Tarantino filmzenéi Fischl Mónika, Tóth Gabi, Király Viktor és Veréb Tamás hangján szólalnak meg október 15-én.
Django elszabadul, Kill Bill, Ponyvaregény, Kutyaszorítóban, Reszkessetek betörők!, James Bond, Casino, Schindler listája, Valami Amerika… Ez a lista nem egy új, klasszikusokat bemutató filmfesztivál programja, hanem a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében megrendezésre kerülő A mozi hangjai koncerté.
Fischl Mónika és Király Viktor (fotók forrása: Müpa)
A show művészei az ötszörös Oscar és hétszeres Golden Globe-díjas rendező, Quentin Tarantino ikonikus filmjei közül válogatnak – olyan filmek közül, melyek premierje óta hiába telt el több évtized, a mai napig mindenkinek a fülében csengenek.
Quentin Tarantino filmalkotói módszerének sarkalatos pontja a zeneválasztás – már az elképzelés, tervezés, vázlatírás közben kiválasztja azokat a dalokat, melyek meghatározói lesznek készülő alkotásának. Valószínűleg ezért kötődik szokatlanul szorosan film és filmzene a nézőkben. A rendező gyakran választ olyan zeneszámokat, melyek korábban már felcsendültek más-más produkciókban is – Tarantino ilyen esetben kivétel nélkül „elhódítja” a kiválasztott zenét, és örökre felülírja a nézőkben a korábbi filmkapcsolatot az új élménnyel.
„Nagyon boldog vagyok, hogy idén is részt vehetek ezen a különleges koncerten.” – A világ leghíresebb komolyzenei színpadjain rendszeresen fellépő operettszínész, Fischl Mónika már másodszorra vesz részt A mozi hangjai koncerten. „Nagyon izgalmas a különböző műfajok énekeseinek kooperációja – ez egy kiváló alkalom arra, hogy olyan művészekkel dolgozzak együtt, akikkel egyébként nem lenne lehetőségem. Személy szerint hatalmas film- és filmzene rajongó vagyok, Tarantino művei pedig igazán nagy kedvenceim, nagyon magával ragad a rendező filmvilága és a filmek hangulata.”
Pejtsik Péter
A Sztárban Sztárban országos népszerűséget szerző musicalszínész, Veréb Tamás saját elmondása szerint nagyon csípi Tarantinót és a filmjeit, valamint azt a különleges világot, melyeket az alkotók teremtenek. „Teljesen lenyűgöz, ahogy a humor, a dráma és a groteszk valóság keveredik Tarantino filmjeiben – ez a fajta csavar pedig természetesen a filmzenékben is megjelenik, amiből nagyon bámulatos dolgok születnek. Nagyon izgatott vagyok a koncert miatt, egyrészről a helyszín miatt, ugyanis nagyon szeretem a Müpa színpadát, ahol eddig talán kétszer volt lehetőségem fellépni, másrészről nagyon örülök neki, hogy Pejtsik Péterrel és a Savaria Szimfonikus Zenekar kíséretével dolgozhatok! A 3 szólistatársam pedig hab a tortán, igazi megtiszteltetés velük együtt énekelni!”
Nem kevésbé rajong Tarantino filmjeiért hazánk egyik legextrémebb énekesnője, az utánozhatatlan hangú Tóth Gabi. „Tarantino filmjeiben egyedülállóan együtt élnek a zenék a történettel. Ritkán fordul elő az, hogy a filmes dalokat ennyire összekössük magával a filmmel, vagy csak annak egy részletével. Nekem például ilyen a Bang bang a Kill bill-ből, vagy az egyik kedvenc dalom, a Who Did That To You? John Legend előadásában, a Django elszabadul-ból. Ezeket a dalokat szívesen éneklem, akár szimfonikus zenekari kísérettel is, mert számomra nincs annál nagyobb élmény, mint amikor a hangok ebben a formában kelnek életre.”
„Egy vagyok a sok közül, aki él-hal a Tarantino filmekért!” – mondta az amerikai The Voice című műsorban is szereplő Király Viktor. „Kifejezetten szeretem azokat a filmeket, amelyek nem annyira közismertek, mint például a Ponyvaregény. Régebbi filmek közül nagy kedvencem az Alkonyattól pirkadatig, az újak közül pedig a Django elszabadul.”
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a Voice Station kórus a koncert közreműködője, a Savaria Szimfonikus Zenekar mellett.
2018-ban is Pejtsik Péter, az est zenei vezetője, hangszerelője és karmestere, aki a filmzenék és a cross over műfaj kiváló képviselőjeként vezeti a zenészeket és az énekeseket. „Gyerekkorom óta nagy szerelmem a szimfonikus filmzene, nagy örömömre elsősorban ezzel foglalkozhatok nap mint nap. Tarantino filmjeinek karakteres, mindannyiunk számára emlékezetes zenei megszólalásaira azonban nem ez a stílus a legjellemzőbb, így érdekes feladat, igazi kihívás úgy megszólaltatni őket szimfonikus zenekar közreműködésével, hogy karakterük nem változzék. Ráadásul az ikonikus filmkockák nélkül gyakorta sokat csökken a zeneszámok mondanivalója, ilyenkor igyekeztem visszavarázsolni az összhatást a vetítés nélküli, koncertszerű előadásra”.
(Forrás: Müpa)