Eredeti bécsi operett-hangulat, újszerű, váratlan fordulatokban gazdag zenés színházi élmény részesei lehettek ifj. Johann Strauss A denevér című operettjének nézői a Csokonai Színházban. Az előadás október közepén Ravennában vendégszerepel.
Az átmulatott éjszaka történetének rendezője, Kerényi Miklós Gábor KERO® szerint ez a darab egy nagyszerű zenével, kiváló színészekkel előadott olyan operett, amelyben sokan magukra vagy, ha ez kellemetlen, akkor másokra ismerhetnek.
A denevér – csakúgy, mint A víg özvegy és a Marica grófnő- október közepén vendégszerepel a Ravenna Fesztivál őszi programsorozatában. A Csokonai Színház, a Budapesti Operettszínház és a Szegedi Nemzeti Színház művészei 2016. október 14. és 23. között lépnek fel az olasz városban.
A TÖRTÉNETRŐL:
A történet szinte minden szereplő számára egy másik élet csábítását kínálja. Alfréd Rosalinda ágyában szeretne lenni. Rosalinda, ha már a dolgok így alakultak, kicsit gátlástalanabb szeretne lenni. Feltölti a Falke hozta magyar grófnői jelmezt, s vérbő és titokzatos asszonynak reméli magát. Adél énekesnő szeretne lenni, tehát színésznőnek adja ki magát. Eisenstein, a kerület „kakasa”, mégiscsak egy pipiskedő polgár, aki talán márkiként lenne boldog, úgy is mutatkozik be. Frank, a fogházigazgató pedig mint francia lovag szerencsétlenkedik a francia nyelvvel, magasabb státusra vágyva. S itt van még a nadrágszerepek egyik leghálásabbika, Orlovszky herceg, aki a maga kozmopolita spleenjében és felületes műveltségével időnként magáról sem tudja tán, fiú avagy leány szeretne-e lenni inkább. Mindenki más álmodik egy kicsit, most van itt tehát a repülés ideje, most kezdődik a felejtés éjszakája, amikor mindenkit meglegyint valami csiklandó lehetőség.
A RENDEZŐ SZAVAIVAL:
„A denevér ma éppúgy a bosszúról szól, mint egykor, de sokkal izgalmasabb ennek a bosszúnak a lélektani hatása. Mit érez a bosszú beteljesedésekor az, aki bosszút áll? Sikert vagy keserűséget? Ez az operett azért gyönyörű, mert egymásba gabalyodó, összefonódó kapcsolatok sokasága. Mesél a partnerkapcsolataink lazulásáról, és felteszi a kérdést: Miért akarunk állandóan új és új kapcsolatokat építeni az életünkben? A házasságainknak szabad-e ilyen egyszerűen tönkre menniük? Szabad-e a pillanatnyi vágyainknak ennyire utat engedni? El lehet-e intézni mindent a pénzzel? Ezek most sokkal keményebb és izgalmasabb kérdések, mint egy vagy tíz évvel ezelőtt, amikor ezt a darabot rendeztem. A világ változik, s mi mindannyian egyre érzékenyebbek vagyunk arra, hogy ki, mit, milyen célból mond. Egyre világosabban éljük, érezzük azokat a helyzeteket, amelyekben felfedezzük, hogy a 21. század a manipuláció százada lesz. A kapcsolataink is erősen lazulnak, nincs felelősség, másik oldalról pedig iszonyúan vágyunk arra, hogy ezek a kapcsolatok ne legyenek lazák. Ez egy már-már feloldhatatlan konfliktus. Arra törekszem, hogy ez az előadás mindenkit szórakoztasson, mindenkit örömmel töltsön el Strauss zenéje, és hogy e mögött mindenki felfedezze azokat a gondolatokat, amelyek őt ebben a pillanatban személyesen foglalkoztatják. A megcsalással, a rágalmazással, a hazugsággal és a manipulációval kapcsolatban.
A Ravenna Fesztivál jelentős esemény. Az, hogy az Operettszínház és a Csokonai Színház itt egy társkapcsolatban produkciókat mutat be, gyönyörű pillanata az intézményi összefogásnak, nemzetközileg pedig újabb, nagyon jó meghívásokat hozhat, aminek ebben a tízmilliós kis országban komoly értéke van”- mondja Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője.
Homonnay Zsolt Eisensteint játssza az operai hangokat kívánó műben. "Nagyon lendületes szerep az enyém, tulajdonképpen végig rohanom a darabot. Eisenstein börtönbe készül, de mégis bálba megy és közben saját feleségének udvarol, így teremtődik meg a helyzet komikuma és drámaisága is egyben. Zseniális hozzá Strauss zenéje. Mind a történet, mind pedig a zene nagyon mai, tele valódi érzelmekkel. Nagy kihívás zeneileg a szerep, de minden percét élvezem a munkának, hiszen ez már majdnem opera és jó dolog áttörni a magam számára állított korlátokat."
RAVENNÁBA UTAZIK AZ OPERETT:
A denevér is bemutatkozik október 19-én a Ravenna Fesztiválon. A Csokonai Színház, a Budapesti Operettszínház és a Szegedi Nemzeti Színház művészei 2016. október 14. és 23. között három operettel vendégszerepelnek az olasz város méltán híres programsorozatában.
Ravenna 1990-ben iratkozott fel a fesztiválvárosok sorába. Ekkor rendezték az első Ravenna Fesztivált, s azóta minden évben májustól júliusig hatalmas színpaddá változik az egész város. A rendezvény az eltelt évtizedek alatt az előadóművészetek több műfaja iránt is nyitottá vált, így ma már a kortárs tánc, a balett, a népzene előtt is megnyitotta kapuit. 2012-től az egyre népszerűbb fesztivál programsorát kiterjesztették az év további részére is, így született meg az Ősz Trilógia. Idén az operettnek állítanak emléket magyar művészek részvételével.
A Ravennában vendégszereplő operettek:
Lehár Ferenc: A víg özvegy- a Szegedi Nemzeti Színház és a Csokonai Színház közös előadása
Johann Strauss: A denevér- a Budapesti Operettszínház és a Csokonai Színház közös előadása
Kálmán Imre: Marica grófnő- a Csokonai Színház és a Budapesti Operettszínház közös előadása
A debreceniek olyan művészek társaságában lépnek fel idén, mint a Hamburgi Filharmonikusok, a moszkvai Bolsoj Színház szólistái vagy a Peter Greenaway-filmekből is ismert világhírű zeneszerző Michael Nyman.