A német nyelvterület operavilágának prominensei nyerték a legtöbb kategóriát a vasárnap este Londonban átadott Nemzetközi Operadíjak közül.
A legjobb férfi énekes díját Christian Gerhaher német basszbariton, a legjobb női énekesnek járó elismerést honfitársa, Anja Harteros szoprán nyerte el a londoni Savoy Theatre-ben megrendezett gálaesten, egyikük sem volt azonban jelen, hogy átvegye a kitüntetést.
Jelen volt viszont a legjobb fesztiválnak ítélt Bregenzi Fesztivál brit igazgatója, David Pountney, aki a díj átvételekor arról beszélt, hogy a nívós művészet gazdaságilag is sikeres lehet. Példaképpen a 28 ezres osztrák kisvárosban tartott fesztiváljukat hozta fel, amely évente több mint 200 ezer embert vonz, és amelyen keresztül évi szinten mintegy 160 millió euró folyik be a régióba.
A legjobb operatársulat a berlini Komische Oper lett, díjukat Barrie Kosky intendáns és vezető rendező vette át. Az ausztrál művész tavaly a legjobb rendezőnek járó díjat vihette haza.
Szintén német művész, Jonas Kaufman tenor nyerte el a brit Opera magazin olvasói díját Aleksandra Kurzak lengyel szopránnal megosztva. A müncheni énekest két éve a legjobb férfi énekesnek választotta a verseny zsűrije.
A legjobb új operaprodukciónak járó díjat a birminghami operatársulat Khovanskygate című, Muszorgszkij Hovanscsináját átdolgozó bemutatója kapta. Graham Vick, a Birminghami Opera művészeti igazgatója kiemelte, mennyi fiatalt vonz az előadás: az átlagos néző 40 év alatti, a produkció 200 önkéntes résztvevőjének átlagéletkora pedig 28.
A legjobb karmesternek járó díjat az orosz származású Szemjon Bicskov, míg a legjobb rendező díját a brit Richard Jones kapta. Speight Jenkinst, a Seattle-i Operaház 1983-tól 2014-ig szolgáló amerikai főigazgatóját életműdíjjal tüntették ki.
A pénzjutalom nélküli Nemzetközi Operadíjat (International Opera Awards) 2013-ban alapította Harry Hyman brit üzletember és John Allison, az Opera című brit magazin szerkesztője-kiadója. A díjakat odaítélő zsűriben többnyire brit lapok zenei újságírói, kritikusai foglalnak helyet. A díjátadó gála bevételének egy részéből az opera műfajához kötődő fiatal tehetségeket támogatnak egy erre létrehozott alapítványon keresztül.