Garaczi László és a Trainingspot Y generációt pellengérre állító darabja február 16-án és 17-én 20 órától a MU Színházban.
Ajánló a darab elé:
Garaczi – szokásához híven – sok mindennel ironizál ebben a darabjában is…
Egy kisfiút édesanyja pszichológushoz visz, mert valami lelki csomó eredményeképp nem képes kimondani azt, hogy szereti édesanyját. Maga a vizsgálat az előadás gerince, amelyben „regresszív hipnózissal” a gyerek múltja, majd „progresszív hipnózissal” jövője elevenedik meg… Ez a történet képes felmutatni mai életünk számtalan nyűgét, baját, fonákságát; jókat derülhetünk elvált szülőn, alkalmi szexpartneren, természetgyógyászon, R2D2 és Trípió felbukkanásán, a testet öltött super egón, a pszichológus nem mindennapi szerelmi afférján…
A vidámnak tűnő anyaggal a szerző és a Társulat véleményt nyilvánít lélekgyógyászatról, gender-irodalomról, életpálya-modellekről…
Ovibrader (fotó: Jókúti György)
Kritikus szemmel az előadásról:
„Garaczi drámája az Y generáció nyelvén beszél, no nem az a megjátszott fiatalos nyelv ez, mint ami a tévés sorozatokból ömlik ránk: igazi trágár, csetelős, élő nyelv ez, ami a miénk. Solténszky Tibor rendezésében ez az aktuális, igazi, élő nyelv remekül érvényesül. A színészek lazák és természetesek.”
(Benedek Leila/Librarius.hu)
A társulatról:
A Trainingspot Társulat 2007 őszén alakult Budapesten a színész-koreográfus Benkő Ágnes és a zeneszerző-rendező Pap Gábor irányításával. A társulatot olyan színházzal huzamosabb ideje foglalkozó személyek alkotják, akik számára alapelv a következetes és folyamatos kísérletezés, az alkotóművészet új kifejezésmódjainak keresése a mozgásművészet, a zene és a színház közös forrásvidékén, de érdeklődésük kiterjed a térspecifikus színházi formák, a képzőművészet és a performance világára is.
Ovibrader (fotó: Jókúti György)
A társulat sokak által egyedinek tartott színházi nyelve a zene és mozgás közötti közvetlen kapcsolat, kommunikáció minél mélyebb feltárására épül. Mégsem tekintik magukat pusztán mozgás- vagy zenés színházi csoportosulásnak, amit szövegdramaturgiára épülő és tantermi színházi előadásaik is jeleznek.
Folyamatosan működő tantermi színházi projektük mellett az elmúlt két évadban figyelmük a kortárs magyar irodalom felé fordult: ezt jelzi az Esterházy-szövegek alapján készült Több nő, több férfi című beszédes mozgásszínházi előadás Mezey Gábor rendezésében, valamint a Kiss Judit Ágnes verses dráma-triptichonja alapján készült Szület-szeret-hal, melyet Tóth Miklós rendezett. Ez utóbbi az EMMI Katona József Pályázata révén jöhetett létre. Az Ovibradert megelőző bemutatójuk is kortárs szöveg, melyet Szegezdi Róbert rendezővel karöltve formált saját képére a társulat.
Ovibrader (fotó: Jókúti György)
Trainingspot Társulat:
Garaczi László:
Ovibrader
- péniszdialógok –
Szereplők:
Terapeuta: Boros Ádám
Fábián Péter (BLACKHOLESON01): Boda Tibor/Lovas Dániel
Mama: Bagaméry Orsolya/Németh Eszter
Kata, Fábián szerelme kislányként, felnőttként (NEWAGEBOSZI): Király Krisztina
Bácskai, ovis társ, majd haver/ ORVOS: Balogh Péter/Árvai Péter
Zsuzsi, ovis/ Lány, csetelő és randipartner a karaoke-klubban: Solténszky Ráhel
Okoska, Fábián felettes énje: Benya Kata
Somogyi Luca, természetgyógyász: Jobbágy Kata
Erika, kurva: Manyasz Erika
Zene: Pap Gábor
Mozgás: Benkő Ágnes
Video: Solymos Tamás
Rendező: Solténszky Tibor
Az előadás támogatója: SÍN Kulturális Központ