A koreográfus két segítőjével a Marica grófnő mozgásvilágát állítja össze a Fertő-tónál megrendezett fesztiválon.
A Mörbisch-i Seefestspiele gigaméretű, 3600 négyzetméteres színpadának közepéig a kulisszából 35 lépést kell megtenni. Ez volt az első, amit rögtön kiszámolt a helyszínen Bodor Johanna, miután felkérték. A Mörbisch-i Seefestspiele voltaképpen a „legek” kulturális attrakciója. A legtermészetesebb díszletek között zajlik az operett világának egyik legjelentősebb és leglátványosabb fesztiválja Európa egyik legnagyobb és legszebb szabadtéri színpadán.
Bodor Johanna hétvégenként Mörbischbe utazik, keddtől péntekig pedig Budapesten próbálja az, István a királyt az Operettszínházban, aztán június 30-ától haza sem jön Ausztriából egészen július 12-éig: akkor lesz a premierje a Marica grófnőnek, Kálmán Imre operettjének a Mörbisch-i Seefestspiele monstre színpadán.
Bodor Johanna táncművész valamivel több mint huszonöt éve koreografál. Mégis meglepte, amikor végül őt kérte föl a Seefestspiele direktora. Eddig csak Seregi Lászlót hívták Mörbischbe a magyar koreográfusok közül.
„Azért először ez kicsit megijesztett, aztán rájöttem, büszke is lehetnék erre, úgyhogy az vagyok. De nagyon fontos, hogy van két segítőtársam: Kováts Gergely Csanád és Hajdu Anita. A Mörbisch-i színpad túl monumentális ahhoz, hogy egyedül irányítsak 50 statisztát, 40 táncost és persze a szólisták mozgását” – meséli Bodor Johanna.
A Mörbisch-i Marica grófnő produkcióba Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne ajánlotta be, aki látta a Budapesti Operettszínházban A chicagói hercegnőt, amelyhez szintén Bodor Johanna készített koreográfiát.
„Küldenem kellett neki videófelvételeket a munkáimról. Azokat Kálmán Yvette megmutatta Karl Absenger rendezőnek, ő meg végül mellettem döntött. Pestre is eljött, megnézte a Dorian Grayt, és teljesen lenyűgözte. Nekem pedig az tetszett az ő rendezői elképzelésében: bár díszletében, jelmezében és táncokban is látványos előadást szeretne a Marica grófnőből, ugyanakkor nem akarja kihagyni belőle azt a színházi gondolkodást, azokat az emberi reakciókat, amelyektől egy előadásnak lelke lesz. Vagyis a hatást elsősorban bennünk képzi meg, nem a külsőségekkel” – említi Bodor Johanna.

„Nyilván minden társulatot meg kellett hódítani. De az összhang többnyire azon múlik, a rendező elképzeléseit mennyire érti meg mindenki, aki részt vesz az adott produkcióban. Ha annak mentén megyünk tovább, mindegy, melyik országban vagyunk épp, honnan jöttek a szereplők” – teszi hozzá Bodor Johanna, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója, aki idén bekerült A kultúra 50 arca közé.
Nyaranta a Mörbisch-i Seefestspiele az operett centruma festői környezetben, a Fertő-tónál – Kismartontól 20 kilométerre, Bécstől is csak 60 kilométerre, Fertőrákostól pedig 35 perc sétahajóval.
(Forrás: Pentaton Művész- és Koncertügynökség)
Kapcsolódó cikkek
Bodor Johanna lett az Operettszínház tánctársulatának vezetője - Interjú