Kiss Csaba reagált Béres Attila nyilatkozatára.
Az előzményekről:
Rendezőtársaival közös színházeszményük alapján vezetné a Miskolci Nemzeti Színházat, Szabó Mátéra igazgatóhelyettesként számít. Béres Attilát a Borsod Online kérdezte.
„Ezt a művészi színvonalat nem látom továbbvihetőnek azok nélkül, akikkel elkezdtük: ez az öt ember (Béres mellett Keszég László, Rusznyák Gábor, Szőcs Artur és Szabó Máté) lényegében egy generáció, egyívásúak vagyunk, azonos tanáraink voltak az egyetemen, valamennyien Székely Gábor és Babarczy László köpönyegéből bújtunk elő” - mondta Béres Attila a boon.hu-nak.
A márciusban leváltott igazgató, Kiss Csaba több nyilatkozatában elmondta, elbocsátása hátterében az egykori helyettese, Béres Attila állhat „Határozottan kijelentem, nem álltam semmiféle puccs mögött. Azzal nem tudok, és nem is akarok foglalkozni, ki mit lát, vagy mit nem lát a történtek hátterében. Az, hogy én, vagy mi puccsoltuk volna meg Kiss Csaba igazgató urat, jogilag is értelmezhető vádaskodás. De nem akarok azzal foglalkozni, ki mit mond. Az én lelkiismeretem teljesen tiszta. Tény: amikor ez a konfliktus volt, én már nem voltam a miskolci színházban. Igaz ugyanakkor, amit Keszég László egy interjúban megfogalmazott: az a látszat erősödött meg, hogy mi a politikához fordultunk. Ez egyáltalán nem igaz. Sőt! Olyan feloldhatatlan konfliktushelyzet alakult ki a Miskolci Nemzeti Színházban, ami miatt a város hozott egy döntést. A döntést követő napokban mi azt nyilatkoztuk, hogy ez megalapozott volt. És ezt ma is így gondoljuk. Ezt követően Szabó Máté megbízott igazgatóként vette át a színház irányítását. Bravúros sikerrel. A személyisége, embersége segített békésen, csendesen, visszafogottan feldolgozni ezt a konfliktushelyzetet. Aki ma bemegy a színházba, boldog embereket lát” - fogalmazott Béres Attila.
Kiss Csaba kommentárja:
Kiss Csaba a Facebookon kommentálta az elhangzottakat: "Bravúr, Attila? Ne nevettess - annyi történt, hogy Máté az én jövő évadi műsortervemből kihúzta a két rendezésemet (Boris Vian sanzonok és Cassavetes: Premier), a gyerekbalettet (Debussy), a kamaraoperát (Dido és Aeneas) és Zakariás Zalántól elvette a Liliom megrendezését.. Elküldte a három végzős Főiskolást (május 24 -én), és leszerződtette azt, aki maradt. Hol itt a bravúr? Harminc milliót hagytam a kasszában, és egy nagyon előnyös gyártási szerződést az Operaházzal (Trubadúr). Máté mindent tálcán kapott, a Don Giovanni pilzeni vendégjátékát is beleértve. Egyébként ha annyira nemes és tisztességes volt ez a váltás, mint sulykolni próbáljátok, akkor mi szükség volt Máté két hónapos igazgatására? Miért nem te lettél a megbízott ügyvezető? Te, a jövendő pályázó! Tartottál attól, hogy nem mindenki örülne neki? Hogy az általam meghívott rendezők esetleg hozzád nem szerződnének le? Nem átejtés ez így? És ha ennyire sürgős volt a pályázat, miért nem hirdették meg azt rendesen, a nyilvános szakmai fórumokon? A bennfenteseken kívül senki nem tudta, hogy kiírták" - fogalmazott Kiss Csaba.
"Nem érzed, mennyire lábszagú ez az egész. És ha már az indulás ilyen sutyi-mutyira sikeredett, te mint Székely Gábor tanítványa, miért nem hozod nyilvánosságra a te pályázatodat - jövő héten kineveznek, és még egy sort sem olvastunk arról, hogy mi a te koncepciód. Azt fogod lebonyolítani, amit Máté az én évadomból meghagyott? Mi lesz a SZEM fesztivállal, a Nyitott színházzal, a Miskolci Balettel? Mi marad meg abból a pezsgésből, ami hatunk színházát eddig jellemezte? - (a teljes miskolci történet kezdetektől napjainkig az Ellenfény hét végén megjelenő számában olvasható.)" - hívta fel a figyelmet a volt igazgató.