Benjamin Vandewalle INTER-VIEW - szemtől szembe címmel helyspecifikus előadást mutat be szeptember 3-án, 4-én és 5-én a Trafó által elindított Flanders on the move programsorozat keretében.
Ajánló a produkció elé:
Hogy mit keres három tükrös fülke egy metrómegálló szomszédságában? Kik és miért ülnek benne? Van egy perced, hogy kiderítsd? Ha igen, akkor légy részese te is az Inter-View privát négyszemközti akciójának és foglalj helyet néhány pillanatra Benjamin Vandewalle interaktív színházi bódéjában. Egyszeri és megismételhetetlen élmény!! Az tuti!
A fiatal flamand előadó-művészeti alkotónemzedék egyik legkiemelkedőbb koreográfusa rendszeresen hoz létre produkciókat hagyományos színházi körülmények között és városi köztereken. Helyspecifikus előadásai olyan kísérleti terekben játszódnak, amelyek a környezeti tényezők vizsgálatából indulnak ki. Mobilizált „díszletei” kihívás elé állítják a nézők és a járókelők mindennapi érzékelését és a valóság újrafelfedezésére invitálnak a hömpölygő utcai forgatag közepén. Ezúttal minket, az örökké rohanó budapestieket… Vigyázat! Szembeforgalom veszély!
Benjamin Vandewalle és Shosha van Kranendonk a mindennapi élet rutinos eseményeinek újraélésére, a valóság újrafelfedezésére invitálja a forgalmas közterületen áthaladó gyalogosokat Inter-Viewc. produkciójában. Egy helyismerettel rendelkező magyar csapattal együtt dolgozva a Corvin-negyed metrómegálló közelében három egymást követő napon az egyszemélyes „face to face” színház privát élményével ajándékozzák meg az utcán közlekedőket.
Az alkotókról:
Benjamin Vandewalle a fiatal flamand előadó-művészeti alkotónemzedék egyik legkiemelkedőbb alakja. Rendszeresen alkot mind hagyományos színházi körülmények között, mind köztéren. Klasszikus balett tanulmányait követően a brüsszeli P.A.R.T.S.-on diplomázott 2006-ban. Táncosként, koreográfusként és táncoktatóként dolgozik, workshopokat vezet, továbbá dokumentumfilmet is készített már. A 2014-es PLACCC Fesztiválon a Birdwatching mobil „megfigyelődobozának” 4m x 4m méretű ablakán keresztül rajzolta meg Budapest ikonikussá vált hetedik kerületének sokszínűségét élő filmvászonként használva a házak falát, a járókelők spontán és a táncosok koreografált mozgásának pillanatait.
Shosha Van Kranendonk munkái a test és a festőecset személyes dialógusaiként értelmezhetőek, melyek középpontjában az interakció áll. A környezettel való kommunikációjában mozdulatokat és ecsetvonásokat használva kutatja az emberi testek egymáshoz való viszonyát, a különböző művészeti ágak összekapcsolási lehetőségeit és a közönség bevonását. Többek között dolgozott már a C.R.E.W., az Ultima Vez és Willi Dorner társulatával, SOLO c. performanszát pedig európai turné keretében mutatta be több jelentős táncművészeti központ színpadán.
RENDEZŐ BENJAMIN VANDEWALLE
ASSZISZTENS SHOSHA VAN KRANENDONK
LÁTVÁNY BENJAMIN VANDEWALLE, JAN PALINCKS, BRAM ROMBOUTS
PRODUKCIÓ LE MANÈGE DE REIMS - SCÈNE NATIONALE
KOPRODUKCIÓ KAAITHEATER (BE)
Szeptember 4-án, pénteken 18 órától dr. Ruttkay Zsófia, a MOME TechLab vezetője beszélget a Trafóklubban Benjaminnal és a Youniverse Projecttel. (angolul) Mindenkit szeretettel várunk!