Audrey Hepburn, Cameron Diaz és Majsai-Nyilas Tünde is táncos szeretett volna lenni fiatalon. A Fidelio cikkéből kiderül, hogy végül miért nem lettek.
Audrey Hepburn öt évesen kezdett balettozni Angliában, miután lenyűgözte őt George Balanchine társulatának egyik előadása. Később, szülei válása és a háború miatt sokat költöztek, de a legjobb iskolákban tanulhatott. Jól halad a sikerhez vezető úton, azonban végül mégis meghiúsult álma, ugyanis túl magasnak bizonyult. Táncos képességeit ugyanakkor az 1952-es The Secret People című filmben és az 1957-es Funny Face című filmben Fred Astaire oldalán is megcsillogtatta.
Audrey Hepburn
Brigitte Bardot három évig tanult a Párizsi Konzervatórium balett szakán, ígéretes tehetségként évfolyamában harmadikként végzett, amikor megnyert egy modellversenyt és elkezdett filmezéssel foglalkozni. Hétév kihagyás után újra színpadra állt balerinaként a Csipkerózsikában a Párizsi Operaházban. Ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta: „Hét év kihagyás után nagyon nehéz újra balettozni, úgyhogy nagyon büszke vagyok a Csipkerózsika pas de deux-jéban nyújtott teljesítményemre Michel Renaud oldalán”.
Sarah Jessica Parker a hetvenes években a School of American Ballet-ben tanult klasszikus balettet. Miután 12 évesen beválogatták az Annie című Broadway-musicalbe, egyre inkább a színház és a film vált főszereplővé az életében, táncos kvalitását azonban az 1984-es Girls Just Want to Have Fun című filmben még tudta kamatoztatni.
Girls Just Want to Have Fun
Naomi Campbell táncos édesanyja nyomdokaiba lépve szeretett volna balerina lenni. Tíz éves korában felvették az Italia Conti Academy of Theatre Arts balett szakára, de sajnos hamar kiderült, hogy magassága nem teszi őt alkalmassá a pályára.
Penelopé Cruz kilenc éven keresztül élt annak az álmának, hogy egyszer balerina válik belőle. A Spanyol Nemzeti Konzervatóriumban tanult balettet, majd New Yorkban Christina Rota iskolájába járt. Később, miután Tizenöt évesen háromszáz másik jelentkező előtt megnyert egy tehetségkutató versenyt, felhagyott a tánccal, otthagyta az iskolát, és minden idejét induló színészkarrierjének szentelte. A színésznő a mai napig azt vallja, hogy a balett fontos szerepet játszott filmes sikereiben.
Penelope Cruz a Kilenc című filmben
Majsai-Nyilas Tünde 1984-tól négy éven keresztül járt az Állami Balettintézetbe, ekkor azonban felismerte, hogy nem ez a neki szánt út. „Elég hamar rájöttem, hogy alkatilag nem erre születtem. Ahhoz, hogy helyt álljak, háromszor annyit kellett dolgoznom, mint a társaimnak. Tudtam, hogy nem lesz belőlem balerina. De akik bekerültünk oda, mindenáron végig akartuk csinálni. A színház egy mágikus közeg, nem véletlen, hogy azóta is itt vagyok a színpadon: megfertőződtem” - nyilatkozta a Fideliónak korábban a Vígszínház színésznője.
A Fidelio írásában olyan nagy színésznők balett múltját ismerhetjük még meg, mint Diane Kruger, Jessica Brown-Findlay, Zoe Saldana, Amíy Adams vagy Esztergályos Cecília.
A teljes cikk itt olvasható.