"Elkezdtünk a virtuális világban élni" - Villáminterjú Elek Ferenccel

A Scallabouche Társulat új előadást mutat be november 5-én 20 órakor a Jurányi kamaratermében Elek Ferenc szereplésével. Ennek kapcsán adott rövid interjút.

A darabról:

 

A produkció a társulatra jellemző improvizációs technikára épül, de az alapot Shakespeare Hamletje adta.

 

A társulat vezetője, Alexis Latham rendezi az előadást. Hámori Gabriella, aki az Örkény Színház tagja, újra csatlakozott a Scallabouche csapatához úgy, mint Szalontay Tünde, akiről mondhatjuk, a Scallabouche színésznője. A férfi színészek – Elek Ferenc, a Katona József Színház művésze és Chován Gábor – első alkalommal dolgoznak a csapattal.

 

Hamlet

 

Villáminterjú:

 

 

 

1998 óta vagy a Katona József Színház tagja. Mi az, amitől a közös munka a mai napig izgalmas tud lenni?

 

Mindig a szerep és a feladat jelent kihívást. A Katona mellett vállalt munkák pedig felüdítenek. Ha bírom energiával és idővel, örömmel megyek játszani más produkciókba. Munkamániás vagyok, akkor érzem jól magam, ha mindig van valami.

 

A Jurányi közönsége a Szóvirágok – Édes nyelvédesanyánk paradicsomi édenkertjéből című előadásban láthatott először.

 

Szeretek Vinnai darabjaiban játszani, mert nagyon jó mondani a szövegeit, mindig szájra írja őket. Mellesleg András színésznek sem rossz…

 

Az előadásban egy „nyelvkertészt” játszol: színészként mennyire tartod káros folyamatnak azt, ami a magyar nyelvvel történik?

 

Nagyon, a színházi embereknek pedig kötelességük, hogy ápolják a nyelvet. A nevettetés mellett a darab erről is akar szólni, hogy valahogy meg kellene állítani ezt az érezhető nyelvi elbutulást.

 

November 5-én lesz a Scallabouche Theatre H@Hamlet című bemutatója a Jurányiban, amiben Hámori Gabriellával, Szalontay Tündével és Chován Gáborral játszotok együtt. Hogyan telnek a próbák?

 

A rendező, Alexis Latham improvizatív színházat csinál: a hozott jelenetek alapján mi, színészek elkezdünk improvizálni, melyek szövegei egy ponton rögzülnek, azonban a kész darab is tele van impró-elemekkel. Attól annyira izgalmas a munka, hogy kiszámíthatatlan, mi fog történni, mi a lesz a vége.

 

A címből sejteni lehet, hogy szó fog esni a virtuális világról.

 

Az emberek, velem az élükön, a valóság helyett elkezdték a virtuális világban élni az életüket. Például ha felszállunk a metróra, rögtön előkapjuk a mobiltelefonunkat, vagy a táblagépünket és elkezdünk böngészni rajta. Nem ördögtől való az internet, csak tudni kell kezelni.

 

A virtuális világ jó alapot adhat Hamlet elképzeléseinek, párhuzamos világainak a megjelenítésére.

 

Abszolút. Garai Judit, dramaturg dolgozik is rajta, hogy legyenek áthallások a színdarab és az előadás között, hiszen maga a produkció nem a Hamlet című színdarab lesz, azt csupán felidézi majd. Nekünk, színészeknek sem a Shakespeare drámát kell majd eljátszanunk, csak mondjuk egy Hamlet-szerű, neurotikus fiút.

 

Shakespeare darabját gyakran töltik fel aktuális társadalmi, vagy épp aktuálpolitikai kérdésekkel.

 

Legnagyobb örömömre ez az előadás nem akar politizálni. Ezerszer érdekesebbek és izgalmasabbak az emberi kapcsolatok, mint a politika.

 

Szerző: Antal Klaudia

 

 

 

süti beállítások módosítása