Udvaros Dorottya: „Nem érzem, hogy igazgatókhoz kapcsolódna a színészi életem"

A Városmajori Szabadtéri Színház és a kaposvári Csiky Gergely Színház közelgő közös bemutatója, a Shakespeare királynője címszereplőjét a 7óra7 kérdezte.

 

A 7óra7 cikkéből:

 

Különös, műfajilag nehezen meghatározható előadás lesz. Klasszikus értelemben se nem tragédia, se nem vígjáték. Shakespeare és Erzsébet királynő korában játszódik, vannak benne valós történelmi helyzetek, de nem egy történelemkönyv, hanem egy groteszk kortárs darab, amit Bereményi Géza írt. Az, hogy történelmi figurák vannak a színpadon, tulajdonképpen csak ürügy arra, hogy a darab humoros dolgokról, vagy olyan nagy kérdésekről elmélkedjen, mint az emberek közti viszonyok, a szerelem, a barátság vagy az árulás. A rendező, Galambos Péter képzőművész háttérrel érkezett a színházi szakmába: speciális effektekkel teszi vizuálisan érdekessé a színpadképet. A jelmezek a korabeli ruháknak és a punk-rocknak valamiféle érdekes egyvelegei. Mindehhez jön még Melis László zenéje, aki az egyik legnagyobb kortárs zeneszerzőnk, és aki tulajdonképpen minden műfajban otthon van. Még én sem tudom pontosan, milyen lesz az előadás, de reményeim szerint nagyon szórakoztató. Éppen a főpróbahét előtt állunk, és ilyenkor még nagyon sok minden történhet” – számolt be a Shakespeare királynője próbafolyamatáról Udvaros Dorottya.

 

Udvaros 

 

A színésznő elmondta, volt egy olvasópróbájuk, ahol Bereményi Géza maga olvasta föl a színdarabot. „Az írók nem szoktak ilyet csinálni, úgyhogy Géza részéről ez egy ajándék és egy nagy vállalkozás volt. Előtte állítólag gyakorolt is. (...) Valóban régen ismerjük egymást, és én szerelmes vagyok a dalszövegeibe. Az biztos, Géza örült neki, hogy én fogom játszani Erzsébet királynőt. De ez az előadás a kaposvári Csiky Gergely Színháznak és a Városmajori Szabadtéri Színháznak a közös produkciója, így közös megegyezés volt, hogy ki kapja ezt a szerepet. Rajtam kívül mindenki a kaposvári színház társulatának a tagja, akikkel nagyon jól telik a próbaidőszak” – tette hozzá.

 

Azt is elárulta, nagyon könnyen talált kapaszkodókat I. Erzsébethez. „Túl azon, hogy Erzsébet egy uralkodó, szerelmes nő is, akinek a vállát jelentős feladatok nyomják. Azért vált számomra érdekes figurává, mert manapság a társadalom nem csak azt várja a nőktől, hogy szépek, anyák és odaadó feleségek legyenek, hanem államelnököknek, cégvezetőknek is kell lenniük” – hangsúlyozta Udvaros Dorottya.

 

A Kossuth-díjas művész a Nemzeti társulatának tagja. A kérdésre, hogyan jellemezné színészi munkájának azt a szakaszát, mely a Vidnyánszky-korszakhoz kapcsolódik, így felelt: "Ezt nem nekem kell megítélni, hanem azoknak, akik az előadásokat nézik. Én évtizedek óta színész vagyok, én nem tudom korszakokra osztani a pályámat, nem is akarom. Minden egyes igazgató, akivel életemben dolgoztam, más. Egy rendezői team pedig, amely egy színházban dolgozik, vagy egy társulat is mindig egy másik közeg. Nem lényegi dolgokra gondolok: mindenki színházat akar csinálni, próbálunk, előadásokat hozunk létre, tehát a végcél mindig ugyanaz. Nyilván minden ember más, de én nem érzem, hogy igazgatókhoz kapcsolódna a színészi életem."

 

A teljes interjú itt okvasható.

 

 

süti beállítások módosítása