Szegedi Nemzeti Színház

a témát nyitotta: Gortvai | 2003. február 10. hétfő, 01:00


új hozzászólás

#287

Maszk | 2011. május 2. hétfő, 18:52

Sziasztok!

 

Nagyon (!!!) keresek bármilyen felvételt a Diótörő című zenés családi mesejátékról Járai Mátéval (2008-2009). Az ok igen egyszerű: látni szeretném az előadást. 

Tud bárki segíteni?

 

Köszönök minden választ és segítséget! 

válasz erre
előzmény: Gkriszti #286

#286

Gkriszti | 2010. augusztus 6. péntek, 19:31

A VIDOR Fesztivál programjából:

2010. augusztus 29. vasárnap 18.00 és 22.00: Hal a zacskóban.

Helyszín: Nyíregyháza, Móricz Zsigmond Színház, Krúdy Kamara

Bővebb információ: www.vidorfest.hu

válasz erre
1 hozzászólás

#285

saltwater | 2009. január 13. kedd, 00:54

#284

Piramus | 2008. november 20. csütörtök, 00:06
Rég voltam már erre. Közben sok-sok dolog történt a színházban. Átesett a város (még) érdeklõdõ közönsége 3 prózai bemutatón és egy "opera fesztiválon". Több más fórumon olvastam a Kávéház zaccáról. Azt gondolom az már lerágott csont. Annyit viszont el lehet mondani, nem lett sikeres. Nem szeretik a nézõk. Mint már a szinházat sem. Vagy mégis? Volt a kisszínházban is két bemutató. Az elsõ a Mandragóra western változata. Sokan jönnek ki a kapun az elõadásról, a végén, elégedett arccal. Mondhatnánk sikeres az elõadás. Sikeres, a sikertelen zacc után. Jött aztán BGZ és megrendezte Szegeden a "Pornográfia" prózát. Szegeden megrendezte, amit Kecskeméten, igazgatósága alatt nem vállalt be. Nem én gonodlom így, ezt ó maga mondta el, hallottam a benfentesektõk. Derék!!!! Utána meg egyenes gerincccel a pénztárnál, tiszteletdíj felvételre várva. Szegeden. Felelõség nélkül. Kedvelhetõ az ilyen hozzáállás! De így élünk mi, itt Szegeden, a délvidéken. Sokat olvastam fórumon a hozzászólásokról. Megosztott. Megosztott? Megosztó. Még nem volt alkalmam megtekinteni az elõadást. A hozzászólások arra engednének következtetni, hogy nem is kellene megtenni.

Volt Mezzo Fest is. Én csak a tvben láttam, nem volt ugyanis 20-30 ezer forintom a jegyre. Ha jó helyen szeretnék ülni. (Látni és hallani) Mondom a tv-ben láttam és egy dolog feltünt, nagyon. NEM mutatták azt a gyönyörû nézõteret szembõl, egyszer sem. Lehet, hogy másnak sem volt 20-30 ezer forintja?

Viszont a kommunikáció olyan magyaros, óriási siker, tömegek látogatásával. Szeretjük ezt a fajtát. Illetve azt szeretnénk, ha az igazság kerülne terítékre az utcán, a téren, a sajtóban, a rádióban .......

Szerintem jövõre jól elviszik ezt is tõlünk egy más városba hol gyorsan gyökeret ver majd a MEZZO FEST. Volt már ilyen, most POSZT-nak nevezzük és mi járunk oda és nem õk ide!
válasz erre

#283

mrforum | 2008. szeptember 28. vasárnap, 19:10

#282

saltwater | 2008. május 13. kedd, 22:38

#281

Alex - Szeged | 2008. április 10. csütörtök, 01:21

#280

Alex - Szeged | 2008. március 29. szombat, 12:10

#279

critique | 2008. február 28. csütörtök, 10:07
ez is szeged: homo ludens-kritika a revizoron: http://www.revizoronline.com/article.php?id=161
válasz erre

#278

CC | 2008. február 27. szerda, 13:09
A kisfiú meg az oroszlánok
zenés mesejáték
A SZEGEDI NEMZETI SZÍNHÁZ elõadása

