„A közönséget hidegen hagyja, ki a színházigazgató” - Bank Tamás válaszolt

A Játékszín igazgatóját a 7óra7 kérdezte.

 

A 7ora7.hu cikkéből:

 

Tavasszal a Játékszínt addig vezető Németh Kristófot az addigi társtulajdonos és produkciós igazgató, Bank Tamás váltotta. "Mindenekelőtt tisztázni szeretném, hogy a kialakult helyzet nem egy köztem és Németh Kristóf között fennálló konfliktusról szólt: a Játékszínnek négy tulajdonosa van, és hárman gondoltuk úgy, hogy változtatni kell. Nem leváltani akartuk Kristófot, hanem azt kezdeményeztük, hogy kettős ügyvezetéssel működjön a színház. Ezt ő nem fogadta el, és úgy döntött, hogy nem folytatja. Kristóffal nem ízlésbeli, hanem más jellegű problémáink voltak, főképpen a színházi adminisztrációt érintő kérdések kapcsán. Ízlésbeli probléma nem is lehetett: produkciós igazgatóként addig is az én feladatom volt a színház repertoárjának összeállítása, a szereposztások kialakítása" - szögezte le Bank Tamás.

 

 bank ambrus marcsi portre

Fotó: Ambrus Marcsi, 7ora7.hu

 

A direktor elmondta, a kettős ügyvezetést azért találták ki a két tulajdonostársával, mert problémákat fedeztek fel. "Szendrényi Nóra személyében remek gazdasági igazgatóval dolgozom együtt, és a két tulajdonostársam jogász, illetve közgazdász" - tette hozzá, megjegyezve: hárman többségi tulajdonosok, így nincs megegyezési kényszerük. Felajánlották Németh Kristófnak, hogy megvásárolják a tulajdonrészét, ezzel ő egyelőre nem élt.

 

Bank Tamás az interjúban elmondta, meglátása szerint Németh Kristóf színházigazgatóként is elsősorban magát építette fel a sajtóban – ő inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy a Játékszín váljon egyre ismertebbé. "Az eddig tapasztalt erőteljes bulvársajtóbeli jelenlét mellett szeretném, ha a szakmai lapok, a minőségi újságok is foglalkoznának velünk. Egy olyan, West End- és Broadway-típusú színház a vízióm, ahol az esti előadás és a színpadra lépő színészek jelentik a legfontosabb vonzerőt, és a jegyet váltó közönséget hidegen hagyja, hogy ki a színházigazgató" - tette hozzá.

 

"A TAO a Játékszín egyik legjelentősebb pillére, anélkül mi is – mint gyakorlatilag az összes állami színház – hatalmas bajban lennénk. A különbség ott van, hogy mi normatív alapon nem kapunk állami támogatást, nekünk a TAO mellett a jegybevétel a legfontosabb bevételi forrásunk. Úgy számoltuk ki a költségvetésünket, hogy a teltházas este bevétele – a ráeső TAO-val együtt – fedezze a színház aznap esti működési költségét. Ez létkérdés: ami már nem tud teltházat hozni, az lekerül a műsorról, mert számunkra minden üres szék veszteséget jelent. Folyamatosan elemezzük számszaki szempontból a futó produkciókat – ez nem jellemző a nem magántulajdonban lévő színházakra. Külföldi példák alapján ez a modell működőképes, csak az a lényeg, hogy sikeres és minőségi módon szórakoztató előadásokat kell létrehozni" - mondta Bank Tamás.

 

A teljes interjú itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása