A premierek között komédia, dráma, opera és zenés játék is szerepel.
Pénteken mutatják be Ben Jonson klasszikusnak számító komédiáját, a Volponét. Csiszár Imre rendező a teátrum műsoráról tartott keddi sajtótájékoztatón elmondta, a szerző legnépszerűbb darabja arról a furcsa időszakról szól, amikor a világ az egyik társadalmi állapotból a másikba, a feudalizmusból a kapitalizmusba megy át. Bemutatja, milyen visszásságokat eredményez, amikor az emberek az új bálványt, a pénzt kezdik imádni.
A Nagyszínház alagsorában található baletteremben stúdiószínházi produkcióként szeptember 30-tól láthatja a közönség Hubay Miklós három egyfelvonásosából Spiró György által írt Néró című drámát. Léner András úgy fogalmazott, hogy Hubay Miklós pontos és történelmileg hiteles életrajzot írt. Fekete Gizivel, Kárász Zénóval, Ádám Tamással a főszerepben színpadra állított produkció azonban nem egy történelmi panoptikumot tár a nézők elé, inkább a mindenkori diktatúrákról, a hatalom mechanizmusáról szól - tette hozzá.
Október 7-én tartják Erkel Ferenc Bánk bánjának premierjét. A színházban legutóbb negyedszázada játszott opera ősváltozatát tűzik műsorra Galgóczy Judit rendezésében. A művész szerint az eredeti mű sokkal nyersebb, izgalmasabb, dramaturgiailag közelebb áll a Shakespeare-drámákhoz, mint a gyakorta játszott verzió. Az izgalmas politikai drámában csodálatos, ma már alig használt szavak tűnnek föl, és a szerepek is sokkal árnyaltabbá váltak - fűzte hozzá.
A László Boldizsár és a Turpinszky Gippert Béla által megformált címszerep mellett a megszokott verziótól a leginkább Melinda alakja tér el, melyben a diplomáját a szegedi zeneművészeti karon szerző Ferenczy Orsolya és az idei centenáriumi Simándy-énekverseny nyertese, Baracskai Judit játszik majd.
Nyáron a szegedi városháza udvarán nagy sikerrel mutatták be a Képeslapok a takarásból című zenés színházi játékot, melyet Carrie Fischer regényének felhasználásával Csorba Kata adaptált színpadra. Egy színésznő és a lánya kapcsolatáról szóló darab október 12-től látható a Kisszínházban. Barnák László rendező szerint a mű legizgalmasabb kérdése, hogyan vagyunk képesek elfogadni, tiszteletben tartani saját rokonainkat, azokat akik a legközelebb állnak hozzánk, akkor is, ha egészen más értékrendet képviselnek, mint mi.
MTI