A színésznő az augusztus 20-i nemzeti ünnep alkalmából, magas színvonalú szakmai munkájáért a Magyar Ezüst Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetését vehette át.
Pallai Mara a Debreceni Egyetem francia szakán szerzett diplomát, majd az intézmény doktori iskolájának hallgatója volt. Színházi pályáját alternatív társulatoknál kezdte. 1996 és 2000 között Debrecenben az École des Bouffons nevű francia egyetemi színpad tagja volt, majd két évig a Kalipszis Egyetemi Színpadon, 2002 és 2005 között pedig a KonzertvArtauditórium Színházi Műhelyben játszott. Ebből az időből származik a XVIII. ifj. Hortváth István Nemzetközi Színjátszó Fesztivál legjobb női alakítás díja.
Pallai Mara a Semmi előadásban (forrás: Budapest Bábszínház)
2005 és 2007 között a debreceni Vojtina Bábszínház, 2008 és 2012 között a győri Vaskakas Bábszínház művésze volt. 2012 óta a Budapest Bábszínház tagja.
Doktori értekezését 2013-ban védte meg, jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor szakának hallgatója.
Pallai Mara egyre komolyabb színészi feladatai mellett egyre több dramaturgiai feladatot kap (A bőbeszédű diófa, Csillagszedő Márió, A csomótündér), és sorra mutatják be az általa színpadra írt meséket (Hanyistók, avagy a grófkisasszony és a lápi szörny története, Auguszta kisasszony különös tavasza, Jancsi és Juliska).
Sokoldalú színészként változatos feladatok találják meg. Legyen szó ifjú szerelmes tündérről vagy a gonosz Hókirálynőről, egy diáklányról, kényeskedő kiscicáról, vagy nyugdíjaskorú hölgyről, Pallai Mara mindig az adott előadás egyik legjobb teljesítményét nyújtja. Színészi alázattal, nagyon pontosan, empátiával éli karakterei minden hangsúlyát és mozdulatát. Báb és színész tökéletes összhangja mutatkozik meg minden kézrebbenésében.
Pallai Mara és Szatory Dávid a Kabaré előadásában (fotó: Éder Vera)
Pallai Mara fiatal nőként játszotta el a Kabaré panziótulajdonos Schneider kisasszonyát, alakításával egyöntetű kritikai és közönségsikert aratva. Egyik méltatója a következőképp fogalmazott: „nem egyszerűen bábtáncoltatással és „szinkronizáló” bábszínészi beszéddel: az ember- és kapcsolatábrázolás mesterfokán, lelki hitellel ad életet. Pallai Mara kezében a kisasszony figurája valóságosan elevenné vált. Hangja ugyanazt az elfogódottságot hozta, amit leheletnyi, bátortalan mozdulatai”.
A Bábszínház társulata 2015-ben neki ítélte a Havas-B. Kiss-díjat, a nézők pedig bábszínészként jelölték a legjobb musicalszínésznőnek. Több budapesti színház is felfigyelt rá, most vendégként a Radnóti Miklós Színházban játszik egy szerepet A párnaember előadásában.
(Forrás: Budapest Bábszínház)