A színész arról is mesélt az Indexnek, hogy semmi pénzért nem menne el a TV2-höz, és nem vállal el munkát csak azért, hogy a gyerekeit eltartsa.
Nagy Zsolt 2000-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Egyetemet, majd ezt követően a Krétakör Színház tagja lett 2008-ig. Később játszott a Nemzeti Színházban, volt szabadúszó, és jegyzett egy rövidke időszakot a Vígszínházban is. 2014 óta az Örkény Színház tagja.
Emellett rendszeresen filmezik. Legutóbb egy igazi kretént játszott Szász János A hentes, a kurva és a félszemű című filmjében. De már készül a Kádár-kori vámpírfilm, a Drakulics elvtárs, amelyben egy szerelmes vámpírt alakít.
Nagy Zsolt az Örkény Színház Apátlanok előadásában (fotó: Toldy Miklós)
„Egy kretén, aki bármit beáldoz azért, hogy legyen pénze. Egy hülye” – mondja az előbbiben általa játszott figuráról. Adódik a kérdés az interjúban, hogy színészként miből tud egy ilyen szélsőséges karaktert felépíteni. „Mindannyiunkban ott van ez a kretén. Pont ezért fejlesztjük magunkat, ezért tanulunk, ezért művelődünk, hogy ne ragadjunk meg ezen a szinten. De ez a krumpliszerű létezés mindenkiben megvan szerintem. Bennem biztosan. Ez a basic állat, aki ha éhes, eszik, ha kell neki a nő, odamegy, és megszerzi, ha kell valaki pénze, levágja” – válaszol a színész.
Nagy Zsolt korábban is többször elmondta, hogy nem könnyű számára több száz emberhez eljutni a színpadon. „Rájöttem, nem is nagyon érdekel, hogy nagyon sok embernek beszéljek a színházban. Valamiért nem megy. A Vígben például már olyan túlhabzása van a dolgoknak, amit én nem nagyon szeretek saját magamban” – meséli. Az Örkény Színház ilyen szempontból ideális méretű a számára.
„Én százas stúdiókban nőttem fel, a Krétakör ebben dolgozott, az elején néha még ott is halk voltam. Engem az érdekel, hogy megtaláljam az adott helyzet igazságát. Sokszor az sem bánt, hogy ha elveszítek egy-két nézőt, akiket idegesít, hogy nem értik, amit mondok. Sokkal fontosabb, hogy az a lelkiállapot, az az idegállapot meg annak a hitelessége meglegyen, amiről én azt gondolom, hogy jobban izgatja az embereket a nézőtéren, mint hogy hallottak-e öt mondatot, vagy sem” – vallja, hozzátéve – „De természetesen a célom az, hogy tökéletesen érthető legyek. Dolgozom rajta, és meg fogom csinálni frankón”.
Annak idején az egyik ok, ami miatt kilépett a Krétakörből, az volt, hogy a fizetéséből nem tudta eltartani négy gyermekét. „Ez azóta megváltozott. A volt feleségem önmaga is el tudná tartani a közös gyerekeinket, ők tökéletes biztonságban vannak” – vallja, hozzátéve – „Ami a mostani kapcsolatomból született gyereket illeti, hát, majd akkor élünk szegényen”.
Nagy Zsolt a Krétakör Feketeország előadásában (forrás: PORT.hu)
„Rájöttem arra, hogy nem szabad ráfogni a gyerekekre a döntéseinket. Meghatároz, lekorlátoz, elgyávít. Hülyeség rátolni a felelősséget a gyerekre, mert ráragad. Azért döntök valami mellett, mert egyetértek azzal a gondolkodással, amit képvisel. Amivel nem értek egyet, nem vállalom el. Nem megyek be a TV2-be, nem vállalok el Barátok köztöt, Éjjel-nappal Budapestet, Tanárt” – fűzi hozzá.
Elképzelhetőnek tartja, hogy a fejére koppintanak amiatt, hogy nem megy be Andy Vajna TV2-jébe, de úgy véli, ezt a felelősséget vállalnia kell. „Lesznek következményei, de ettől még nem fogom megváltoztatni a véleményemet ezekről az emberekről” – fogalmaz. Legjobb barátja, Csányi Sándor erről másképpen gondolkodik, de ez a nézetkülönbség nem megy a barátságuk rovására. „Megbeszéljük ezeket, vannak vitáink. De abban hiszek, hogy ő egy jó szándékú ember, aki jót akar. Üsse át, vigye, csinálja” – mondja Nagy Zsolt.
Mindig is szókimondó ember volt közéleti kérdésekben, mára ez addig fokozódott, hogy arról beszél, egy diktatórikus rendszerben élünk, ami ellen fel kell emelni a szavunkat. „Felnőttem, és látom, hogy mi történik körülöttem. Amivel nem értek egyet, azt mondom. És ha következetesen mondok valamit, és viselkedek valahogy, akkor egy hiteles ember mondja ezeket a mondatokat, és annak van súlya” – véli.
Nagy Zsolt A hentes, a kurva és a félszeműben
Amikor Magyarországon is kipattantak a zaklatási ügyek, ő elmondott egy történetet, amikor az egyik kolléganője az Othellóban úgy érezte, hogy megverte őt, míg egy másiknak nem volt gondja ugyanezzel a jelenettel. Hogy miért mesélte el? „Mert nem érzem jobb embernek magam, mint a kormánypártból bárki. Mert nem tudom, hogy mit csinálnék, ha én is meg lennék kenve hétmilliárd forinttal. Én is rossz ember vagyok” – mondja. „Tudom, hogy milyen megütni egy nőt, lefogni, leszorítani, és látni, hogy meg van ijedve. Az anyámat is verte az apám. Tornyi Ildi nem szólt, neki ez belefért, de Béres Mártinak nem fért bele. És innentől kezdve nem lehet igazam, mert neki ez sok. Tehát hibát követtem el. Ilyenkor álljunk meg, beszéljük át, hogy mi lenne jobb, hogyan éreznéd magad biztonságban. Ennyire egyszerű az egész” – vallja a konkrét esettel és annak tanulságával kapcsolatban.
A riporter ezt is megkérdezte, hogyan hatott a színészszakmára ez a néhány eset, amely napvilágra került. „Nem mernek még beszélni a többiek. Fel kellene állniuk és beszélni, de nem mernek, mert akkor a következő pillanatban kint lehetnek az utcán. Ez egy folyamat, most ennyi telt. De foglalkozni kell vele” – meséli, hozzátéve – „Egy Tescóban egy árufeltöltő, egy menedzser vagy pr-os beszélne? Bemegy a főnök, és mindenki vigyázzban áll. Verbális erőszak? Nap mint nap. Ha valaki szól, délutánra nincs munkája”.
Az interjúból az is kiderül, a színészetén túl mivel vesz még részt a Drakulics elvtárs című filmben, mit gondol A hentes, a kurva és a félszemű eléggé vegyes fogadtatásáról, és hogyan rendezték el Antal Nimróddal, a film rendezőjével, hogy végül mégsem ő játszotta el A Viszkis címszerepét.
A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkek
Nagy Zsolt: „2017-ben aranyszarvast keresni? Ez nekem meredek”
Nagy Zsolt: „A meggondolatlanságot inkább tudatosság váltotta föl”
„Ott távozik a gyengeség, ahol fáj” – Nagy Zsolt válaszol