Színházat vegyenek! címmel negyedik alkalommal rendezte meg a Magyar Teátrumi Társaság a színházmarketing szakma konferenciáját a POSZT nyitónapján.
A szakmai találkozót követően a 2018-as Színházat vegyenek! díjak is gazdára találtak az esti gálán: a Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza az év legjobb színházi plakátja díját vihette haza, a Fővárosi Nagycirkuszé a legjobb nyomtatott kiadvány, a Budapesti Operettszínház lett a legjobb színházi weblap cím birtokosa, a Centrál Színházé a legjobb videó-trailer, a székesfehérvári Vörösmarty Színházé a legjobb szék, a Szatmárnémeti Északi Színház - Harag György Társulaté pedig a legjobb büfé. Az idén újdonságként meghirdetett merchandising (ajándéktárgy) kategória nyertese a nagyváradi Szigligeti Színház.
Színházat vegyenek! konferencia (forrás: Magyar Teátrumi Társaság)
A Magyar Teátrumi Társaság Színházat vegyenek! néven 2017-ben alapította a színházmarketing díjat, melyre online formában hat kategóriában lehetett pályázni a szinhazbamentem.hu weboldalon, egy kategóriában pedig a konferencia helyszínén neveztek a résztvevő színházak képviselői. Ebben az új felhívásban az évad klasszikus, szép kivitelezésű, vagy újszerű, egyedi ötleten alapuló reklámtárgyait keresték.
A felhívásra 144 pályázat érkezett, 48 színháztól. A versenyen indult színházak maguk szavaztak a pályaművekre, természetesen a saját nevezésekre nem lehetett voksolni.
A díjak átadására, a nyertesek kihirdetésére június 7-én, a POSZT nyitónapján megrendezett IV. Színházat vegyenek! színházmarketing konferenciát követő POSZT megnyitó gála keretében került sor. A kategóriák győztesei értékes, a 2018/2019-es évad marketing kommunikációjában felhasználható nyereményekben részesültek. Részt vehetnek színházanként két fővel egy kétnapos marketing képzésen, valamint a nyertes színházak lehetőséget kapnak egy-egy Facebook kampány lebonyolítására.
Az InfoPont, Országos Programajánló Magazin különdíját „Az évad legjobb színházi trailere” kategória nevezője, a Centrál Színház nyerte el.
„Leginkább az tűnt fel, hogy a színházakkal kapcsolatban a közönség várja és elvárja a megszokott megjelenéseket, ugyanakkor az új közönségrétegek megszólítása és a fiatalok figyelmének megragadása csak innovatív módszerekkel lehetséges. A színházak próbálják megtartani a hagyományos formát, ízlésvilágot, miközben ezt nyilván modernizálják, hogy eljussanak a fiatalokhoz is. Nagyon érdekes, hogy ebből a kettősségből milyen ötletes anyagok készülnek” – mondta el Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára.
Az idei konferencia fókuszában az online marketing állt. Neves hazai és külföldi szakemberek beszéltek az aktuális trendekről, a színházak számára is érvényesíthető online kommunikációs megoldásokról. Az előadásokon elhangzottakat workshop feladatok formájában tovább is gondolhatták a résztvevők.
(Forrás: Magyar Teátrumi Társaság)