Nextfeszt - Y generáció címmel rendez programsorozatot a Trafó.
A fesztiválon szereplő produkciók mindegyike új alkotói esztétikát képvisel. Miközben a Trafó bemutatja, mit és hogyan próbálnak megváltoztatni a fiatal magyar alkotók az előadóművészetben, a fesztivál kísérőprogramjai lehetőséget kínálnak az új törekvések és azok életképességének megvitatására.
A fesztiválon mások mellett a Dollár Papa Gyermekei nevű színházi műhely Szerelem és Otthon című előadása, Vass Imre: Fájdalomtest I - II - III - IIII című performansz/workshopja, a HUPS! Crew társulat Idegen elemek című bábkoncertje és Fülöp László "there's an elephant in every room…" című táncos produkciója várja az érdeklődőket - olvasható a Trafónak az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Molnár Csaba Dekameron című táncelőadását január 9-én tűzik műsorra, másnap Dányi Viktória, Vadas Tamara és Molnár Csaba Nyúzzatok meg című koreográfiájára, valamint Czitrom Ádám & Porteleki Áron unplugged koncertjére ülhetnek be a nézők. Január 13-án és 14-én két táncelőadás szerepel a programban: a Hodworks Pirkad és a Radioballet A szerelem természete című produkciója. Bemutatják a STEREO Akt színházi produkciós műhely Felülről az ibolyát című előadását is. A fesztivál a Táp Színház, a Trafó, a Füge Produkció és Fekete Ádám közös előadásával, a Csoportkép oroszlán nélkül (természetes fényben) című színházi produkcióval zárul.
A programsorozat ideje alatt a Trafó kávézójában találkozhat a közönség Simkó Beatrix és Dömölky Dániel interaktív hanginstallációjával, a Trafó Galériában pedig Kis Róka Csaba Weltschmerz című kiállítása lesz látható.
Milyen programmal várnak?
Dollár Papa gyermekei: Szerelem
(Henrik Ibsen: Kis Eyolf) - a Család trilógia első része
Január 5. 20.00
Trafó Stúdió
(színház)
Van egy stúdióterem, tükrökkel borított fallal, néhány székkel meg hat színésszel. Bemész, és olyan mintha hazatérnél – de mégis a színházban vagy. Furcsa emberi viszonyok, bűn és büntetés, felelősség és felelőtlenség elevenedik meg. Ibsen a te nyelveden, Dollár Papa Gyermekeitől. Lakásszínház is, meg nem is.
A Dollár Papa Gyermekei két alapító tagja, Ördög Tamás és Kiss-Végh Emőke, a Kaposvári Egyetem egykori hallgatói; 2009-ben társultak és ketten saját erejükből hozzák létre önálló színházi produkcióikat. Szervezeti háttér nélkül dolgozik az alkotópáros, ez a szabadság és természetesség sugárzik is előadásaikból: aki Dollár Papa darabot néz, csak értő alkotót lát, akinek tényleg fontos az, amit csinál. Megalakulásuk óta a legkülönbözőbb helyszíneken játszanak. Lakásszínházi repertoárjuk darabjait bárki megrendelheti és a nappalijában élvezheti Ibsent. „Megszűnik a buborék a színész körül: megközelíthető lesz, és egy egyenrangú viszony alakul ki színész és néző között” (index.hu). A színészi rutin és megszokás eltörlődik, csak a pillanat valósága számít. Dollár Papáék a Trafó stúdiótermén és a lakásokon kívül rendszeresen játszanak a Je Suis Belle bemutatótermében a Párisi udvarban, ahol Kiss-Végh Emőke kápráztatja el a közönséget a Bovary Emma című monodráma főhőseként. Lakás, stúdió. Színház mindenütt.
