A Radnóti Színház színésze a Színház.net-nek adott interjút színházáról, szerepeiről, kedvelt karaktereiről és hogy van-e még hová fejlődnie.
Pál András az interjúban elmondta, örült, hogy Pécs és a Pesti Magyar Színház után a Radnóti Színházba került, mert azt gondolta, jót tesz majd, ha nagy terek helyett intimebb térben dolgozhat. A Kováts Adél-féle Radnóti szerinte a kísérletezőbb színházat támogatja, és megszólítja a fiatalabb korosztályokat is.
Pál András (fotók: Puskel Zsolt, forrás: port.hu)
A színházról mint olyanról Garcia Lorca nyomán azt vallja, „olyan, amilyen a társadalom, és a társadalom olyan, mint a színház”. Kaposváron végzett, ahol beléfecskendezték a „kaposvári ízlést”. „Büszke vagyok arra, hogy még elcsíphettem valamit az egykori kaposvári színház szellemiségéből. A mai napig nagyon sokat merítek belőle” – mondta. Pécsett kezdte pályáját, ahol mindent megkapott az addigi igazgatótól, Balikó Tamástól. Legkedvesebb szerepe Hale tiszteletesé volt a Mohácsi János rendezte Istenítéletben.
Mindenféle színházi stílussal tud azonosulni, ugyanakkor a dilettantizmust, a szélsőséges radikalizmust nem szereti. „Kalandvágyó vagyok, mindent ki akarok próbálni, érdekelnek a kirándulások” – vallja. Sokszor játszik gyermekkori traumákat hordozó, pszichopata jellegű karaktereket, ami rímel lelkiállapotára is. „Közelebb állnak hozzám a sötét drámák, az ördögi figurák. Igazabb tudok lenni az ilyen szerepekben” – tette hozzá. Mélyen megérti a nehéz sorsú színészeket, de egyelőre nem érdekli, ha „megkattan”.
A színészi munkán kívül kommunikációs tréningeket tart, ahol civil emberekkel találkozhat, ami „üdítő érzés” számára. Arra a kérdésre, hogy szeretne-e rendezni, azt válaszolta, nem tartja magát „elég nagy formátumúnak” hozzá: „Egyelőre a tanítványaim vizsgaelőadásaiba viszem bele az elképzeléseimet. Színészileg is van még hová fejlődnöm” .
Pál András az interjúban beszélt még a Párnaemberben játszott szerepéről, a Pesti Magyar Színházba szerződéséről, és hogy milyen idegi állapotba kerül egyes szerepek kapcsán.
Az interjú teljes terjedelmében itt olvasható.