Író: Lázár Ervin
Színpadra alkalmazta: Horváth Péter
Rendezõ: Bal József

Színész:
Szigfrid, vén oroszlán - Gáspár Tibor
Szilvia, a felesége - Szilágyi Annamária
Kisfiú, akit Petinek hívnak - Papp Gabriella
Apa, szürke kis könyvelõ, Peti apja - Pataki Ferenc
Anya, ripakodós, Peti anyja; Tanárnõ, legyen mondjuk Irma - Varga T. Zsuzsa
Kislány, Eszter a neve, Peti osztálytársa - Márkus Judit
Építész, bizonyos Kelecsényi Viktor, Eszterke apja - Kiszely Zoltán
Arabella, kötéltáncosnõ, világszám - Melkvi Bea
Oszkár, cirkuszigazgató - Gömöri Krisztián
Baltazár, állatetetõ, kikiáltó, jegyszedõ és zenekar - Savanyu Gergõ
Rendõr, szegénynek nincs neve - Szûcs Lajos
Robertó, kardnyelõ - Dénes Gergely
Láz Jenõ, oroszlán - Bal József

Díszlettervezõ: Cseh Renátó
Jelmeztervezõ: Baracsi Orsolya
Koreográfus: Varga József
Súgó: Szabó Noémi
Ügyelõ: Kürtös Petra
Rendezõasszisztens: Almási Gyöngyi

Elõadás idõpontok:
SZEGEDI NEMZETI SZÍNHÁZ - Szeged
március 14. (péntek) 10:00 (Hapci bérlet), 14:00 (Morgó bérlet)
március 16. (vasárnap) 11:00 (Csipkerózsika bérlet), 16:00 (Zsebibaba bérlet)
március 26. (szerda) 10:00 (Hamupipõke bérlet), 14:00 (Szende bérlet)
március 27. (csütörtök) 10:00 (Kanga bérlet), 14:00 (Tudor bérlet)
március 28. (péntek) 10:00 (Füles bérlet), 14:00 (Vidor bérlet)
válasz erre

#277

Alex - Szeged | 2008. február 17. vasárnap, 02:03

#276

Alex - Szeged | 2008. február 17. vasárnap, 02:00
folytatás:

Eddie és Marco is elveszítette becsületét, és mivel saját gõgjükbõl egyikük sem akar engedni, valamelyiküknek el kell veszni. Azonban kettõjük közül Eddie az, akinek már nincs mibe kapaszkodnia. Hargitai Iván eddigi legjobb és legátgondoltabb (szegedi) rendezésének díszletei találóan jelenítik meg azt a sivár világot, amelybe akár a reményekkel teli bevándorlók érkeztek, akár azt, amelyben ma is néha/gyakran élünk. Nem is olyan rég panaszkodtam, hogy a szegedi prózai elõadásoknál rendre elmarad a katarzis nyújtotta élmény és azt mondtam, a színháznak talán az lenne a legfõbb célja, hogy szórakoztatva tanítson. Úgy érzem ennél az elõadásnál hosszú idõ után ezek végre teljesültek, és éppen ezért mindenkinek szívbõl ajánlom, az alkotóknak pedig csak gratulálni tudok.
válasz erre
előzmény: #

#275

Alex - Szeged | 2008. február 17. vasárnap, 01:58
Arthur Miller: Pillantás a hídról

