Március 19-én a MoM-ban "párnás premiert" tart a KET Kun Attila rendezésében. Az élőzenés koreográfia még az eddigieknél is közelebb hozza a nézőkhöz a tánc dinamizmusát.
Ajánló a darab elé:
A Nemzeti Táncszínházzal közösen létrehozott előadás középpontjában a zene, a tánc és a térhasználat hármasa áll. Kun Attila koreográfiájához élő gordonkamuzsikát és élő elektronikus hangzást (Németh Imre) használ. A Tánc-Tér-Képek arra keresi választ, hogyan hidalható át a két zenei világ közti 300 esztendő. Ahogyan Kun Attila fogalmaz: „Minden zenében ott vár bennünket a mozgás, várja, hogy felfedezzük és várja, hogy megajándékozzon minket a tánc örömével”.
A Tánc-Tér-Képek bemutatójára Johann Sebastian Bach születésének 330. évfordulója után két nappal kerül sor, így tisztelegve a zeneszerző életműve előtt, mégpedig Rohmann Ditta élő gordonkajátékával. Megszokott dolog hogy a kortárs tánchoz elektronikus zene jelenik meg, illetve az kíséri a koreográfiát – jelen előadásban Németh Imre által.
Hogyan ívelhető át Bach barokk muzsikája és a 21. század elektronikus hangzása közti 300 év? A táncon keresztül. Míg Rohmann Ditta játékára komponált koreográfiai mozgás hullámzik a Bach zenével, addig az elektronika több mozgási "szabadságot" ad mind a koreográfusnak, mind a táncosnak. A két zenei világ összhangja az előadók személyiségén és tehetségén keresztül teremtődik meg. Nyitott, befogadó és inspiratív szenzitivitással állnak egymás zenei világához, így tudnak egy közös frekvenciát életre kelteni. E ritkán hallott frekvenciában, mely egy közös improvizációban teljesedik ki, a tánc mint harmadik alkotóelem színesíti a (tánc-tér-)képet.
fotó: Hrotkó Bálint
A Közép-Európa Táncszínház következő bemutatója hűen követi a Nemzeti Táncszínházzal megkezdett közös szakmai gondolkodás és munka útját, amit a tánc és a tánc közönségének viszonyában megkezdett. A produkció egy térré formálja az eddig hagyományosan külön kezelt előadói-, és nézőteret. A MOM Kulturális Központ egyedi színpadtechnikai adottságának köszönhetően a leendő közönség testközelből követheti végig az élő klasszikus és élő elektronikus zenei hangzás utazását táncképeken át. Közvetlen közelről láthatja a táncművészek testének minden rezdülését, hallhatja fizikumuk áramlását.
S hogy miért párnás a premier? Egyfelől a nézők többsége párnákon ül, másfelől, ismerve Bach muzsikáját, az előadás megtekintése „kipárnázza” az idegrendszert – amire igencsak szüksége lehet a mai kor emberének.
A produkcióban két dél-koreai vendégművész is fellép, akik a Korean Dance Festival 2014 és a Közép-Európa Táncszínház ösztöndíjasaiként, a Koreai Kulturális Központ támogatásával egy hónapig dolgoznak a társulattal.
fotó: Hrotkó Bálint
Közép-Európa Táncszínház
Tánc-tér-képek
Koreográfus: Kun Attila
Jelmez: Horányi Juli
Csellóművész: Rohmann Ditta
Elektronikus hangzás: Németh Imre
Szcenika, fény: Fogarasi Zoltán
Asszisztens: Fodor Katalin
Előadók: Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Jakab Zsanett, Palcsó Nóra, Yoon Ga-Yeon, You Sung Ho, Frigy Ádám, Ivanov Gábor, Kovács Péter, Mádi László
Az előadásban elhangzanak az alábbi Bach művek:
J . S. Bach: C-dúr, G-dúr, D-dúr, Esz-dúr és d-moll Prelúdiumok;
d-moll Courante; c-moll Sarabande; Esz-dúr Gigue