Munkahelyi küzdelmek, valakinek mennie kell, de mit fizetnek a többiek azért, hogy ott maradnak?
A műről:
Mikó Csaba mielőtt befejezte a művét, fontosnak tartotta, hogy megtalálja a mindent eláruló alcímet: Térszínház. Ez volt az a hívószó, aminek nem tudott ellenállni a Trojka Színházi Társulás és elhatározta, hogy megvalósítja a többszörösen elismert kortárs író művét.
Mikó Csaba drámája alapján készült az Átrium Film-Színház ősbemutatója, az Offroad, amely egy különleges minőség-ellenőrzést helyez a középpontba. Soós Attila rendezésében egy egyedi, izgalmas produkciót láthatunk, amelyben a tánc, a zene és a látvány meggyőző elegye hozza létre négy ember történetét.
A szereplők, Hay Anna, Egyed Bea, Jaskó Bálint és Bárnai Péter.
Fotók: Molnár János / Átrium
Ajánló a darab elé:
Kik vagyunk mások előtt? Kik vagyunk saját magunkban?
Mi alakítjuk a találkozásainkat és a döntéseinket?
Képesek vagyunk megváltozni? Képesek vagyunk befolyásolni másokat?
Mit tennénk meg a boldogságunkért?
Négy személyiség. Négy élethelyzet. Négy történet.
Egyetlen cél köti őket össze,
hogy mind a négyen ki akarnak szállni az eddigi életükből.
A nő, aki mindig meg akar felelni, de fellázad a teste.
A hármas fogatunk: az adaptáció – a mozgás és a gesztusnyelv egysége – a zeneiség és a képiség kiemelése. Az alkotófolyamatunk: olyan irodalmi szövegeket választunk, melyek színpadra alkalmazása nem nyilvánvaló elsőre. Az adaptáció során az adott regényt, novellát, darabot a személyes értelmezésünkkel alakítjuk át. Ennek hozadéka az aktuális darab mozgásnyelve képről képre. A képek maguk a jelenetek, melyek az aktuális darab zenei kompozícióját generálják. A produkcióink vizualitása minimalista. Könnyen alkalmazkodunk a különböző színházi, és talált terekhez egyaránt.
- Hogyan építtettétek fel az előadás látványvilágát?
- A látvány kialakításában Pázmány Virág látványtervező volt a segítségemre. Őt a Poppea megkoronázása című opera munkálataiban ismertem meg. Megfogott Virág látásmódjának pontossága és egyszerűsége. Az Offroadban is végtelenül egyszerű a térhasználat: fehér térben négy fekete szék, négy fekete mikrofonállvánnyal. A vetítésnek fontos szerepe van a készülő előadásban: ironizálva kommunikál a szereplőkkel és a nézőkkel egyaránt.
- Korábban azt nyilatkoztad, hogy olyan irodalmi műveket választ a csapat, amelyek színpadra alkalmazása nem egyértelmű elsőre. Miért fontos ez neked?
- Mert az egyértelműségben nem tudom meglátni a szélsőséget.
- Milyen a közös munka a színészekkel?
- A darabban Hay Anna, Egyed Bea, Jaskó Bálint és Bárnai Péter látható. Évek óta együtt dolgozunk. Szenvedélyes a munkakapcsolatunk, és azt hiszem, idén kihúzták a méregfogamat is.
A teljes interjút itt olvashatja.