Végre!!! Végre egy remek prózai elõadás a szegedi színházban. A pillantás a hídról címû darabbal Hargitai Iván (és persze Gáspár Tibor) vezetésével a prózai társulat végre rátalált arra az útra, amire én már nagyon rég várok, hogy rátaláljanak. Ezzel az elõadás nem csak a próza becsületét mentették meg, hanem a hamarosan leköszönõ direktorét is. És ehhez nagyon sokat hozzátesz magának a direktornak, Székhelyi Józsefnek a játéka. Miller narrátor-ügyvéd figurája nem csak a görög tragédiákra hajazva kommentálja, felvázolja a történetet, hanem õ az a figura, aki áttöri a nézõtér és a színpad között húzódó jelképes falat, és a közönséget beemeli a történetbe. A darab és az este középpontjában azonban mégis Gáspár Tibor figurája és alakítása áll. Eddie alakja bravúr Millertõl és talán a szerzõ sem álmodhatott volna jobb színészt a megformálására. A darab két fõ konfliktusa is köré fonódik. Egyrészt Eddie a nevelt lánya iránt érzett szeretet és szerelem vékony határvonalán mozog. Igazból a nézõ – nyilván szerzõi szándék szerint – végig bizonytalan vajon mit érez Eddie, szinte csak felesége néhány elszólásából tudhatjuk meg, hogy nem (csak) az atyai féltés vezérli. Gáspár Tibor remekül formálja meg az amerikai-olasz családfõt, akinek a lába alól fokozatosan csúszik ki a talaj, miután megszokott életrendje felborul, és nem tudja kezelni a változásokat. Végsõ kétségbeesése vezet a második konfliktushoz. Ugyanis odáig süllyed (talán ezért van lent elhelyezve a telefon?:)), hogy megszegi annak a közösségnek a normáit, amelyben õ is él, és amely normáknak nemrég még õ is képviselõje volt. És talán pont ezek a konfliktusok, amiktõl ez a darab mai és nem csak amerikai lesz. Gáspár Tibornak azonban remek társai is akadnak. Sallai Nórának kitûnõ bemutatkozás ez Szegeden. A fiatal színésznõ remekül megfelel a figurája adta nehézségeknek. Catherine jelenetrõl-jelenetre fejlõdik, alakul. Az engedelmes és rajongásig szeretõ kislányból érett nõ lesz a darab végére, aki egyszerre féli és félti Eddiet. Fekete Gizi, Pataki Feri és Megyeri Zoltán tudásuk és képességeik legjavát nyújtják, legalábbis számomra mindenképpen legjobb alakításaikat idézik. Remekül kijönnek azok a komikumok, amelyek Rodolpho (a munkások szemében) feminin vonásaiból adódnak. Pataki Feri figurája is bizonytalanságban hagy minket, hiszen nem tudjuk meg, a pénzrõl és csillogásról álmodó fiúnak vajon tényleg õszinték-e az érzelmei. Fekete Gizi remekül jeleníti meg azokat a kettõs érzelmeket, amelyek Beatricét férjéhez és nevelt lányához kötik. Catherine számára egyszerre jelenti a rivális nõt, és a félteni való gyermeket, míg Eddie hidegségével keseríti meg életét, mégis õ lesz az, aki az utolsó pillanatban is védelmébe veszi a férfit. Megyeri Zoltán figurájára vár az a feladat, hogy megadja Eddienek a kegyelemdöfést. Erre már utal az elsõ felvonás remekül megkomponált záróképe is. Eddie és Marco is elveszítette becsületét, és mivel saját gõgjü
válasz erre

#274

Alex - Szeged | 2008. február 15. péntek, 18:10
Kezdem azt hinni, negatívan elfogult vagy Juroniccsal szemben. Mégis egy táncmûvész, mit végezzen, ha nem táncmûvészetit? Juronics mûvészetileg teljesen rendben van, ezt bizonyítja az emúlt 20 év, és Gyüdi is a mûvészeti területen szán neki szerepet. Egyébként Pataki és Juronics is nagyon jól elvezették az együttest az elmúlt 15 évben, ahhoz képest, hogy "csak" táncosok. Az pedig miért lenne baj, hogy vanak kapcsolatai, barátai a mûvészvilágban? Fõleg, ha még a színház profitálni is tud belõle. Nyilván elõre ne tudhatom, mi lesz a következõ öt évben, de én jelenleg nem látom úgy, hogy éppen Juronicstól kellene félteni a színházat. Ennyi erõvel bármelyik jelöletet, illetve a jelöltek csapatát lehetne támadni, hiszen egyiküknek sincs oklevele színházigazgatásból.
válasz erre
előzmény: #

#273

rx54 | 2008. február 15. péntek, 17:13
Tkp. én nem azt akartam mondani, hogy a tartózkodás rossz, elvégre az igennel kifejezték az akaratukat (Gy.), a nemmel meg az ellenzésüket (M.), csak azt, hogy érdekes, hogy Herczeg és Korcsmáros szinte mindenkinél a "mindegy" kategóriába tartozott. Én azt hittem, nagyobb verseny lesz legalább Gyüdi és H. között.
válasz erre

#272

Piramus | 2008. február 15. péntek, 16:55
Emberek felszállt a füst a vármegye tornyán. MAjdnem Torgyánt írtam. MEg van mit eddig csak suttogva, egymás között. Gyüdi Sándor 33. S most is ott aknáznak a kis "mocsok" tartózkodók. De a kérdés továbbra is az ki lesz itt az igazgató?
Juronics vagy "33"? Az SZKB urának semminemû végzettsége, képzettsége, képesítése nincs!!!! Egy egyszerû néptánc szakkal nem viszi sokra. De jó barátokkal, kitartókkal, kapcsolatokkal meghúzódva a háttérben már lehet eredményeket elérni. MO-n ma különösen!
Lássuk a koncepicsát, halljuk a nyilatkozókat! Élvezzük az életet! Bemondogathatjuk a tuttit, a fruttit. Más meg tartja majd az ábrázatát. MEgmarad-e a VAszy Viktori opera egyáltalán? Vagy "33" lesz a hóhéra? Ha nem elég ügyes, még az is meglehet. Persze elsõkörben túl kell élnie HT támadásait. Felkészült vezetõ erre is?
válasz erre

#271

Alex - Szeged | 2008. február 15. péntek, 01:00
Amit a tartózkodásról írsz egyet értek. Ha egyszer az a munkájuk (munkájuk?), hogy döntsenek, akkor tudjanak dönteni. (Fõleg, hogy tudjuk, ha rosszul döntenek, nem õket vonják felelõsségre.)