Szereplők: ÖRDÖG Tamás, SÁROSDI Lilla, ERDŐS Bence, KISS-VÉGH Emőke, TERHES Sándor, CSIKESZ Erzsébet
Rendező: ÖRDÖG Tamás
Szerelem (forrás: Trafó)
Vass Imre: F á j d a l o m t e s t
I – II – III – IIII
Január 5., 12. 17h és 19:30h
Trafó Galéria
(workshop performansz)
Miért jó, ha fáj? Miért van szükség a fájdalomra és milyen szerepet tölt be a személyiségfejlődésben? Miért ragaszkodunk saját rosszullétünkhöz? Nos, ez az esemény nem a fenti kérdések megválaszolására fókuszál.
Egyéni, egyedi irritációk és problematikák; egyszóval fájdalomcsírák feltérképezése és tudatosítása a cél. Ehhez a látogató részéről szükség van a belső munkára való hajlamra. Bár az önismereti munka természetes mellékhatása a megkönnyebbülés és boldogságérzet megjelenése, ez nem minden esetben kellemes és szórakoztató. A fájdalomtest mindannak a létező fájdalomnak, szenvedésnek és bánatnak az összessége, amit egy ember csak érezhet és megélhet élete során, plusz, amit a kultúra és család ráörökít.
4 alkalommal kínálkozik lehetőség a Trafó galériában arra, hogy megtudjuk, milyen változatos módokon vagyunk képesek hizlalni saját és kollektív fájdalomtestünket. Az előadás interaktív abban az értelemben, hogy mindenki saját belátására bízzuk, milyen részletesen és mélyen hajlandó szemlélődni (vagy változtatni), az önmaga által gerjesztett szenvedésen vagy a világ fájdalmán.
Ez a kísérleti eseménysorozat alkalmanként 27 befogadó számára nyitott. Előzetes bejelentkezés szükséges a jegypenztar@trafo.hu címen.
Vass Imre hazai és nemzetközi produkciókban egyaránt részvett táncosként és alkotóként. A Budapest Tánciskola elvégezése után dolgozott az Artus, a Tünet Együttes, a HODWORKS előadásaiban, illetve Marco Torrice-val, Molnár Csabával és az United Sorry-val; egyik alapítója a Scuba Club Collective-nek. 2009-2010-ben az Ultima Vez társulat nieuwZwart című produkciójával turnézott. Rezidencia programokban vett részt Poznanban, Amszterdamban, Bassano del Grappában és Zágrábban. Saját munkákat 2010 óta mutat be mind hazai, mind nemzetközi platformokon. 2013-ban az It comes it goes című előadását bemutatták Amszterdamban, Budapesten az A38-on és a SÍN-ben. A NEXT fesztiválon szólóperformansza mellett az egyik főszereplője a Boross Martin rendezte Felülről az Ibolyátnak.
Vas Imre (forrás: Trafó)
HUPS! Crew: Idegen elemek
Január 6. 20.00
Nagyterem
(bábkoncert)
Jelenetfüzér, amelyben hétköznapi tárgyaink változnak bábokká. Szikszalag, zacskó, leporelló, agyag és minden, ami a szobádban szanaszét hever, furcsa lénnyé változik az előadásban. A HUPS! Crew csapata élő zenével fűszerezi az előadást: tangóharmonika, hegedű, gitár, trombita és dob kíséri ezt az egyedi és szerethető etűdsorozatot.
A baráti társaságból alakult csapat tagjai egykor osztálytársak voltak a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, ahol öt év alatt a színészi alapképzésen túl különböző bábtechnikákat sajátítottak el, köztük a tárgy animációt, a kesztyűsbábozást, a pálcás bábozást, az árnyjátékot, a homok animációt, a marionettet és a bunrakut. A HUPS! Crew színészei a Budapest Bábszínházban és a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színházban dolgoznak főállásban, de mindannyian fontosnak tartják, hogy szenvedélyükre, a közös zenélésre és a szabad játékra is időt szánjanak. Az előadás a csapat második produkciója. Ötletbörze, kevés szöveggel, sok zenével, végtelen kreativitással: utoljára a Trafóban.
Alkotók: FEHÉR Dániel, HOFFER Károly, SPIEGL Anna, SZOLÁR Tibor
Konzulens: FEKETE Ádám
Idegen elemek (forrás: Trafó)
Fülöp László és a SÍN Kulturális Központ bemutatja: "there's an elephant in every room…"
Január 7. 20.00
Nagyterem
(tánc)
Társas megismerés, társas befolyásolás, önigazolás, empátia, agresszió, előítéletek és félelmek. Milyen tanult folyamatok gyakorolnak hatást az egyén vágyaira, önmagáról kialakított képére, értékrendjére? Miért kerülnek az elképzeléseink gyakran távol a tényleges tetteinktől? Mennyiben beszélhetünk önállóságról vagy szabad akaratról? Mekkora mértékben határoz meg minket a közeg, környezet, amiben élünk? Fülöp Lászlót sem hagyják hidegen ezek a kérdések, koreografált is köréjük egy darabot.
Fülöp László, a Budapest Tánciskola egykori növendéke eddigi munkái során mindig egy aktuálisan kiválasztott pszichológiai kérdéskört járt körül. Témái voltak az egyedüllét, a személyes rituálék, a 'társas magány’, az Eric Berne által felállított tranzakció analízis, a játszmaelmélet. Vizsgálta még, hogy színházi közegben vajon létrehozható-e személyes, őszinte és intim kapcsolat az előadók és nézők között azáltal, hogy az előadók „civilként” léteznek a színpadon és minimalizálják a színház által felkínált illúziókeltő eszközöket.
Kiemelten fontos számára a pszichológia és a tánc közötti kapcsolat. Lényegesnek gondolja, hogy az emberek megértsék mindazon folyamatokat, amelyek tudat alatt, de mégis befolyásolják és irányítják döntéseiket, cselekedeteiket. Előadóként az elmúlt 5 év során olyan társulatokkal és művészekkel dolgozott együtt, mint Angelus Iván, Vladislava Malá, a HODWORKS, Eléonore Valére Lachky, Vicky Shick, Karczag Éva, Pataky Klári, a Gangaray Dance Company, Nagy Zoltán, Jaross-Giorgi Viktória, a Duda Éva Társulat, a Finita la Commedia. Az utóbbi időben a dán Granhoj Dans-szal turnézik.
Előadók: BICZÓK Anna, CUHORKA Emese, FÜLÖP László
Koreográfus: FÜLÖP László
"there's an elephant in every room..." (forrás: Trafó)
Molnár Csaba: Dekameron
Január 9. 20.00
Nagyterem
(tánc)
Szín- és jelmez-őrjöngés, catwalk, bálványimádás, pofátlanság.
Ahogy Boccaccio Dekameronja, úgy ez a darab is egyszerre számol a tabuval és az erkölcsi-vallási kérdésekkel. Iróniával, erotikával és szenvtelenül mutatja be inspiráló és frivol történeteit. A közönséges és a szent, a bűnös és az erényes, a komikus és a tragikus között ide-oda ingázva alkot képet jelenünkről, ítéletek nélkül, felszabadultan.
Molnár Csaba neve nem ismeretlen a kortárs táncot figyelemmel kísérők számára. A fiatal alkotó a Budapest Tánciskolában kezdte tanulmányait, majd a brüsszeli P.A.R.T.S. iskolában folytathatta a szakmai elmélyülést. Az Angelus Iván alapította BUTI-ból olyan táncosok és koreográfusok kerültek ki, akik azóta meghatározó alakjaivá váltak nemcsak a magyar, de az európai táncéletnek is. Ennek a generációnak a munkáiban felszámolódni látszanak a hierarchikus rendszerek: a darab már nem csupán a koreográfus, hanem az egész társulat közös munkájából születik.
