Molnár Ferenc darabját Naszlady Éva állítja színpadra a Csokonai Színházban.
A Játék a kastélyban elsősorban egy szerelmi történet, melynek gyújtópontjában a látszat és a valóság, az igazi és a hamis felismerése, a kettő közti dilemma áll. De a néző nem csak egy szórakoztató darabot kap majd, hanem bepillantást is nyer a darabot létrehozó drámaíró alkotási folyamatába: fricskák, fordulatok, félreértések, szerepjátékok közepette a darab azt is látni engedi, miként csapja be közönségét egy sikerdarabíró.
Bakota Árpád, Kiss Gergely Máté és Garay Nagy Tamás az előadásban (fotók: Máthé András)
Turai és Gál sikeres színműírók. Fiatal felfedezettjük és barátjuk, Ádám tehetséges zeneszerző. Annie, Ádám menyasszonya, a szerző-barátok közös, új operettjének primadonnája. Ádám Annie meglepetésére érkezik az olasz kastélyba, azonban a színésznő egykori kedvese, a sármőr színész, Almády társaságában tartózkodik a helyszínen, hogy régi szerelmét „tisztázza”. Szerencsére Ádámot elkísérik barátai, akik a fennálló, kényelmetlen valóságot színdarabba csomagolva próbálják megmásítani és helyreigazítani, hogy megmentsék a fiatalok nászát.
Naszlady Éva rendezőt a Molnár-darab sokrétegűsége ragadta meg elsősorban: „Azért izgalmas ez a darab, mert rengeteg rétege van: vannak látszatok, amik első ránézésre idillikusak, mindenkinek van egy szubjektív látószöge, s ha ebből nézi a körülötte zajló eseményeket, akkor azok valóban eszményiek. A váratlan és ki nem számítható esemény kapcsán mindenki rájön, hogy boldogságaik kicsi boldogságok ahhoz az alapboldogsághoz képest, hogy az életben először rendben kell lenni lelkileg. Ma azzal küzdünk, hogy vannak értékek a világban, amikhez vonzódunk zsigerileg− mindenki szeretetre, nyugalomra, boldogságra, kiegyensúlyozottságra és elégedettségre vágyik – de ezeket nem ott keressük, ahol vannak, ahol meg lehet őket találni, hanem a kordivat diktálta helyeken. Erről próbálok beszélni a Molnár-darab kapcsán” – ajánlja a rendező a darabot.
Vranyecz Artúr és Sárközi-Nagy Ilona
A szereplőket, mint marionett figurákat mozgató Turait Garay Nagy Tamás alakítja. A színész szerint Turai több rétegből, finom árnyalatokkal épített figura, és dirigensi szerepének van egy külön pikantériája. „A színpadi helyzet épp olyan, mint egy nagyszerű ünnepi ebéd elkészítése, amit a közönségnek tálalunk majd. A darab vége is így szól: » Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Tálalva van. « Én vagyok a főszakács. Bár nem én hámozom meg a krumplit vagy kockázom fel a hagymát, én sózom, paprikázom és én teszem készre ezt az egész ünnepi ételt" – mondja Garay Nagy Tamás.
Sárközi-Nagy Ilona a Jadviga párnája és az Orlando főszerepei után most először mutatkozik meg vígjátéki szerepben Debrecenben. „Nagyon szeretem Molnár Ferenc ízes, frappáns, a vígjátéki helyzeteket elképesztő tehetséggel működtető világát. Kivételezett helyzetben vagyok ebben a próbafolyamatban, mert egyedüli nőként a fiúknak nincs más lehetőségük, engem kell szeretniük, kénytelenek rám nézni, ha nőt akarnak keresni a színpadon.”
Az előadás december 22-én, 23-án, 27-én, 28-án és 29-én látható a Csokonai Színházban.
(Forrás: Csokonai Színház)