A legkreatívabb színházi marketing eszközök megtalálására alapított díjat a Magyar Teátrumi Társaság.
A Színházat vegyenek! színházmarketing díjra hat kategóriában lehet nevezni:
- az évad legjobb színházi plakátja
- az évad legjobb színházi nyomtatott kiadványa
- az évad legjobb színházi weboldala
- az évad legjobb színházi közösségi oldala
- az évad legjobb színházi széke
- az évad legjobb színházi büféje
A díjakért minden magyarországi színház, színházi társulat vagy színházi előadásokat befogadó intézmény indulhat. A nevezéseket - regisztráció után - a szinhazbamentem.hu oldalon keresztül lehet feltölteni 2017. május 8. és május 21. között. A szavazás május 22-én indul és május 28-án 12.00 óráig tart. Szavazni csak azok tudnak, akik legalább egy kategóriában indultak a pályázaton, saját nevezéseire egyik induló sem szavazhat.
Minden kategória-győztes nyereménye egy-egy 150 000 forint értékű Facebook kampány. A nyereményt a színház az általa meghatározott időszakú és témájú kampánycélra fordíthatja, melynek lebonyolítása a Magyar Teátrumi Társasággal egyeztetve történik. A nyertesek továbbá közösen részt vesznek egy kétnapos színházi marketing műhely képzésen. A képzés célja, hogy a nyertes színházak saját intézményükre szabottan kapjanak a mindennapi gyakorlatukba beépíthető hasznos, gyakorlati tudást.
A pontos díj kiírás és a nevezés itt érhető el.
A díjak átadására 2017. június 8-án a Pécsi Országos Színházi Fesztivál (POSZT) nyitónapján megrendezésre kerülő III. Színházat vegyenek! színházmarketing konferencián kerül sor. Az esemény célja, hogy a hazai és külföldi előadók segítségével, marketingstratégiák összehasonlításával, nemzetközi példák beemelésével, elemzésével, szakmai konzultáció segítségével hatékonyabbá válhasson a színházi marketing tevékenység.
(Forrás: Magyar Teátrumi Társaság)