Pelsőczy Réka: „A könnyű műfaj az egyik legnehezebb műfaj”

Az Orlai Podukció Mindent Éváról című darabját augusztus 19-én tekintheti meg a közönség Balatonföldváron. A Hernádi Judit és Kovács Patrícia főszereplésével látható előadás rendezőjével, Pelsőczy Rékával beszélgetett tartalmi partnerünk, a Fidelio.

 

A Fidelio cikkéből:


A könnyű műfaj az egyik legnehezebb műfaj. Hatalmas munka, szaktudás, ritmusérzék – és személyiség kell hozzá. Nem minden színésznek van olyan humora, amivel nevettetni tud a színpadon. A nevetés a sírás helyett van. Vagy mellett. A világ csodálatos komikusokat adott nekünk, szegényebbek lennénk nélkülük és az emlékezetük nélkül. Nyilván fontos az alapanyag, amiből kiindulunk; igyekszem olyan anyagokat választani, amiknek a témája érdekel” – mondta Pelsőczy Réka.

 

Pelsoczy

Fotó: Orlai Produkció


A rendező szerint a Mindent Éváról egy nagyszerűen bonyolított thriller, amin a vitriolos humora miatt sokat lehet nevetni. „Elsősorban Hernádi Judit és Kovács Patrícia miatt örültem, hogy megcsinálhatom. Bette Davis nagy visszatérése volt ez a szerep 1952-ben. Hernádinak nem kellett sehova se visszatérnie, de ez a díva- vagy primadonnaszerep kifejezetten illik hozzá. Ő az. Az ilyet szeretem filmben és színházban egyaránt. És ugyanígy vagyok a többi szereplővel, Bercsényi Péterrel, Egri Mártával, Márton Andrással, Mészáros Mátéval, Rujder Viviennel és Szikszai Rémusszal. Nagyon jó a szereposztás, mindenki a helyén van” – tette hozzá.

 

Pelsőczy Réka a Katonában 15 éve futó Portugálban alakított szerepéről is mesélt: „Masnit nagyon szeretem. Kicsit olyan, mint én. Nem akar felnőniAmikor elbúcsúzom ettől a szereptől, valaminek a határára érek majd. Mivel minden mozdulat a véremben van, megtehetem, hogy csak a játékra, a létezésre, egy-egy gondolat megszületésére figyeljek. Hálás vagyok, hogy ilyen hosszú ideje játszhatom, mert nagyon sok mindent tanultam meg általa a színészetről és magamról.”


Kezdő színész korom óta azt éreztem, hogy a néző – nyilván művészi formában, de – arra kíváncsi, ami most van, amiben él, ami vele történik. Azóta bebizonyosodott, hogy nem csak én éreztem így. A nézők igényei határozzák meg a színházat, az dönt, hogy mire jönnek be. És mint kiderült, nem feltétlenül a bulvárra vágynak. Megváltoztak a társadalmi viszonyok, a nő-férfi szerepek. A nagy klasszikusok a nő-, férfi-, család-, népvándorlás-, terrorizmustémában nem tudják lefedni azt, amiben ma élünk. Ezért sok új dráma, dokumentumdarab, sok kezdeményezés, próbálkozás, kísérlet van arra, hogy mi az a forma, szerkezet, amit arra használhatunk, hogy a máról beszéljünk” – hangsúlyozta Pelsőczy Réka.

 

A teljes interjú itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása