A 7óra7 minden év végén összeállít egy negyvenes listát, az általuk legfontosabbnak gondolt előadásokból. Az első tíz előadás következik a bemutatás sorrendjében.
Úrhatnám polgár / Tamási Áron Színház, Sepsiszentgyörgy
Sardar Tagirovsky rendezése az idei év színházi bonbonja. (…) Miközben szórakozunk, mindvégig pontosan tudjuk, hogy magunkon szórakozunk - írják.
Úrhatnám polgár (forrás: Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház)
Sirály / Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata
Lehet a miénkké tenni, lehet az adott pillanatban a színpadon közös érzetünkké és tapasztalatunkká varázsolni? – kérdeznek rá Csehov klasszikusára. A válaszuk. igen. -Ahogyan azt Keresztes Attila rendező csinálta a marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós társulatával, stúdiószínházi viszonyokat teremtve a nagyszínpadon.
Szutyok / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
Hargitai Iván rendezése nem tréfál: szikár, erőteljes sorstragédiaként viszi színre a történetet – írják Pintér Béla drámájának székesfehérvári színre viteléről.
Szutyok (fotó: Horváth Gábor)
A mi osztályunk / Weöres Sándor Színház, Szombathely
A mi osztályunk a nagyszerű szombathelyi társulat magas szakmai színvonalon elvégzett mestermunkájának tekinthető Lukáts Andor szigorú és igazságos rendezésében – olvasható az írásban.
Napraforgó / FÜGE Produkció
Pass Andrea kísérletei, próbálkozásai a Jurányiban mindig izgalmasak, már csak azért is, mert nem mindig sikeresek. A Napraforgó viszont telitalálat – áll az előadás méltatásában.
Az időnk rövid története / Vaskakas Bábszínház, Győr; ESZME
Négy fiatal színész (Andrusko Marcella, Pallai Mara, Szolár Tibor és Teszárek Csaba), valamint négy öregember bábja vállal itt nem mindennapi közösséget egymással, hogy együtt megmutassák, mire való báb és partnerség, barátság és bátorság, végső soron pedig élet és halál – írják a felnőttek számára készült bábjáték kapcsán.
Az időnk rövid története (fotó: Kincses Gyula)
Fade out / András Lóránt Társulat, Marosvásárhely
Egy fiatal nő és két fiatalember – várótermi találkozásuk, zenére komponálódó közeledéseik és távolodásaik közben – újra meg újra a zenéjébe feledkezett muzsikus ellen fordulnak. A fura hétköznapi történet a fizikai világon túlra kacsintó abszurddá duzzad – írják a Magyarországon szokatlan mozgásnyelven komponálódott előadásról.
6 / Nemzeti Színház, Budapest
Tagirovsky rendezése kiemel minket az időből és egyfajta metafizikai időtlenségben a létezés értelméről gondolkodtat el minket – indokolják az előadás fontosságát.
Ahogy tetszik / Katona József Színház, Budapest
Kovács D. Dániel rendezése gátlás nélkül használ fel szinte minden eszközt ahhoz, hogy a sokat játszott klasszikus vígjáték ízig-vérig mai, formailag újszerű, ám tartalmas előadásban szólaljon meg – áll az előadás méltatásában.
Ahogy tetszik (fotó: Dudás Ernő)
Mesél a bécsi erdő / Örkény István Színház, Budapest
A bécsi erdő meséje kegyetlen mese; az Örkény Színház előadása ezt hasonlóan kegyetlen humorral, a tragédia és a komédia közötti szűk mezsgyén sikeresen egyensúlyozva mutatja be – írják a beválogatás indoklásában.
(Forrás: 7óra7)
A 7óra7-en megjelent teljes cikk, benne részletesebb indoklásokkal itt olvasható.