A Vígszínház Találkozás című előadása most Kínával találkozik

Nádas Péter Találkozás című darabja egy színházi fesztiválon vesz részt Guangzhouban, ahol magyar prózai társulat most lép fel először.

Nádas Péter Találkozása, Eszenyi Enikő rendezésében a Vígszínház 120. évadának bemutatója volt, amelyet most a kínai közönség is láthat. A november 4. és 27. között megrendezésre kerülő nemzetközi színházi fesztiválnak a guangzhoui 13. Színház ad otthont. A „Nemzetközi Színházi Évadnak” nevezett szemlén a Vígszínház mellett többek között dél-koreai, tajvani, japán és orosz társulat is képviseli magát. A fesztivál szervezőinek fő célja, hogy válogatott előadásokkal ismertethessék meg a helyi lakosokat szerte a világból.

tal_toldy.JPGBörcsök Enikő és Király Dániel az előadásban (fotó: Toldy Miklós)

Nádas Péter a magyar és európai irodalom kiemelkedő alkotója, művészeti életünk meghatározó intellektusa. Találkozás című drámáját 1979-ben írta, amelynek ősbemutatója 1985-ben volt a Pesti Színházban. A Találkozás egy múlttal szembesítő műalkotás, egy fiatalember és egy asszony szenvedéstörténete, amelyben a két főszereplő az emberi lélek legmélyebb rétegeibe ás le, és a világ talán egyik legszebb szerelmes történetét mesélik el. Az előadás főszerepében Börcsök Enikő és Király Dániel látható.

Nádas Péter drámáinak színrevitele sosem könnyű feladat. „Nádas drámája a legkevésbé sem „színpadias”: két embert látunk, akik sokszor nem is egymással, hanem egymás mellett beszélnek, szinte monológokat mondanak, amelyek aztán szép lassan mégis egybefűződnek, és kirakják a drámai egészet” – utalt erre az előadásról írt kritikájában B. Kiss Csaba.

tal_2_toldy.JPGBörcsök Enikő (fotó: Toldy Miklós)

Eszenyi Enikő rendezése videótechnikával oldotta meg ezt a feladatot. A színfalak mögött megrendezte azokat az eseményeket, amelyeket a két szereplő elmond. „Mindezt a színház határait feszegető  megoldással tette: a színpadnak nagyjából csak az első két méterén folyik a jelen idejű játék, ezt a részt egy hatalmas, csíkokra szaggatott, de egybefüggő fehér vászon választja el a színpad többi részétől, ahol a múlt történései zajlanak. Ezeket mi a vászonra kivetítve láthatjuk, a két főszereplő pedig a vásznon keresztül közlekedik a múlt és a jelen között. Ez folyamatos mozgásban tartja az egyébként majdhogynem mozdulatlan és a szerzői szándék szerint hosszas csöndekkel tagolt darabot” – írja le az előadás sajátos dramaturgiáját és látványvilágát a 7óra7 kritikusa.

A Vígszínház csapata, a művészek, alkotók és a technikai munkatársak ezekben az órákban is a vendégjáték előkészületein dolgoznak. Épül a díszlet, folyamatban a különleges formanyelvet segítő videótechnika kiépítése, hamarosan pedig elkezdődhetnek a 11-ei, kínai premier próbái is. Az előadást  bemutatót követően még két alkalommal, november 12-én és 13-án játsszák a fesztiválon.

(Forrás: Vígszínház)

süti beállítások módosítása