhatnak a Magyarországon több éve alkotó angol rendezővel. A Scallabouche Társulat gyakran használt improvizációs technikája a Magánélet című előadásban már egy kötött alapszöveg mentén épült. A Semleges nemek is párhuzamosan merít az improvizáció és az irodalmi szövegek, dokumentumok adta lehetőségekből.
A társulat pszichológiai érdeklődése leghatározottabban az áprilisban bemutatott Magánélet című előadásban jelenik meg, melynek női főszerepét Fullajtár Andrea játssza, s melyet Gergye Krisztián rendezett. Ez az előadás a férfi-nő viszonyt elsősorban a konfliktus, az ellentét oldaláról közelíti meg. A Noel Coward Private Lives című műve alapján készült darabot legközelebb december 1-jén 19.00 órától láthatjuk. Az előadást közönségtalálkozó követ, melyen az alkotókkal, Fullajtár Andreával, Alexis Lathammel és Gergye Krisztiánnal, valamint meghívott vendéggel, Dr. Bánki György pszichiáterrel tartanak beszélgetést.
A pszichológiai munka egyben színházi kísérlet is: miképpen dolgozhat együtt három különböző stílust képviselő színházi ember? A klasszikus színházi mívesség képviselője (Fullajtár Andrea), az angol színjátszás és az improvizációs technika szakembere (Alexis Latham) és a fizikai színház egyik legizgalmasabb egyénisége (Gergye Krisztián). Egyfajta kísérleti műhelybe pillanthat be a néző a Scallabouche Company előadásán. N
Noel Coward Private Lives című színművét használva az előadás arra tesz kísérletet, hogy a főszereplők házastársi konfliktusát a párterápia keretei közé helyezve lehetséges válaszokat, megoldásokat keressen. Hogyan válhat működővé egy ellentétekkel terhes kapcsolat? Hogy találhatjuk meg a harmónia felé vezető közös pontokat? Hogyan maradhatunk önmagunk a szükséges kompromisszumok ellenére? Jeleneteket egy pár múltjából, lehetséges jövőjéből, melyek elemzése, módosítása ad lehetőséget nekik az újrakezdésre vagy a lezárásra.
A társulat új improvizációs estje az Intim Impro, amelyet november 29-én láthatnak a Jurányiban, a Scalla teremben. A Scallabouche Theater ebben a "one man show"-ban arra tesz kísérletet, hogy kiadjuk, kirajzoltassuk magunkból a rejtett ént, és elgondolkozzunk azokon a kérdéseken, hogy mit kezdünk személyes történeteinkkel és egyéniségünkkel, hogyan látjuk mi magunkat, hogyan látnak minket mások és milyen szerepeket alakítunk különböző élethelyzeteinkben.
A maximum 15 fős közönséggel dolgozó Alexis Latham egy grafikust hív segítségül minden alkalommal, aki a közönséggel a személyes sztorik, élethelyzetek, szituációk és szerepek halmazából létrehozza az aznap este történetét.
Forrás, fotók: Scallabouche Társulat