Az Armel Opera Festival kilenc éves történetének jelentős állomása, hogy 2016. október 21-22-én, az Egyesült Királyság fővárosában mutathatta be a Fesztivál múlt évi sikerdarabját, Mozart Varázsfuvoláját, Alföldi Róbert rendezésében.
Bemutató Londonban
A londoni bemutatón, és a másnapi előadáson is teltház volt a Hackney Empire Theatre -ben. Lenyűgöző élmény volt, hogy az értő és nyitott közönség mennyire lelkesen követte az opera történetét, hogy azonnali tapssal jutalmazta az énekesi bravúrokat, a színészi játékot, az előadás végén pedig hosszan tartó tapssal, és ovációval jutalmazta meg a társulatot.
A varázsfuvola a Szegedi Nemzeti Színház produkciója, amely a 2015-ös Armel Opera Festivalon két díjat kapott. A nemzetközi zsűri a francia Marlène Assayag koloratúr szopránnak az Éj Királynője szerep kiváló megformálásáért és kimagasló énekesi teljesítményéért a Legjobb Énekes díját adományozta. A londoni közönség is el volt ragadtatva hangjától, és szerepének alakításától.
Meghajlás a londoni előadás végén
A bemutatón (21-én), a Szegedi Szimfonikus Zenekart Vajda Gergely karmester vezényelte, másnap, 22-én, a Szegedi Nemzetei Színház főigazgatója, Gyüdi Sándor dirigált.
Az előadás 2015-ben, megkapta az ARTE Közönségdíjat is, az Arte Concert weboldalán leadott legtöbb szavazat alapján.
Az Armel Opera Festival többségében külföldi operaházakkal együttműködve minden évben (június 27-július 2.) öt új bemutatót tart Budapesten, amelyeket az ARTE Televízió élőben közvetít, majd a weboldalukon szavazhatnak a nézők a legjobbnak tartott előadásra.
További információk az előadásról itt.
Emlékkoncert az 1956-os magyar forradalom évfordulóján
Az ARMEL OPER FESTIVAL londoni programja október 23-án folytatódott. Ezen a napon FISCHER ÁDÁM karmester vezényletével, a DÁN KAMARAZENEKAR adott ünnepi koncertet az 1956-os Forradalom 60. évfordulója tiszteletére.
A hangversenyre várakozáson felüli volt az érdeklődés, a Hackney Empire Theatre nézőtere újra zsúfolásig megtelt. A koncert Beethowen Egmont nyitányával indult, majd a karmester úr rövid köszöntőjében ’56 kapcsán személyes, gyermekkori emlékeiről beszélt, és elmondta, hogy miért vált a magyar forradalom emblematikus művévé az Egmont nyitány.
Az 1956-os forradalom idején Beethoven fenséges Egmont-nyitánya jelentette a zenei találkozási pontot a szovjetek elleni lázadásban. A forradalom utolsó napjaiban a Magyar Rádió folyamatosan a nyitányt játszotta. Beethoven nyitányát a mai napig a magyar nép szovjet elnyomás, és a diktatúra elleni küzdelmének jelképeként tartják számon.
Az ünnepi koncert közönsége csodálattal hallgatta az est további műveit - Mozart, Prágai szimfónia (No. 38-as D-dúr szimfónia) és Jupiter szimfónia (No. 41. C-dúr szimfónia) - a dán zenekar tolmácsolásában. A koncert végén a hosszan tartó taps, a közönség szeretete és rajongása ráadásra ösztönözte a zenészeket, így hűen Mozarthoz, a Figaro házassága nyitánnyal búcsúztak a londoni közönségtől.
Az ARMEL OPERAFESTIVAL ezúton is köszönetet mond az összes szereplőnek, alkotónak, közreműködőnek a sikeres előadásokért, és a csodálatos koncertért, valamint a Hackney Empire Theatre-nek a szíves fogadtatásé