Rendező: MOLNÁR Csaba
Alkotók: CUHORKA Emese, DÁNYI Viktória, MOLNÁR Csaba, Marco TORRICE
Producer: SÍN Kulturális Központ
Dekameron (forrás: Trafó)
Dányi-Molnár-Vadas: Nyúzzatok meg
Január 10. 20.00
Nagyterem
(tánc)
Játékosan, szeretetből nyúzunk, vállalva a padló erejét. Avagy „életszagú és cafatos marad mindvégig, szemtelen, ugyanakkor furcsa, flegmatikus és odavetett, darabos. Mégis roppantmód működik” (Komjáthy Zsuzsanna, Ellenfény). Van benne dob, gitár, tánc, farkasos molinó, egy csomó energia és még annál is több korszerűség.
A három fiatal művész (Dányi Viktória, Vadas Tamara, Molnár Csaba) két zenésszel (Porteleki Áron és Czitrom Ádám) kiegészülve az utóbbi idők egyik legszórakoztatóbb kortárstánc előadását hozta létre. A Nyúzzatok meg viszonyokat és gesztusokat elemez, melyben az öt szereplőnek egyaránt fontos szerepe van. Mesélnek kapcsolataikról, szerelmeikről, viszonyaikról, majd leképezik, lecsupaszítják, lenyúzzák és elemeire bontják őket, hogy közelebb kerülhessenek hozzájuk. Humoros és üdítő – valahogy így teremtődik meg a menő.
Mind a három táncos a Budapest Tánciskola egykori hallgatója. Először a Bloom! társulat 2012-es darabjában (Közel a vég) dolgoztak együtt, ezzel a darabbal azonban társulattól függetlenül, önálló alkotókként fogalmazzák meg magukat és állítják színpadra gondolataikat. A két fiatal zenész nemcsak kísérletező zenéjükkel, de szereplésükkel is csatlakoznak a kreatív együttműködéshez.
Alkotók, előadók: DÁNYI Viktória, MOLNÁR Csaba, VADAS Zsófia Tamara, CZITROM Ádám, PORTELEKI Áron
Producer: SÍN Kulturális Központ
Nyúzzatok meg! (forrás: Kultúrpart)
Czitrom Ádám & Porteleki Áron unplugged koncert
Január 10. 21.00
Trafó Kávézó
(koncert)
A dob-gitár duó 2013-ban, a Nyúzzatok meg című előadás kapcsán kezdte meg működését. A két fiatal zenész külön-külön is rengeteg zenei projektben és zenekarban dolgozik, otthonosan mozognak a jazz-, a rock-, a kortárs-, és a magyar népzenében is. Párban pedig sodrás és radikális műfaji eklekticizmus jellemzi őket. Igazi power-zene, mely sokféle hangképben ölt testet, koncertről koncertre új irányt adva lényegi mozgatórugójának, a szabad improvizációnak.
CZITROM Ádám, gitár
PORTELEKI Áron, dob
Porteleki Áron budapesti táncházakban nőtt fel, erdélyi és magyarországi zenészektől tanult népzenét háromhúros brácsán, valamint jazz-dobot Geröly Tamástól. Apja, Porteleki László (ex-Téka, Muzsikás) révén, brácsásként aktívan koncertezik népzenészekkel, de valódi énje mégis a dobok mögött szólal meg. Egy sor hazai alternatív és improvizatív zenei formáció tagjaként (Dorota, 12z) ismerhettük meg.
Czitrom Ádám gitáros Izraelben kezdte zenei tevékenységét. Első előadói tapasztalatát a tel-avivi Operában szerezte, ahol nemzetközi koprodukcióban is részt vett. Magyarországra települését követően több évig hallható volt különböző világzenei és jazz formációkban (Arasinda, Peca, Vasvári Pál). 2008-ban ösztöndíjat nyert a bostoni székhelyű Berklee College of Music gitár-zeneszerzés szakára. Barabás Lőrinc Quartettjének gyakori vendége.
