A komáromi Jókai Színház tagja kapta a legjobb mellékszereplőnek járó elismerést az ötödik Pekingi Nemzetközi Filmfesztiválon.
A mexikói Bernardo Arellano rendezte El comienzo del tiempo (Az idő kezdete) kapta a legjobb filmnek járó Tientan-díjat.
A legjobb női mellékszereplő kategóriában a Jászai Mari-díjas Bandor Éva, a komáromi Jókai Színház tagja kapta a legjobbnak járó elismerést a Deti (Gyermekek) című szlovák-cseh filmben nyújtott alakításáért. A mustrán a Jaroslav Vojtek rendezte produkciót díjazták az operatőri és forgatókönyvírói kategóriában is.
Bandor Éva a díjjal (forrás: ujszo.com)
A legjobb rendezőnek a mustra zsűrije Jean-Jacques Annaud-t, a kínai-francia koprodukcióban készült Farkastotem (Wolf Totem) direktorát választotta. A 40 millió dolláros költségvetésű film kapta továbbá a legjobb vizuális effektusokért járó elismerést.
A Bjelaja, bjelaja nocs című orosz drámában nyújtott teljesítménye révén Artyom Cipinnek ítélték a legjobb férfi színésznek járó elismerést, a nők kategóriájában pedig a szintén orosz Julia Pereszildet, az orosz-ukrán Bitva za Szevasztopol főszereplőjét díjazták.
Tony Leung Ka Fai lett a legjobb mellékszereplő férfi a Kínában nagy sikerrel bemutatott Hark Cui-filmben, a kínai forradalom alatt játszódó Cse csü vejhu san (A Tigris-hegy bevétele) című alkotásban.
A díjat, amely egy összefonódó karjával az Ég Templomának (Tientan) körvonalát formázó nő aranyszobra, tíz kategóriában osztotta ki a zsűri, amelynek elnöke a francia Luc Besson volt. A grémiumban helyet kapott az amerikai Robert Mark Kamen, a dél-koreai Kim Ki-duk, a brazil Fernando Meirelles, az orosz Fjodor Bondarcsuk, valamint a hongkongi Peter Csan és a kínai Csou Hszü.
A nyitó és záró rendezvényt a Peking külső kerületében lévő festői Jancsi (Yanqi) tó mellett tartották, a díjakat a zsűrielnök Besson és az akciófilmek hongkongi kungfusztárja, Jackie Chan adta át.
A kínai sajtóbeszámolók szerint az idei filmfesztivál mellett zajló filmes vásáron több mint 13,8 milliárd jüan (2,2 milliárd dollár) értékű szerződést kötöttek, ami eredményét tekintve 32 százalékkal nagyobb mint a tavalyi és rekord az ázsiai filmfesztiválok történetében.