A rockoperát Székely Kriszta állította színpadra előbb Baján, most pedig az Operettszínházban.
Az István, a király egy családi viszály története. Géza halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen. Milyen eszközöket lehet bevetni a győzelem érdekében? Milyen elveket áldozunk fel politikai célokért? A hatalom mindenek előtt? Szörényi Levente zenéjét és Bródy János dalszövegeit minden nemzedék kívülről ismeri, a készülő előadás a történelmi háttér helyett a mindenkori emberi tényezőkre helyezi a hangsúlyt, a jól ismert történet új értelmezését keresve.
Szomor György / Véner Orsolya előadásfotói a képre kattintva tekinthetőek meg!Székely Kriszta nem akart aktuálpolitikai párhuzamokat vonni. „A téma, amit a szerzők kiválasztottak nagyon fontos állomása a magyar történelemnek, vagyis az, hogy milyen döntések és események mentén állt össze végül is ez a nemzet. Ennek az országnak a történelem során megélt nehézségei nagyon jól megmutathatóak ezzel az egy történettel” – mondta a Deszkavízión megjelent interjúban. Hozzátéve, hogy őt a nyugat és a kelet közötti választás állandó kényszere és a fiatal király személyes története érdekli: milyen hatással van a hatalom a személyiségére.
„Ezek időn átívelő dolgok, tehát inkább azokat a témákat szerettem volna ebből a történetből kiemelni, amik univerzálisabbak, mint akár az európai, akár a magyar aktuálpolitika” – fűzte hozzá. „Azt gondolom, hogy bátran nyúltunk a darabhoz, de közben mégis tiszteletben tartottuk a történet nemességét”.
Kapcsolódó cikkek
Székely Kriszta nem politizál az István, a királlyal
Székely Kriszta és Boross Martin is rendez az Operettszínházban