Május 16-án mutatta be a Katona József Színház Kamrája.
"Szorokin gyakori vendég a hazai színpadokon, s még csak személyesen sem kell, hogy jelen legyen (noha olykor azért ellátogat hozzánk), elég ha csak valamelyik könyvéből színdarabot készítenek a magyar kollégák. Így történt ez A jég esetében (a Krétakör előadását Mundruczó Kornél rendezte), és ugyanez lett a sorsa a Cukor Kremlnek is. Ezúttal a Katona társulata (rendező: Kovács D. Dániel, dramaturg: Fekete Ádám) birkózik Szorokin Oroszországával, melyben természetesen rend és béke honol, mert a Nagy Fal távol tartja a külső ellenségeket: az átkozott kiberpunkokat, a képmutató katolikusokat, az eszement buddhistákat, a dühös muzulmánokat, a sátánistákat, a szodomitákat, a förtelmes metamorokat, az Istentől kapott alakjukat váltogató farkasembereket, a megaonanistákat". (Magyar Narancs)
"Szorokin legújabb könyvében, mely az Opricsnyik egy napja c. könyv folytatásának tekinthető, 2028-as esztendő Oroszországának sötét jövőjébe vezet el, és ad metszetet az író képzelete által megteremtett valóságból. Pillanatfelvételként mutat fel minden társadalmi réteg hétköznapjaiból egy-egy jelenetet. Az iskolás kislánytól, a hatalom markában vergődő értelmiségin át, a parasztok, gyári munkások hétköznapjain át egészen az államügyekben intézkedő hivatalnokokig és opricsnyikokig. A novellafűzért a Cukor-Kreml motívuma köti össze, mely az ország uralkodójának karácsonyi ajándéka a haza minden gyermekének". (Kultusz.com a Cukor-Kreml-ről)
Ajánló a darab elé:
Oroszországban rend és béke van. A Nagy Fal távol tartja népünk külső ellenségeit: az átkozott kiberpunkokat, a képmutató katolikusokat, az eszement buddhistákat, a dühös muzulmánokat, a sátánistákat, a szodomitákat, a förtelmes metamorokat, az Istentől kapott alakjukat váltogató farkasembereket, a megaonanistákat. Népünk belső ellenségei azonban továbbra is folytatják átkozott tevékenységüket, ezért a cári titkosrendőrség a 2030-as években sem pihenhet, és az opricsnyikok ma is éjt nappallá téve dolgoznak, hogy hazánkat szóval és tettel tisztán tartsák.
A hétköznapokat a társadalom minden szintjén bódulat hálózza be: a Kremlben, a Titkos Prikázban, a nagyvárosokban és vidéken is, mindenki álmokban, vallási rituálékban, közhasználatú drogokban és mesékben keresi a megnyugvás pillanatait. Minél mélyebb a tompaság, álom, annál nagyobb a boldogság, s a béke. Az előadás ennek a homályban élő társadalomnak adja a keresztmetszetét, amiben múlt, jövő, valóság, álom, tény és sugallat végérvényesen összekavarodott.
CUKOR KREML
SZEREPLŐK
Jordán Adél Pálmai Anna
Kovács Lehel Pálos Hanna
Lengyel Ferenc Rajkai Zoltán
Mészáros Béla Takátsy Péter
ALKOTÓK
Munkatársak: Kozma Andrea, Csonka Margit e.h., Doma Petra e.h., Tóth László, Bokor László, Tőzsér Gábor, Botka Zoltán, Pető Sándor, Szabó Gergely, Pető József, Pető Gergő, Nedár Barnabás, Petróczy László, Horváth József, Ignácz Éva, Pintér Mária, Gáspár Viktória, Vég Attila, Kelecsényi Bernadett, Gerlóczi Judit, Molnár Fanni Rebeka, Mezővári Margit, Török Marcell
Látvány / Jelmez Csomor Katerina és Török Adél
Zene Keresztes Gábor
Mozgás Hegymegi Máté
Súgó Doma Petra e.h.
Dramaturg/Író Fekete Ádám e.h.
Dramaturg konzultáns Radnai Annamária
Asszisztens Budavári Réka
Rendező Kovács D. Dániel e.h.