Dollár Papa Gyermekei: Otthon
(August Strindberg: A pelikán) - a Család trilógia második része
Január 12. 20.00
Trafó Stúdió
(színház)
Az Otthonban azokba a szőnyeg alá söpört jelenetekbe csöppenünk, amik minden család életében előfordulnak. Ők megbeszélik helyettünk is, megelevenítik és bemutatják. Bennünket meg kiráz a hideg, vagy éppen nevetünk a spontán poénokon. Minimális eszközök, improvizáció és intim légkör, Dollár Papa Gyermekei, Strindberg, szokatlan színházi élmény, sok gondolkodás apropója.
A 2013 áprilisában a Trafó Stúdiójában bemutatott Szerelem (Henrik Ibsen: Kis Eyolf) című előadás folytatásaként továbbra is a család, a családi kapcsolatok és viszonyok kerülnek a középpontba. A társulat a tőle megszokott lakásszínházi eszközök és megoldások segítségével személyes és nagyon intim, közvetlen hangvételű előadásokat hoz létre. A nézőktől karnyújtásnyira, közöttük játszanak. Ezért nem csoda, ha sokan improvizációnak gondolják az amúgy nagyon szerkesztett, ám minden eshetőséggel számoló előadásokat. Fő céljuk a bevett nézői stratégiák és színházolvasási szokások felülírása, a néző és színész, valamint a színész és a szerep közti határ eltörlése.
Szereplők: URBANOVITS Krisztina, ERDŐS Bence, KISS-VÉGH Emőke, ÖRDÖG Tamás
Rendező: ÖRDÖG Tamás
Otthon (forrás: Trafó)
Hodworks: Pirkad
Január 13. 20.00
Nagyterem
(tánc)
„A Hodworks produkciója az elmúlt év egyik kortárs csodája” (Artner Sisso). Két férfi és két nő az előadás elején a nézők előtt veti le ruháit és gátlásait. Két pár meztelen testének minden rezdülését, és egymással való viszonyuk alakulását is nyomon követhetjük. A produkció nemcsak Európát járta be, de idén óriási sikert aratott New Yorkban is.
„Engem a próbák folyamán mindig azok a mozdulatok érdekelnek, amelyekről nem tudom eldönteni, mit is látok voltaképpen” – vallja a koreográfus Hód Adrienn. A Hodworks produkciójában a test, a meztelen test játssza a főszerepet. Feltárul, mint egy táj, felöltözteti az izmok rajzolata, a bőr gyűrődései, s az érintések lenyomatai, a bőrpír. A kölcsönhatások folytonossága, a megállíthatatlan változások a táncosoktól rendkívüli tudatosságot, erőt, kifinomultságot és figyelmet követelő performansszá alakítják ezt az emberi-fizikai tapasztalások ritka pillanatait kutató, merész előadást. Előítéletektől mentes, szabad, radikális testkutatás, ahogy Hód Adrienntől megszoktuk.
Hód Adrienn 1997-ben végzett a Budapest Tánciskolában, majd nem sokkal később osztálytársaival megalapította az OFF Társulatot, amelyet 2007-ben követett a Hodworks. Ugyanebben az évben ösztöndíjat nyert a Műhely Alapítvány Az ismeretlen kutatása című programjára, majd 2008-ban – szintén a Műhely Alapítvány meghívására – a Meeting Points magyar-amerikai művészeti program résztvevője lett. 2010-ben a Trust ösztöndíjasa volt NYC-ben, 2011-ben a Tempus Alapítvány ösztöndíjasa Berlinben a Tanz Fabriknál. 2011-ben a Basse danse-szal bekerült az Aerowaves kiemelt társulatai közé és elnyerte darabjával a Lábán Rudolf-díjat. 2012-ben a Jardin d'Europe nyertes pályázója volt, 2013-ban a Trafóval koprodukcióban készítette ezt a munkáját. 2013 októberétől a San Franciscó-i Headlands ösztöndíjasa. Alkotómunkája mellett 2005 óta a Budapest Tánciskolában improvizációt tanít. A Pirkad az Ahogy azt az apám elképzelte című koreográfia folytatása, amelyet 2013-ban Lábán Rudolf-díjra jelölte a díj kuratórium, a Pirkad pedig 2014-ben nyerte el a Lábán Rudolf-díjat.
