Frankfurti és mannheimi operaházakat választott az év legjobbjainak az Opernwelt

Mannheimi és frankfurti intézményeket választottak az elmúlt évad legjobb operaházainak az Opernwelt című német szaklap által felkért kritikusok, akik elsősorban a dalszínházak következetes fejlődését és innovatív műsorát dicsérték. 

A legjobbak nevét szerdán Berlinben közölte az Opernwelt szerkesztősége.
    

A neves berlini magazin minden évad végén 50 európai és amerikai kritikust kér fel, hogy válasszák meg a lezárult szezon legjobb operaházát, produkcióit és művészeit. A kritikusok elsősorban a német nyelvterület (Németország, Ausztria, Svájc) dalszínházait szemlézik, de előfordult már, hogy a brüsszeli operaházat hozták ki győztesnek.


opernwelt

    

A Frankfurti Operaházra és a mannheimi színházra (Nationaltheater Mannheim) 7-7 kritikus szavazott. Mindkét intézmény intendánsa, Bernd Loeble (Frankfurt) és Klaus-Peter Kehr is lemondott a drága sztárok közreműködéséről és saját társulatukra támaszkodtak - indokolták döntésüket a kritikusok.
   

A Stuttgarti Operaház négy szavazatot kapott a kritikusoktól, de ide került a legjobb énekesnek járó elismerés. A címet Georg Nigl osztrák bariton szerezte meg Wolfgang Rihm Jakob Lenz című operájának címszerepében nyújtott alakításával. A Bajor Állami Operaházban Alban Berg Lulu című operájában fellépő Marlis Petersen szopránt választották az Év énekesnőjévé - Petersen 2004 és 2010 után immár harmadszor érdemelte ki az elismerést.
    

A legjobb karmesteri cím is Bajorországba került: a Bajor Állami Zenekar vezetője, Kirill Petrenko negyedszerre kapta az elismerést. Együttesét pedig az Év zenekarának választották, megelőzve a Daniel Barenboim vezette Staatskapelle Berlint.

 

süti beállítások módosítása