Nacsa Olivér nem humorizál: komolyan gondolja, dolga van azzal, hogy az operettet a saját korosztályához is közel vigye. A Bagi Nacsa Show ettől még ugyanolyan fontos számára, de a képernyőn kívül is egyre több feladatot keres. Lapszemle.
A Vasárnap Reggel interjújából:
A negyedik Budavári Palotakoncert kapcsán, melynek ötletgazdája és producere is, úgy nyilatkozott: “Rajongója vagyok, gyerekkorom óta szeretem az operettet és az operát is és sokat gondolkodtam azon, hogy ha annyi igényes nyári kulturális rendezvény van, akkor az hogyan lehet, hogy miközben az Operettszínház a leglátogatottabb színház Budapesten, miért nincs egy olyan rangos program a városban, ami az operett ünnepe lehet? A Budavári Palotakoncert ezért született meg és azzal az igénnyel vállaltam fel a létrehozását, hogy talán a saját korosztályom, a fiatalok is könnyebben odafigyelnek erre, ha engem hozzá tudnak kapcsolni és megértik, hogy miről is szól ez a műfaj”.
Nacsa Olivér szerint egyre több fiatal jár nemcsak musicaleket, de operettet nézni is. “Ahhoz szerettem volna hozzájárulni, hogy újra egy olyan rangos helyre kerüljön, ahova való. Az, hogy ez hosszú évtizedekig cikinek számított, a szocializmus egyik átkos és káros öröksége volt. Az akkori korszak esztétikája káros műfajnak, a nép műfajának tekintette. Gondoljunk csak meg miről szól egy operett? Eleganciáról, arisztokráciáról, szép kosztümökről, grófokról, bárókról, olyan dolgokról, amelyek a szocialista eszmény ellenképei voltak. Igyekeztek is háttérbe tolni, egy lenézett, poros és komolytalan kategóriába skatulyázni, ami egy időre sikerült is” – fejtette ki a humorista, aki úgy véli, az operett önfeledt és szórakoztató, nagyon erős pozitív energiákat működtet a színpadon.
“A világ híres operaénekeseinek repertoárjában is ott vannak ezek a dalok, az osztrákok Lehár Ferencet és Kálmán Imrét büszkén osztrák zeneszerzőként emlegetik és Mozart mellett vannak eltemetve. Puccini, akiről talán elhisszük, hogy értett a zenéhez, rajongó leveleket írt Lehárnak, annyira tisztelte amit csinál. Az egész világon a legnagyobb zenésszínházak folyamatosan játsszák a műveit, a Broadway-n A víg özvegy évtizedekig volt siker és arról rangos zeneértők is azt tartják, hogy egy operai igényű operett” – tette hozzá Nacsa Olivér.
Arról is beszámolt, szeretné kamatoztatni azt a tudást, amit a szórakoztatóiparban az elmúlt évtizedekben megszerzett. “Megszállottan tudok dolgozni az ötleteim megvalósításán, a Palotakoncertért több mint egy évet güriztem, amire előkészítettem. Egy évig igazából semmi nem történt, csak hajtottam az ígéreteket, mentem egyik tárgyalásról a másikra és nagyon komoly élmény volt amikor Vadász Dániellel megvalósítottuk, majd az első alkalommal ott álltam és láttam, hogy amit megálmodtam az ott van, kézzel fogható és több ezer ember jól érzi magát. (…) A humor azért marad és fontos nekem, amíg lesz rá igény és az emberek szeretik, de egyre inkább szeretnék a háttér irányába is mozdulni” – fejtette ki Nacsa Olivér.
A teljes interjú a Vasárnap Reggelben olvasható.