Táncolják: CUHORKA Emese, GARAI Júlia, MOLNÁR Csaba, Marcio CANABARRO
Koreográfia: HÓD Adrienn
Pirkad (forrás: Trafó)
Radioballet: A szerelem természete
Január 14. 20.00
Trafó Stúdió
(tánc)
„Intim, lírai, szemérmetlenül szemérmes és egyben komolysága mellett is vicces önvallomás arról a tébolyult állapotról, amelyet amúgy szerelemnek hívunk.” (Fuchs Lívia, ÉS)
A Radioballet két független táncművész, Egyed Bea és Újvári Milán, alkalmi projektekre összeálló formációja. A Szerelem természetében Radnóti Miklós és Charles Bukowski szövegei alapján járják körül ezt a kettejüket és az emberiséget örökkön foglalkoztató misztikumot.
Egyed Bea tanulmányait a Pécsi Művészeti Szakközép Iskolában végezte és a Magyar Táncművészeti Főiskolán folytatta. Szabadúszó táncosként szerepelt, többek közt Góbi Rita, Pataky Klári, Fehér Ferenc, Eleonore Valere-Lachky és a Tünet Együttes munkáiban. Rendszeresen tanít, jelenleg saját munkái mellett a Duda Éva Társulattal dolgozik.
Újvári Milán tanulmányait a dunaújvárosi Gárdonyi Géza Általános Iskola táncművészeti tagozatán és a Magyar Táncművészeti Főiskolán végezte. Eddigi pályája során dolgozott a Frenák Pál Társulattal, a kanadai Cirque du Soleil-jel, a Krétakör csapatával, emellett közreműködött olyan független alkotók munkáiban, mint Réti Anna, Nigel Charnock és Rui Horta.
Koreográfia és előadás: EGYED Bea, ÚJVÁRI Milán
Szöveg: Charles BUKOWSKI, RADNÓTI Miklós
A szerelem természete (forrás: Trafó)
STEREO Akt: Felülről az ibolyát
Január 15-16. 20.00
Nagyterem
(színház)
Világszerte több millió ember vezet listát olyan vágyairól, amelyeket szeretne valóra váltani, mielőtt meghal. Imre és Tamara pár hónappal ezelőtt nekilátott a legfontosabbak megvalósításához. Néhány sikerült is. Néhánnyal pedig kudarcot vallottak. És van néhány, amihez szükségük van a nézőkre.
A Felülről az ibolyát olyan kevert műfajú előadás, amelyben a résztvevők a teremtés, az elmúlás és a bizonytalan küldetéstudat kérdéseivel szembesülnek – úgy, ahogy a vágyálmainkban szeretnénk látni. És úgy is, ahogy még álmunkban sem szeretnénk. A „filmszínházi” esemény szerves része egy dinamikus videó-installáció, amely sokszor a valóságtól elrugaszkodott módon idéz meg tipikus vágyképeket és az azokba belehelyezkedő szereplőket. Az alkotók korunk emberének vágyai, céljai és motivációi mélyére néznek, és ezen keresztül sarkallják a résztvevőket, hogy átgondolják saját életüket. A produkcióban szerepel Vadas Tamara, a Nyúzzatok meg egyik alkotója, és Vass Imre, aki Fájdalomtest performansszával szerepel még a fesztiválprogramban.
Boross Martin – rendező, dramaturg, előadóművész. A Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi dramaturg szakának elvégzése óta alkotóként és előadóként vesz részt független színházi produkciókban, valamint projekt-alapú, saját előadásokat készít alkalmi formációkkal (Dinamó Művház – Flórián Műhely: Pamlényi Pál Postás Panoptikum; Füge Produkció – STEREO Akt: Harminchatok, Artus - STEREO Akt: Promenád). 2010 óta dolgozik az Artus (Goda Gábor társulata) alkotó-előadó tagjaként.
