A kecskeméti Katona József Színház több év kihagyás után egyszerre két versenydarabbal tért vissza a POSZT-ra, és a Macska a forró bádogtetőn egyebek mellett a legjobb előadás díját is elhódította. Cseke Péter direktort a 7óra7 kérdezte.
„Személyes véleményem az, hogy a POSZT versenyprogramjának nem keresztmetszetet kell adnia, hanem olyan kiemelkedő, innovatív előadásokat felsorakoztatni, melyek rendezői értelmezésben, darabválasztásban vagy színészi teljesítmény terén bizonyulnak a legjobbnak – ez persze nem könnyű feladat a válogatók számára. Nem szerencsés, ha a válogatás kapcsán az az érzésünk támad, hogy jelentős szempont az, hogy innen is, onnan is kerüljön be egy-egy előadás, hogy senki se sértődjön meg, aki számít – úgy gondolom, ha egy színháznak négy kiemelkedő bemutatója is volt, akkor kerüljön be mind a négy. Ezen túlmenően én szívem szerint díjakat sem osztanék, hiszen akkor az lenne az elismerés, ha meghívnak egy előadást” – vázolta elképzeléseit a kecskeméti direktor.
A Macska a forró bádogtetőn című előadásnak ítélte a szakmai zsűri egyéb elismerések mellett a fesztivál legjobb előadásának díját. A kérdésre, hogy színházigazgatóként hogyan éli meg ezt az elismerést, Cseke Péter így felelt: „A legjobb előadás elismerésre mindig úgy tekintettem, mint a fesztivál fődíjára, így nagyon boldog vagyok, hogy a zsűri ezt az előadást találta érdemesnek erre a díjra. Ugyanakkor büszke vagyok a kecskeméti társulatra. Nagyon köszönöm a munkájukat, és gratulálok Trokán Nórának és Csombor Teréznek is. Hozzáteszem: ez az egész társulat elismerése, nemcsak az alkotók, de mindenki közös munkájának eredménye, a világosítótól a gazdasági vezetőig, a fodrásztól a kárpitosig”.
Cseke Péter azt is elárulta, hogyan oszlik meg a munka Kecskeméten közte, Rusznyák Gábor főrendező és Réczei Tamás művészeti vezető között. „Rusznyák Gábor ettől az évadtól kezdve a társulatunk tagja, egyelőre mindketten tanuljuk ezt az új helyzetet. Úgy éreztem, hogy a színháznak frissítésre van szüksége. Gábort régóta ismerem, és nagyon szimpatikus számomra az, ahogy ő a színházról gondolkodik, még ha nem is értünk mindenben egyet. Azt is szeretném, ha ki tudnám nevelni azt a csapatot, amely majd át tudja venni tőlem a színházat, amikor én már nem leszek igazgató.”
A direktor azt is elmondta, ugyan van néhány darab, amivel kacérkodik, de igazgatóként az a feladata, hogy az alkotókat minél jobb helyzetbe hozza. „Ha ennek az az ára, hogy én hátrébb lépek és gyerekdarabokat vagy vígjátékokat rendezek, akkor azt el kell fogadnom. Hozzáteszem: örömmel és kedvvel rendezem ezeket az előadásokat. Nagyon szívesen megrendeztem volna pár éve a Caligula helytartóját, de akkor Bagó Bertalannak mást kellett volna csinálnia, így végül átengedtem neki a lehetőséget, és ez jó döntésnek bizonyult, hisz érzésem szerint remek előadás született” – hangsúlyozta Cseke Péter.