A Katona József Színház tagját a filmezésről kérdezte a HVG.
„Talán mi voltunk az utolsó osztály, ahonnan még mindenki kapott színházi szerződést, így könnyen el tudtunk helyezkedni" - mesélte a kezdetek kapcsán Ónodi Eszter. "Ma már sokkal több színészképző iskola van az egyetemen kívül, és a színházak felvevőképessége is elég korlátozott. De szerintem annál nincs rosszabb, amikor az ember nem érzi, hogy a helyén van, ezért érdemes kitartani, és nyitottnak maradni. Ha hosszú éveken keresztül nincs fix állás, de az emberben nem lankad a színészet iránti olthatatlan vágy, akkor muszáj ilyen-olyan formációkban próbálkozni, és mellette valami mással pénzt keresni – hány olyan hollywoodi sztár van, aki pultosként kezdte?” – vetette fel Ónodi Eszter, akit új filmjeiről is kérdeztek.
„Az Anyámat és a Houdinit egyszerre forgattuk, és egy napon múlt, hogy egyiket se tudjam megcsinálni. Szerencsére azzal az áldozattal végül összehoztuk, hogy én a Houdiniben forgattam reggel héttől este hétig Budapesten a Madách Színházban, utána beültem egy mikrobuszba és reggel háromkor Szófiában ébredtem, az Anyám bulgáriai forgatásán. Aludtam egy kicsit, letusoltam, és egy órakor mehettem is forgatni. Szerencsére nem a fiatalkori énemet kellett hozni” - árulta el Ónodi Eszter.
Fotó: Neményi Márton, 24.hu
Az Anyám és más futóbolondok a családból című filmmel, Fekete Ibolya alkotásával kapcsolatban elmondta, mindig nagy lehetőség egy színésznőnek, amikor egy nagy ívű történetben játszhat, itt például a húszas évektől a hetvenes évek végéig követik egy nő sorsát. "Elég sűrű volt ez az időszak, a Swinget még forgatták, a Houdinit már bevállaltam, és jött még ez is. Ez olyan jellemző a pályára, hogy vagy egyszerre három munkád van, és ki sem látsz a melóból, vagy egész nyáron egy helyben ülsz, és arra vársz, hogy csörögjön a telefon, miközben a Balatonon eszed a lángost” - tette hozzá.
A színésznő újabb nagyjátékfilmet forgat Kamondi Zoltán rendezésében, emellett két rövidfilmben is szerepet vállalt. „A fiatalok iránti hihetetlen sóvárgásom és kíváncsiságom miatt néha elvállalok ilyeneket is, boldog vagyok, ha látnak bennem valami fantáziát a filmjükhöz. Imádom azokat az embereket, akikben megvan az a zakkantság, hogy nem brókernek, meg ilyen trendi pályákra mennek, hanem filmeket akarnak csinálni. Ha van lehetőségem, szívesen támogatom őket, mert kíváncsi vagyok rájuk. Ráadásul hosszú távban gondolkodom, ezért szívesen veszem a fiatalok közeledését, mert valahol mégiscsak velük fogok megöregedni, remélem” - fogalmazott Ónodi Eszter.
Arra a kérdésre, hogy mi a legfőbb különbség a régi és az új filmfinanszírozási rendszer közt, Ónodi Eszter így felelt: „A legfontosabb dolog, hogy kifizetetlen színész nincs, a mostani rendszerben ez alapkövetelmény. Nekem még mindig van olyan filmem korábbról, ami a mai napig a dobozban van, mert a producer nem fizette ki a stábot. Ez ma nem fordulhat elő, úgy érzem, van valamiféle rendrakási igény.”
Forrás: hvg.hu