Négy fal között - avagy zárt ajtók, tárt lábak - Premier a Tünetnél

A darab a Tünet Együttes tánc/test/absztrakció és a Dollár Papa Gyermekei színész/szöveg/valóság központú munkamódszerének ötvözésével, Ördög Tamás rendezésében készül.

Ajánló a darab elé:


„A nő semmiben sem kelti fel jobban a férfi vágyakozását, mint amikor félig levetkőzve, szép fehérneműben áll előtte. Van férfi, aki abban leli örömét, ha ilyenkor eltépi a nő fehérneműjét. Csak boldog lehet az az asszony, akinek olyan férfias és szerelemittas férje van, hogy tönkreteszi a ruháját.”

Dr. Fritz Kahn A szerelem iskolája című kézikönyve 1957-ben jelent meg, és akkor forradalmi szemléletével nem egy szemérmes házaspárt indított el a boldog párkapcsolat és az érzéki örömök felé. Kahn eszményi világában illatos és kívánatos Nők erős és potens Férfiakkal szeretkeznek.

De mi van a zárt ajtók mögött? Hogyan éljük meg a szexualitást ma, amikor a Nő és a Férfi fogalma már nem ugyanazt jelenti, ha jelent valamit egyáltalán. A Tünet Együttes és a Dollár Papa Gyermekei színész-rendezője, Ördög Tamás közös játéka a civilizált ember szexualitását mutatja be egy hétköznapi család történetén keresztül.

 

Szexuális diszfunkcióval élő nézőink ajándékot kapnak! 18+

 

tunet

 

Villáminterjú Ördög Tamással: 

 

A Dollár Papa Gyermekei (DPGY) előadásaihoz Kiss-Végh Emőkével folyamatosan hívtok vendégművészeket, például Urbanovits Krisztinát, Sárosdi Lillát. Hogyan jött a közös munka ötlete a Tünet Együttessel?

Szabó Réka keresett meg, hogy agyaljunk, mit és hogyan tudnánk közösen csinálni. Már több előadásunkat látta és azt érezte, hogy érdekes fúzió lehetne. Én is gondoltam már rá, hogy szívesen dolgoznék táncosokkal, nyitnék a test felé, szóval jó ajánlat és nagy kihívás volt.

 

Tavaly mutattátok be a Család trilógiátok utolsó részét, a Tünet Együttessel közös,Négy fal között – avagy zárt ajtók, tárt lábak című előadásotok – ami szeptember 30-ától lesz látható a Jurányiban – újra egy család életébe nyújt majd betekintést. Mi az, ami miatt a családi közeg ennyire izgalmas terepet tud nyújtani neked, mint rendezőnek?

Tudom, ez nálam be van ragadva és alapvetően mindig ide lyukadok ki. Talán nem is a család a fontos, hanem az a mikroközösség, amit a család jelent. Másrészt egyszerre nagyon ismerős és nagyon egyedi tud lenni, kimeríthetetlen téma. És nézőként is ez érdekel: belesni, meglesni. Az egész trilógia tulajdonképpen erről szól és egyfajta út: Szerelem, Otthon, Gyermek. Azt vizsgálja, hogyan lehet, hogyan tudunk együtt élni. Milyen lehet a viszonyunk a saját anyánkkal és milyen lehet az anyánk viszonya velünk. És mindenkinek megvan a maga igazsága. Engem ez izgat, hogy hogyan tudok megérteni vagy akár empátiát érezni egy szörnyeteg iránt. Akár a színpadon, akár az életben. Csak ott sokkal nehezebb, sajnos.

 

A szokásostól eltérően a Négy fal között alapjául nem egy dráma, hanem Dr. Fritz Kahn A szerelem iskolája című műve szolgált alapul. Hogyan született meg most az előadás szövegkönyve, mennyiben volt a munkafolyamatra hatással, hogy most nem drámát dolgoztatok fel, illetve, hogy táncosokkal dolgoztatok?

Most teljesen máshogy dolgoztam, mint szoktam. A próbafolyamat is sokkal hosszabb volt, nem volt egy dráma, történet. Sokkal nagyobb szabadságom volt és ezt nagyon élveztem. Az egész munka kiindulópontja A szerelem iskolája volt. Viszont ebben a könyvben nincs dráma, csak tanácsok, én pedig a drámát kerestem. Így jött a család, így hoztunk létre egy családot. Az előadásban amúgy színészek és táncosok vegyesen játszanak, az ő improvizációikat rögzítettük és fejlesztettük tovább. Így íródott meg tulajdonképpen egy új darab.

 

A Tünet Együttesről lévén szó, hogyan fog teret kapni az előadásban a tánc?

Engem inkább a test érdekelt a Tünetből. Az, hogy hogyan tud egy táncos sokkal többet mondani a testével, némán. Csak jelen lenni. A táncosokat pedig érthető módon pont az érdekelte velem kapcsolatban jobban, hogy hogyan tud megszólalni és nem csak jelen lenni. De ahogy mondtam is, színészek is lesznek, éppen azért nem akartam táncelőadást rendezni, azt nem is tudok, nem értek hozzá. Olyan előadást szerettem volna, ahol az erős jelenlétre tudok építeni. A nézők pedig itt is borzasztóan közel fognak ülni. Ha úgy tetszik, az előadók szájában. Itt sok titok biztos nem marad majd, de ez nem csak a játszóknak nagy kihívás, hanem a nézőknek is. Kell hozzá bizalom, mint egy ketrec nélküli állatkert, teszteljük, hogy ki meddig mer elmenni. Remélem, hogy a mi részünkről nem lesz félelem. Ezen dolgozunk.

 

A szerelem iskolája ihlette az előadást, vagy a téma volt előbb és ahhoz kerestél egy kiindulási alapot? Milyen kérdéseket fog körüljárni az előadás?

A könyv volt meg előbb, tavaly nyáron akadt véletlenül a kezembe és teljesen letaglózott. De ez is inkább csak inspiráció, az előadás teljes mértékig a mi szüleményünk. Kicsit csúnya, kicsit bumfordi, de mi csak szeretni tudjuk.

 

Kérdezett: Antal Klaudia

 

ordogtamas

Tünet Együttes 

Négy fal között
avagy zárt ajtók, tárt lábak

INGRID - Szalontay Tünde
OTTO, a párja - Szász Dániel
UWE, a lánya - Székely Rozi
PETRA, a húga - Furulyás Dóra
JÜRGEN, a sógora - Czakó Máté

Rendező: Ördög Tamás
Konzulens: Szabó Réka
Látvány: Mucsi Balázs
Köszönet: Bakonyvári Krisztina

 

Az előadás szövegét Dr. Fritz Kahn: A szerelem iskolája című műve, valamint a társulat improvizációi és interjúi alapján Ördög Tamás írta.

Támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Füge Produkció

 

 

 

süti beállítások módosítása