Az igazgató mindig báb, bármilyen közintézmény élére nevezik ki (színház, korház, iskola, múzeum, stb.), az önkormányzattól függenek, és az már csak a politikusok lekiismeretén múlik, hogy mennyire szólnak bele olyanba, amihez nem értenek (az meg nem nagyon van - tisztelet a kivételnek)

Tény, hogy a szegedi balettnak, illetve Juronicsnak nem a Carmen volt a legjobb munkája (illetve még volt ebben az idõszakban egy-két magukhoz képest gyengébb elõadás), de az elmúlt egy évben bebizonyosodott - XX. század, Hattyúk tava - (hiszen látod, hogy a cikket bõ egy éve írták), hogy ez csak egy hullámvölgy volt, nem kiégés. Persze ez cak a balett, egy egész színház mûvészi arculatának meghatározásában nem tudom mennyire állja meg a helyét. (Egyébként két hét múlva itt az új SZKB bemutató, majd kiderül, éppen milyen formában van:))

A kérdéseket lehet, hogy csak költõinek szántad, én mindenesetre nem szeretnék tartózkodni a színháztól, és remélem nem fog esetleges további színvonalromlás tartóztatni. Én vagyok még annyira naív, hogy reménykedek, talán sikerül Gyüdinek az, ami végül is közönségnek és színháznak egyaránt érdeke, azon, ami rossz javítani és a jót megtartani. Tehát szurkolok neki. Ha Telihay és Juronics fognak vele dolgozni, akkor nekik is.
válasz erre
előzmény: #

#270

Piramus | 2008. február 15. péntek, 00:05
Van egy óriási hiba a magyar jogrendben! A tartózkodás lehetõsége. Mikor tartózkodhat egy ember a szavazááson? Amikor akar! A magyar politikus "tartózkodó" típus. Õ ugyan ott tartózkodik a szavazáson, de nem végzi el a dolgát. Milyen érdekes volna ha a villamosvezetõ beülne a fülkéjébe, de tartózkodna a vezetéstõl. Mert összeférhetetlen az egyik utassal, aki a rokona és perben haragban áll vele. Ezért megszívatja a többi utast. MEgteheti? MEg, de már aznap gyalog bemehetne az SZKT központba és átvehetné a munkakönyvét, ami ma már nem létezik. Sztem mi, ki a munkaadója vagyunk a "tartózkodó" politikusnak, rúgjuk ki õt! Nem végezte el a munkáját. Kiváncsi volnék az indokaira! Lehet, hogy a jelenlegi direktorral szimpatizál? És kivonja magát a forgalomból. Sztem vonjuk ki végleg!!!

Gyüdi nyerni fog, ez pillanatig sem volt kétséges! De kikkel fog színházat csinálni? Olvastuk, Juroniccsal, õ meg Telihayval. Telihay meg a kisfröccsel, amit Ruszttól tanult. Csak Ruszt az Ruszt. Õ meg Telihay Péter. Akor ki lesz itt a FÕ-igazgató? Nem lehet, hogy Gyüdi csak báb-igazgató lesz, és Juronics fogja mûvészileg inzertálni szellemét a buliba. Csakhogy róla meg, igaz csak egyszer, de olvashattunk egy jópofa kritikát, ahol nemigazán magasztalták. http://nol.hu/cikk/428744/
Nos mit remél a Szegedi közönség? Jót vagy rosszat? Vagy tartózkodik - a szinházbajárástól. Mint a politikusaink a szavazástól.
válasz erre

#269

rx54 | 2008. február 14. csütörtök, 21:28
Érdekes a sok tartózkodás... Kár, hoyg visszavonta.
válasz erre
előzmény: #

#268

Alex - Szeged | 2008. február 14. csütörtök, 19:52
Az elsõ cikk az elõzmény, alatta pedig Herczeg reagálása. Lehet, hogy elhamarkodottan ítélek, de mintha Herczeg nem tudna veszíteni (persze kérdés, mennyire tisztességes játékban.)

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/a_bizottsag_gyudi_sandort_javasolja_szinigazgatonak/2047078/

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/herczeg_tamas_visszavonta_szinidirektori_palyazatat/2047135/
válasz erre