Csúcsot döntött az Opera - Július hattól hatos kártyát ajánl

Bérletértékesítés tekintetében csúcsot döntött az Opera – a 2014/15-ös évadhoz képest még négyezerrel nőtt az eladott bérletek száma.

A 2012-es bázisévhez viszonyítva 97%-os növekedést ért el az intézmény, míg a nézőszám 197%-kal csaknem kétszeresére emelkedett. Újdonságként július 6-tól vásárolható a Hatos kártya, miközben már megnyílt a jegyvásárlás lehetősége az ősszel induló szezonra. A most záruló évad számos sikerén túl kilenc kreatív- és reklámszakmai díjat söpört be a dalszínház - köztük imázsfilmjével a Cannes-i fekete és ezüst Delfineket.

 

opera online hir-4

Bérletárusítás az Operában (fotó: Nagy Attila)

 

A Magyar Állami Operaház a 2015/16-os szezonjára 33 bemutatóval és 72 különleges eseménnyel készül; közel harmincezer eladott bérlettel indítja az új évadot.A bérletezés eddigi eladási mutatói szerint további 3220 törzsvásárlóval bővült az Opera és az Erkel Színház állandó rajongótábora. Az intézmény bérletváltási időszaka június 30-án befejeződött, az eladási mutató azonban úgy is meghaladja az összes korábbi esztendőét, hogy bizonyos bérlettípusok értékesítése még nem zárult le. A repertoárújításnak és az intézmény - még szélesebb közönség felé - nyitásának köszönhetően a jövő évadban immár biztosan 28.489 eladott bérlettel várja látogatóit az Operaház és az Erkel Színház, ám még tízféle bérlettípus váltható az Opera Értékesítési Centrumában a márciusban meghirdetett 61-ből. Köztük beszélgetős műsorokra és kamaraestekre szóló, emellett több gyermekeknek való összeállítás is megvásárolható.

 

Újdonságként július 6-tól vásárolható a Hatos kártya, amely a bérletváltásról bármely okból lemaradt, vagy az Operaházba csak alkalomszerűen eljutó vendégek érdeklődésére tarthat számot. Aki a Hatos kártyára hat teljes árú operás vagy erkeles előadást gyűjt, további hat jegyet vásárolhat 30%-os kedvezménnyel a teljes szezon előadásaira.

 

A most záruló, 2014/2015-ös évadban 25 bemutatót, 420 nagytermi előadást és rendezvényt tartottak a két színházban, amelyekben az össznézőszám 557.067 volt. A társulat japán turnéján további 25.000 ember, a Gördülő Opera és a szabadtéti előadások, kivetítések alkalmával további tízezrek, a számos televíziós és rádiós közvetítésnek köszönhetően pedig milliók élvezhették a szezon eseményeit, a 68 féle produkciót, amely a világ legnagyobb opera- és balettválasztékát kínálta egyetlen intézményen és idényen belül. A 43 féle repertoárprodukció mellett 92 előadást - koncertet, dalestet -, eseményt szerveztek külső helyszínre. Az opera- és balett előadásokon kívül talk-show jellegű műsorokkal, továbbá 8 féle gyermek- és ifjúsági programmal is várták a közönséget. Összesen 250 kiscsoportos gyermekfoglalkozás mellett az OperaKaland két idei szériájára összesen 44.000 diák érkezett az Erkel Színházba. Az Opera Nagykövetei 1000 előadást tartottak hazai iskolákban.

 

opera online hir-1

 

 A nemzetközi mércével is kiemelkedő Faust225 Fesztivál hét programja 17 napon önmagában húszezer nézőt vonzott. Az eseménysorozat zárókoncertjét a világhírű Juan Diego Flórez adta. Az operavilág leghíresebb egyéniségei közül nem a perui tenor volt az egyetlen vendég az évadban: az Erkelben Edita Gruberova, az Opera Faust Bálján pedig Angela Gheorghiu lépett fel. 2014 augusztusától 2015 júniusáig 25 hazai és 14 külföldi karmester, valamint 176 magyar és 40 külföldi operaénekes lépett színpadra a két színház produkcióiban.

 

http://fidelio.hu/skins/fidelio/img/hshadow.png) 0% -7px repeat-x scroll rgb(238, 238, 238);">A Csengő - Előadás a Szfinx-teraszon (fotó: Rákossy Péter)

Az intézmény nagy arányban erősödő közönségkapcsolata az online-adatokban is tükröződik: az évad során 666 168 felhasználó összesen 6 854 328 oldalt nyitott meg az opera.hu-n. Ebből 452 940 magyar, 213 228 külföldi user navigált az oldalra a világ minden tájáról, az Egyesült Királyságtól (24 081) Kenyáig (99) vagy éppen Barbadosig (2). Egy év alatt közel tízezer új like-olóval bővült az Opera Facebook-oldala, elindult az Instagram és a Twitter-oldal, a Youtube-csatorna feliratkozói meghaladták az ezret, és több mint 700 ezer videómegjelenítést regisztrált a rendszer.

 

Az „ElsőSorban" szlogenű évadkampányhoz kapcsolódó werkfilm 62 ezer megtekintést ért el alig négy hónap alatt. Az Operaház első imázsfilmjével - mely jelenleg közel 140 ezer megtekintésével a legnézettebb opera imázs-szpot a világon -, a 2014/2015-ös évadban a Cannes Corporate Media & TV Awards-on elnyerte a legjobb filmzenéért járó Fekete Delfin-díjat, és az Ezüst Delfint a legjobb imázsfilm kategóriában. A filmmel az intézmény meghívást kapott Tokióba a Nemzetközi Vállalati Filmek Fesztiváljára, és a Kínai Nemzetközi Turisztikai Vásárra, Sanghajba. Az operaénekesek, balett táncosok, zenészek közreműködésével készült, az Operaházat bemutató Ahol kinyílik a világ szlogenű imázskampány idén további rangos kreatív- és reklámszakmai elismeréseket is kapott: elnyerte a Kreatív Craft Award, a Hipnózis 2015 verseny egy arany és bronz, valamint az Aranypenge 2015 arany, és az EFFIE 1 ezüst és 2 arany díját a most záruló szezonban.

 

opera online hir-5

 

A bérletárusítás lezárásával egy időben az intézmény megnyitotta a szóló jegyek árusítását az egész évadra, amely szintén felvonultat majd világsztárokat, önálló estjével többek közt Bryn Terfel érkezik a budapesti Operába. A 2015/2016-os programok ismét csak vonzó szabadtéri előadásokkal kezdődnek az Opera Szfinx-teraszán, és az Andrássy úton felállított nagyszínpadon, szeptember 19-én. Az Opera és az Erkel Színház ugyan most évadszünetet kezd, ám a nyár folyamán szabadtéren három helyszínen is fellépnek az intézmény művészei: augusztusban a Toscát játsszák a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, július 23-tól 26-ig a balatonfüredi Gyógy téren, augusztus 7-től 11-ig pedig a Sziget Fesztiválon adnak műsort.

 

 

süti beállítások módosítása