Az előadás a neves angol színész, Edmund Kean viharos magánéletébe enged betekintést Szervét Tibor címszereplésével.
Szerelem, féltékenység, és még egy szökevény menyasszony is felkavarja a kedélyeket. Alexandre Dumas eredeti darabját Jean Paul Sartre írta át, amelyből most Hamvai Kornél készített a Thália Színház számára egy kétfelvonásos változatot.
Keant Szervét Tibor alakítja, további szerepekben Molnár Piroskát, Csányi Sándort, Gubás Gabit, Pindroch Csabát, Szabó Erikát és Bán Bálintot láthatják a nézők. A darab rendezője, Kelemen József elmondása szerint a Kean, a színész egy vadromantikus történet, amelyben egy bonyolult szerelmi sokszög bontakozik ki. Az egzisztencialista mű azt a nehéz kérdést feszegeti, hogy hol végződik a civil ember és hol kezdődik a művész, a darab pedig folyamatosan reflektál a saját világunkra.
Szervét Tibor
Az előadást március 4-én mutatja be a Thália Színház.
Villáminterjú Kelemen József rendezővel
Hogy hol végződik a színész és hol kezdődik a civil ember, napjainkban is nagyon aktuális kérdés.
Amióta színház van a világon, nyilván mindig felmerül ez a kérdés. A színésznek az a dolga, hogy teljes személyiségével képviselje egy színpadi szereplő érzéseit, gondolatait, cselekedeteit. Ezért aztán óhatatlanul belekeveredik a magánélete a szerepbe. Ez néha nagyon fájdalmas. Egy figura élettel való „feltöltése” terápiás munkaként is felfogható számára. Sikerre vágyik és szeretetre, és ha ezt nem kapja meg a nézőktől, akkor nagyon el tud keseredni.
Rendezőként mi a legnagyobb kihívás ebben a darabban?
Mindannyiunknak számos története van színházról, színházi emberekről, szerelmekről, válásról, identitáskeresésről, amikről ez a darab szól – néhol talán érzelgősen, a romantika túlzó eszközeivel. A legnagyobb kihívás, hogy ezeket a tartalmakat a lehető leggazdagabban ábrázoljuk. Arra törekszünk, hogy a szereplők közti szenvedélyes viszonyokat tisztán, érthetően, ugyanakkor szórakoztatóan fogalmazzuk meg.
Milyen korban játszódik a darab? Milyenek lesznek a jelmezek?
Az írott darab a kora romantika kora, az 1820-as évek, mi ezt egy picit kitágítottuk az egész 19. századra, nem ragaszkodtunk teljesen a korhű viselkedéshez. Megpróbáltuk egy picit maiabbá tenni a történetet, de mégis ott tartani, ahol még érvényes tud lenni például egy párbaj. A jelmezek a steampunk vonalát képviselik, ami a romantika ruházatából alakult ki, annak habossága, merész vonalvezetése, gazdagsága jelenik meg benne - Velich Rita tervezésében - mai értelemben megfogalmazva.
És a díszlet?
Bagossy Levente a díszlettervező. A darab három helyszínen játszódik: a Dán nagykövetségen, Kean öltözőjében és a Drury Lane Színházban. Leventének sikerült apró változtatásokkal egy kis térbe megfogalmazni három teret. Finoman cizellált, otthonos kicsi színházat tervezett a Thália színpadára.
(Forrás: Thália Színház)