“Félszavakból is megértik egymást” – Vágó Bernadett és Vágó Zsuzsi válaszolt

Márciusban mutatták be a Budapesti Operettszínházban a Marie Antoinette című darabot. A Lévay-Kunze musical két főszereplőjével, Vágó Bernadett-tel és Vágó Zsuzsival készült interjú az előadásról, barátságról és a nehézségekről.

A két színésznőt a 7ora7.blog.hu szerzője kérdezte.


Vágó Bernadett, aki Marie Antoinette-et alakítja, úgy véli zenei szempontból az az érdekes Lévay Szilveszter darabjaiban, hogy minden egyes főbb szereplőnek van legalább egy olyan dallama, motívuma, amely végigkíséri őt az egész előadás során.


“Ez így van a Marie Antoinette-ben is, és úgy gondolom, a nézők számára is különleges élményt jelent az, hogy ugyanazt a dallamot többször is hallják, ám különböző szituációban, különböző szövegekkel. Lévay Szilveszter nagyon ért a női torkokhoz – annyira magaménak érzem a zenéjét, mintha csak nekem írta volna.” – mesélte.

 

Vágó Zsuzsi szerint Lévay Szilveszter zenéjének popularitása a nagyívűségében rejlik – emiatt lesznek a musicalek dalai a szólisták kedvencei.

 

mar0012


Arra a kérdésre, hogy az előadás jelent –e valamilyen, az eddigi főszerepeitektől eltérő nehézséget, Vágó Bernadett elmondta: “A tapasztalatunktól függetlenül természetesen minden szerepre nagyon készülünk, számomra pedig lelkileg az a jelenet a legnehezebb, amikor Marie Antoinette-től a jakobinusok elszakítják a gyermekét. Ebbe picit mindig „belehalok”, ezért nagyon nehéz továbblépni a következő jelenetre.”


Vágó Zsuzsi, aki Margrid Arnaud-t, Marie Antoinette féltestvérét játssza a műben, kifejtette, hogy mindig tele van kérdőjelekkel a saját teljesítményével kapcsolatban, még akkor is, ha egyébként úgy érzi, hogy passzol hozzá az adott szerep.


“Emellett az igazi nehézséget az jelenti, hogy a számos musical-bemutatót követően meg tudunk-e újulni, ráadásul úgy, hogy a színház visszajáró törzsközönsége már több korábbi szerepben is látott minket. Számomra a legnagyobb dicséret az, amikor az engem jól ismerő barátaim vagy rokonaim mondják azt, hogy nem engem láttak a színpadon, hanem a szerepet.” – tette hozzá.

 

mar0011


A két színésznő az életben is jó barátságot ápol, ezzel kapcsolatban elmesélték, hogy nagyon sokat jelent az, hogy jól ismerik a másikat, jóval könnyebb úgy próbálni, hogy félszavakból, fél pillantásokból is megértik egymást.
“Titkon már régóta vártam, hogy együtt, egymással szemben játsszunk végig egy előadást. A barátságunk elsősorban nekünk jelent pluszt – és talán a minket jobban ismerő nézőknek.” – mesélte Vágó Bernadett.

 

Arra a felvetésre, hogy a színházi szakmán belül a musicalek megítélése elég vegyes – sokan például legyintve a szórakoztatóiparhoz sorolják, Vágó Zsuzsi elmondta, hogy aki legyint rá, az jöjjön el, és az Abigélben viselt jelmezben játssza és énekelje végig azt a háromórás „faltól falig” szerepet, bírja végig hanggal és energiával,koncentráljon a mozgó díszletelemekre és a tánckarra, és közben ne rontsa el a koreográfiákat sem.


“Ugyanakkor tény az, hogy az utóbbi években nagyon felhígult a musicalszínész-világ. Ha valaki jól énekel, attól még nem lesz jó színész is. A musicalszínészet egy önálló szakma, mi kijártuk a szamárlétrát, én tízévesen álltam először színpadra, majd statisztáltam, mellékszerepeket játszottam, és ezt követően kaptam főszerepeket. Ezt a húsz évet nem lehet gyorstalpalóval bepótolni – és sokszor ezért legyint a musicaljátszásra a színházi szakma.” – emelte ki a színésznő...

 

A teljes interjú a 7ora7.hu-n olvasható.

 

süti beállítások módosítása