Szereplők: VADAS Zsófia Tamara, VASS Imre, TÓTH Szabolcs, SCHNÁBEL Zita (kamera)
Rendező: BOROSS Martin
Operatőr: NAGY Zágon, BECSEY Kristóf, TÉRI Gáspár
Felülről az ibolyát (forrás: Trafó)
Táp Színház – Trafó – Füge Produkció – Fekete Ádám:
CSOPORTKÉP OROSZLÁN NÉLKÜL
(TERMÉSZETES FÉNYBEN)
Premier
2015. január 22. 20.00, január 23. 22.30
Nagyterem
(színház)
„Úristen, hogy utálok egyedül vacsorázni. Olyan, mintha halott lennék” (Richard Brautigan). Ebben a lakótömbben ugyanolyan emberek élnek, mint bármelyik másik lakótömbben. Esznek. Isznak. Ülnek. Járkálnak. Zenét hallgatnak. Filmet néznek. Bámulnak ki az ablakon. Hallgatják a vízvezetékek zúgását, a szomszédból átszűrődő zajokat. Emésztenek. Valami jár a fejükben.
A II. TITÁNium Színházi Szemle Trafó–díjas előadásában Fekete Ádám hétköznapi zsánerszituációkon és „megelevenedő állóképeken” keresztül mesél egymás mellett, látszólag teljesen mozdulatlan életet élő szomszédokról, családokról és magányos emberekről. A nőről, akinek a vendéglőjébe nem jár senki. A fiáról, aki nem beszél. Az orvosról, aki nem tud segíteni. A férjről, aki menekül a felesége elől. Az alkoholista gyógytornásznőről. Hobbizenészekről.
Fekete Ádám író, költő, dramaturg, előadóművész. Földessy Margit drámastúdiójának egyéves képzése után felvételt nyert a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi dramaturg szakára, ahol jelenleg Forgách András és Radnai Annamária osztályában folytatja tanulmányait. 2015 tavaszán készül diplomamunkájára. Az elmúlt években számos független színházi produkcióban alkotói és előadói szerepben is közreműködik. Többek között a Táp Színházzal (Minden Rossz Varieté, Jövedelmező állás, Szerencsés flótás, Furnitur), a KOMA Társulattal (Athéni Timon), HOPPart Társulattal (Válasszunk párt!), Fehér Balázs Benő, Dömötör András és Kárpáti Péter rendezőkkel, valamint vidéki és fővárosi bábszínházi társulatokkal dolgozik együtt.
2012-ben színházi kategóriában Junior Príma díjban részesült, 2013-ban pedig Petri-díjra jelölték. Szabadidejében verseket ír, melyeket a Holmi és a Hévíz Folyóirat publikált.
Író: FEKETE Ádám
Szereplők: CSILLAG Botond, DÉKÁNY Barnabás, FÁBIÁN Szabolcs, HAJMÁSI Dávid, HEGEDŰS Barbara, LABODA Kornél, PITI Emőke, TARR Judit, SZÉKELY Rozália, VASVÁRI Emese, Ana Vilela DA COSTA
Rendező: FEKETE Ádám
Simkó Beatrix, Dömölky Dániel: Hangbank
Január 5-23.
Trafó Kávézó
(Installáció)
A Trafó kávézójában elhelyezett interaktív hanginstalláció az üzenetrögzítés gesztusával játszik. A térben néhány asztal önálló hangbankká alakul át, ami üzenetek tárolását, és visszahallgatását teszi lehetővé. A felvett üzeneteket a hangbank véletlenszerűen asztaloknak adja tovább, így üzeneteket vehetünk ki a múltból, és tehetünk be a jövőbe. A kávézó asztalai így egy anonim hangrögzítő interfésszé alakulnak, ahol időeltolódással léphetünk kapcsolatba más asztaltársaságokkal.
Alkotók: Simkó Beatrix, Dömölky Dániel
Programozás: Nagy Ágoston
Forrás: Trafó