Bravúros beugrással mentette meg a „Halott várost” Nyári Zoltán a grazi operában - az osztrák sajtó is elismerően írt az énekesről.
Az elmúlt napokban Ausztriában az operát kedvelő közönségnek biztosan többször meggyűlhetett a baja, amikor a dupla magyar betűt próbálták kimondani: Ny, mint Nyári... Azaz Nyári Zoltán, akit a Kurier című újság úgy jellemez, hogy a „Tenor, akit egy ilyen különösen kifinomult szerepben minden színház csak kívánhat magának...”
A Jászai Mari-díjas tenorista már 2011-ben a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, majd 2012-ben a debreceni Csokonai Színházban is eljátszotta Paul szerepét Erich Wolfgang Korngold a „Halott város” c. operájában. A művet először 1920-ban mutatták be és a szerzőt a premier évében Puccini a „német zene legnagyobb reménységének nevezte”.
Most a grazi operában a német származású Johannes Erath vitte színre a darabot, mely nagyon komoly technikai felkészülést igényel. Az előadás fő motorja Dirk Kaftan, aki végig határozott koncepcióval dirigálta a művet. A produkciót a magyar származású tenor pedig nemhogy „megmentette”, hanem győzedelmes sikert is aratott benne, melyet joggal jutalmazott a grazi közönség hosszú perceken keresztül szűnni nem akaró vastapssal.
Az osztrák Kleine Zeitung így ír Nyári Zoltán beugrásáról: „a művész a nagyérdeműt elsősorban a világos, erőteljes hangon megszólaló, feleségét gyászóló szeretetéhes Paul karakterében sugárzó erővel, fájdalmas kifejezésmóddal és jól érthető szövegmondással vette le a lábáról. A láthatóan kifogyhatatlan energiával rendelkező tenor csodálatos hanggal és tiszta kiejtéssel mély érzéseket közvetít”.
Nyári Zoltán az elmúlt években többször szerepelt beugró művészként német nyelvterületen - többek között a berlini Komische Operben, a drezdai Semeroperben és a frankfurti Operában – és mentett meg rekordidő alatt előadásokat. Az is biztos, hogy mostantól az osztrák operaszínpadok is tárt karral várják majd országszerte.
V.K. / Színház.hu