"Az operett sztárfüggő műfaj" - Lőrinczy György válaszolt

Lőrinczy György egy éve tölti be az Operettszínház főigazgatói tisztségét. Többek között külföldi turnékról, A Csárdáskirálynő századik születésnapjáról, tervekről és a budapesti közönségről kérdezte a Kultúra.hu.

 

A Kultúra.hu cikkéből:


"A turnék szervezőjeként korábban is intenzíven benne voltam a színházi managementben, nem is akartam nagy irányváltást csinálni. Azt a vonalat szerettem volna követni, amit KERO elkezdett, majd mellettem művészeti vezetőként folytat. Olyan szervezeti változtatásokat próbáltunk létrehozni, amiket a kor szava kíván. Nemzeti intézménnyé váltunk, és egyre nagyobbra nőttünk, óriási külföldi terjeszkedéssel" - fogalmazott Lőrinczy György.

 

Hozzáfogtak a Moulin Rouge rekonstrukciójához, amelyet a jövő évben kamaraszínházként szándékoznak megnyitni, illetve elkezdtek egy arculati pályázatot is. "Úgy gondolom, egy ekkora intézmény esetében kell egy-két év, mire mind arculatban, mind az új játszóhely megnyitásával igazán látványos változásról beszélhetünk. De ha sorra vesszük az elmúlt időszak eseményeit, azt láthatjuk, rengeteg minden történt: a színház működésének támogatását 2016-tól a kormányzat megnövelte, A Csárdáskirálynő 100 gálán nagy örömünkre a fenntartó és a kormány tagjai - köztük a miniszterelnök úr – is jelen voltak, illetve nőtt a külföldi megkeresések és a szakmai programok száma is" - tette hozzá a főigazgató.

 

lorinczy

Fotó: Cseke Csilla/MTI

 

A külföldi vendégjátékokról elmondta, az első lépés mindig az, hogy az ember ismertté teszi magát a nemzetközi piacon. "Szerencsére nekünk jelenleg annyi a megkeresésünk, hogy ezzel most épp nem kell foglalkoznunk, ráadásul idén A Csárdáskirálynő századik évfordulója miatt még fokozottabb körülöttünk a figyelem. Ehhez természetesen nagyon jó kapcsolatrendszerre és manageri csapatra van szükség. A szervezés mértéke egyébként változó, de minimum egyéves előkészítést igényel. Ha a teljes Operettel utazunk, akkor nagy technikai szervezésre van szükség, ami több mint 100 embert és 5-6 kamiont jelent. A Csárdáskirálynőhöz például már két díszletünk és két jelmezünk van, hiszen Ománt nem tudtuk volna másképp bevállalni. A régebbiek kinn voltak, mi meg itthon az új, születésnapi jelmezeket és díszletet használtuk. Ha pedig nem használjuk az egyik szettet, akkor szívesen kölcsönadjuk Prágába vagy Bukarestbe, hogy ott egy évadon keresztül használhassák" - számolt be Lőrinczy György.

 

"Tény, hogy a kicsit idősebb korosztály körében a legnépszerűbb a műfaj, bár most már azt mondanám, hogy az átlagközönségünk 35 pluszos, de ez sem teljesen igaz. Az operett nagyon sztárfüggő műfaj, és mi nagyon is tudatosan alakítjuk a szereposztásokat. Például az operettsztárok mellett a musicalekben megszeretett szólistáinkat operettben is felléptetjük. Legyen szó akár a legfiatalabbakról, mint Barkóczi Sándor, Kocsis Dénes, Simon Panna, vagy az eggyel idősebb generációról, mint a Dolhai Attila, Szinetár Dóra vagy Janza Kata. Őket a fiatal közönség is szereti, és ha egy operettben osztunk szerepet rájuk, boldogan megnézik őket abban is. Az a tapasztalatunk, hogy ha egy fiatal bejön az operettre, élvezi, csak úgy kell megcsinálni, hogy ne azt érezze, hogy avítt, hanem hogy hozzá is szól" - mondta Lőrinczy György.

 

A teljes interjú itt található.

 

 

süti beállítások módosítása