A Vígszínház színésze a filmezés elszalasztott lehetőségeiről, a toleranciáról és arról is mesélt a HVG-nek adott interjújában, miért maradt a Vígszínházban.
Hevér Gábor a Vígszínházban és az Átrium több produkciójában is szerepel, de legutóbb például Alföldi Róbert megaszínpadi Hegedűs a háztetőn rendezésében is szerepelt, emellett rengeteget szinkronizál. Filmekben viszont alig láthatjuk. Az interjúban azt is elmesélte, miért.
Hevér Gábor
Az Őrült Nők Ketrece és a Hegedűs a háztetőn kapcsán előkerült az interjúban a tolerancia kérdése. „Nagyon érdekes, hogy ahogy egyre idősebbek leszünk, egy másodpercnyi kétely nélkül tudunk felháborodni olyan dolgokon, amik számunkra nem megszokottak. Ezt leginkább a szüleinken látjuk. A toleranciaszintjük nagyon alacsonyan van, és nem vesznek magukon erőt, hogy ez másképp legyen. Nyilván nem mindenki úgy születik, hogy befogadó és megengedő. De igyekszik – ez a dolog lényege” – meséli, hozzátéve – „Színészként állandóan próbálok mások fejével gondolkodni, akár egy hétköznapi szituációban, akár egy új karakter megformálásánál. Tudjuk, hogy a világon nem egyetlen igazság létezik, hanem nagyon sok”.
A tavalyi évad végén tizenkét színész hagyta el a Vígszínházat, Hevér Gábor maradt, noha előzetesen az ő neve is felmerült. „Megfordult a fejemben, hogy újra szabadúszó legyek, de azt a konstellációt láttam a legjobbnak, ha most minden marad a régiben. Mindig a munka számít. Fontos az egzisztencia, de a lelkednek mindig az a lényeg, hogy mit kínálnak neked” – mondja a maradása hátteréről. „Hál istennek én sosem voltam olyan helyzetben, hogy valamit csak pénzért kelljen csinálnom. Az lélektelen. Engem megölne. Nem tudom azt mondani, hogy mindig minden darabot szeretek. A Nemzetiben harmincból mondjuk hármat nem szerettem, az azért jó arány. De elfogadtam, mert ez az alapja annak, hogy tudj létezni egy társulatban” – fűzi hozzá.
Az Őrült Nők Ketrece olvasópróbáján (forrás: Kultúrbrigád)
Több filmes lehetőséget is azért szalasztott el (többek között A hetedik alabárdos és a Brazilok esetében is), mert a forgatás helyett a családjával töltött időt választotta: „Az elmúlt években több filmszerepet adtam vissza. Nagyon bánom. Ez most nagyon nyálasan fog hangzani, de kizárólag azért, hogy a családommal együtt legyek nyáron, mert nem volt máskor idő. A szakmai részét jobban sajnálom, és persze ne beszéljünk félre, jelentős összegekről volt szó” – meséli. Az Anyaéletben viszont ismét látható lesz.
Kifejezetten aktuálpolitikai előadásokban nem vállal szerepet. „Egészen más dolog, ha kiállok, és azt mondom, hogy „abcúg Gyurcsány, abcúg Orbán, abcúg nem tudom, kicsoda”, és ott üvöltözök, mint Hevér Gábor, vagy fölmegyek a színpadra, és Duncan király szerepében alakítok valamit, ami után azt mondják, hogy á, értem” – mondja a politikai színház két vállfajáról. „Vicces lenne, ha kijelenteném, hogy mostantól csak kizárólag olyan figurákat játszom, akik mindig simogatják a kisgyerekek fejét, és szaloncukrot adnak nekik. Vagy akik a kitakarózott öreg néniket betakarják, hogy ne fázzanak meg” – fűzi hozzá.
Bíró Krisztával az Átriumkloridban (fotó: Szűcs-Szabó Marianna)
Rengeteget dolgozik, évad közben nem nagyon van olyan napja, amikor ne játszana vagy próbálna, esetenként mindkettő. Mint mondja, hiába csak este játszik, ilyenkor az egész napjában ott van az esti szereplés. „Ez a szakma idegrendszer kérdése. A régi nagyok mindig azt mondták, hogy 10 százalék tehetség, és 90 százalék szerencse kell hozzá. Szerintem 20 százalék tehetség, 40 százalék szerencse, és a maradék negyvenben idegrendszer, hogy ezt kibírd” – vallja Hevér Gábor.
Az interjúból kiderül, mit tart a legfontosabbnak a Hegedűs a háztetőn előadásában, miért „cseszte le” Alföldi Róbert őt és Stohl Andrást a produkció egyik jelenete miatt, és milyen munkái lesznek az évadban.
A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkek
Bíró Kriszta: „Szeretek Hevér szemébe nézni”
„Stohl teljesen odavan azért, ahogy én udvarolok neki” - interjú Hevér Gáborral
Tíz év karcolásai - Interjú Hevér Gáborral