A k2 Színházból két éve Miskolcra szerződött színművész a Kaposváron és a Budapesten végzett színészek közötti különbségről is mesélt a Revizoron.
Rózsa Krisztián a k2 Színházban kezdte a színészi pályáját, két éve a Miskolci Nemzeti Színház tagja.
A fiatal színművész a Kaposvári Egyetemen végzett. Meglátása szerint már akkor is volt különbség a kaposvári és budapesti színészképzésből kikerülők között. „Akik Kaposvárról érkeztek, azoknál sokkal inkább a személyiségük dominál a munkában, főleg magukból építik a szerepeiket. A pestiek ezzel szemben inkább agyból dolgoznak, elemeznek, és ha a gondolat megvan, utána építik csak fel a lelkiállapotokat. Nagyon termékeny egymással találkoznunk, el tudunk lesni egymástól munkamódszereket, technikákat” – fogalmaz az interjúban ezzel kapcsolatban.
Rózsa Krisztián (forrás: K2 Színház)
Azóta változott a Kaposvári Egyetem oktatásrendje, ami véleménye szerint nem tesz jót az ott tanuló színinövendékeknek: „Visszagondolva ez nagyon jó volt, mert az első két év alapozta meg a későbbi munkánkat. Akik Vidnyánszky vezetése alatt tanulnak Kaposváron, azok már az első két évben is játszhatnak, például a Nemzeti Színház színpadára állhatnak, holott nincs meg hozzá a szakmai tudásuk, és ez sajnos látszik is rajtuk. Nagyon bizonytalanoknak tűnnek, de persze közben örülnek, hogy van munkájuk, és jó helyen vannak, nagyszerű színészekkel dolgozhatnak együtt. Ám mégis nagyon hiányzik nekik az a két év a szakmából, amit mi megkaptunk a tanárainktól”.
Komoly váltás volt az életében, amikor a független k2 Színházból Miskolcra szerződött. „Nagyon nehezen hoztam meg ezt a döntést két éve, de szerintem jól döntöttem. Elegem lett az anyagi bizonytalanságból, amit a függetlenség jelentett. Volt, hogy a telefonszámlámat sem tudtam kifizetni úgy, hogy nemcsak a k2-nél dolgoztam Pesten, hanem egy csomó másik helyen is, például a Pinceszínházban és a Stúdió K-ban” – mondja.
„Másrészt érdekelt az is, hogy milyen egy nagy társulatban lenni, és nem ugyanazzal a hat emberrel dolgozni éveken keresztül, hanem harminchat fővel. A k2-nél többször úgy éreztem, hogy nem tudok elég jó ütemben szakmailag fejlődni. Ráadásul Miskolcon van kreatív, közös munka ugyanúgy, mint a k2-nél volt, a színész is alakíthatja saját ötleteivel az előadásokat” – fűzi hozzá.
Czakó Julianna és Rózsa Krisztián a Kabaré előadásában (forrás: Miskolci Nemzeti Színház)
Az interjúból, amelyet Puskás Panni készített, az is kiderül, mi volt Rózsa Krisztián az első színházi élménye, ami után eldöntötte, hogy színházzal akar foglalkozni, mit lehet és mit kell tenni, ha bal lábbal kelt fel és úgy kell színpadra lépnie, és milyen Mohácsi Jánossal dolgozni, aki legutóbb a Kabarét rendezte Miskolcon.
A teljes interjú itt olvasható.